Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات مایه‌کوبی ۳۰ هزار راس گاو علیه بیماری لمپی اسکین (آبله گاوی) در مناطق روستایی این شهرستان به صورت رایگان آغاز شد.

نادر گوگلانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به مدت یک ماه ادامه دارد، از روستاییان بخش مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس خواست همکاری لازم را با پنج تیم بخش خصوصی و سه تیم بخش دولتی اجرا کننده این طرح داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به انجام نشدن مایه‌کوبی برای گوساله‌ها، ۸۵ درصد جمعیت گاوهای این شهرستان تحت پوشش طرح مایه کوبی‌ قرار می‌گیرند.  

به گفته، انجام مایه‌کوبی در این فصل از سال، بدن دام‌ها را در بهار و تابستان در مقابل نیش حشرات به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس لمپی‌اسکین مقاوم می‌کند. 

بیماری آبله گاوی که بین دامپزشکان با نام لمپی‌اسکین نیز شناخته می شود، بیماری دامی پوستی خطرناکی است که در صورت شیوع، خسارات فراوانی به دامداران مانند هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست وارد می‌کند؛ این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست.

**

جشنواره نشریه‌نگاری با شرکت بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر با موضوع پایداری و دهه فجر در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس برگزار شد.

در این جشنواره ۲۵ گروه سه و چهار نفره به همراه یک گروه از بچه‌های فراگیر(نیازهای خاص) برگزیده شدند.

**

پیکر مطهر شهربانو ناصری مادر شهیدان قاسم و علی اصغر عرب‌عامری روز گذشته بر دستان مردم شهیدپرور آزادشهر تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

**

فرماندار گالیکش گفت: در ایام دهه مبارک فجر، ۱۰۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸۹ نفر در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندار گالیکش، علی‌اصغر میرزایی اظهاداشت: در این مدت ۷۳ پروژه افتتاح و ۳۳ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که امیدواریم در حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت و توسعه شهرستان شود.

فرماندار گالیکش ادامه داد: ۳۵۰ برنامه مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی در دبیرخانه ستاد دهه فجر تدارک دیده شده که بیشتر آنها با محوریت مردمی بودن برگزار می‌شود.

**

کشتارگاه پرطلا واقع در مینودشت با حضور رییس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مینودشت، این کشتارگاه با توجه به مشکلات زیادی که داشت، مدت‌ها به حالت تعطیل در آمده بود که با همت مجموعه قضایی و اجرایی و رفع مشکلات آن مجددا به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۸۰ نفر در این واحد تولیدی فراهم شد.

**

در سومین روز از دهه فجر پروژه تعویض شبکه توزیع و نصب انشعابات روستای سعدآباد فندرسک رامیان با اعتباری ۱۵ میلیارد ریال با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، فرماندار و مسئولان شهرستانی افتتاح و همچنین پروژه احداث مخزن زمینی بتنی ۵۰۰ مترمکعبی با اعتباری هشت میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس دام و طيور لمپی اسکین گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس دام و طيور لمپی اسکین گلستان گنبدکاووس دام و طيور لمپی اسکین گلستان فرماندار گالیکش لمپی اسکین مایه کوبی کلنگ زنی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!

 استفاده از آسانسور صرفا برای راحتی در جابه‌جایی عمودی نیست. همه دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی در درس فیزیک، اصل هم‌ارزی نسبیت عام را خوانده‌اند که حرکت شتابدار در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی، کندتر می‌گذرد. این یافته اینشتین در آثار علمی‌تخیلی برجسته‌ای مانند «میان‌ستاره‌ای» اثر کریستوفر نولان نیز به‌زیبایی نشان داده شده است.

با این حال به نقل از ایسنا، استفاده از آسانسور هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند و درمقابل، انتخاب راه‌پله می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید. به طور مشخص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: «اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه‌مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد».

بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ‌ومیر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شد، نشان می‌دهد که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند که این میزان، معادل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع روزانه در ۵ روز از هفته است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن، همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

جزئیات پژوهش

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها، ورزشی آسان و قابل‌دسترس است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند، از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخته است.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کرد. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

دکتر پادوک می‌گوید: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید».

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی