Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای « سیاتل‌تایمز » در گزارشی به دیدار دیروز(دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) جایاپال با « ادل فاسانو » مدیر عملیات دفتر مرزبانی آمریکا در ایالت سیاتل و رئیس دفتر کارکنان او و نیز « سوزان دِلبِن » دیگر نماینده دموکرات آمریکا از مجلس نمایندگان آمریکا و دو نفر دیگر از اعضای این مجلس اشاره  کرده است.

براساس اظهارات جایاپال، در این دیدار فاسانو گفت که اظهارات پیشین اداره مرزبانی در تکذیب وجود دستوری برای بازجویی و توقف ایرانی‌ها  و دیگر افرادی متولد خاورمیانه صحت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده افزود: باعث خرسندی است که برای نخستین‌بار از اداره گمرک و حفاظت مرزی می‌شنویم که اشتباهی بسیار جدی رخ داده است؛ این که پروتکل‌ها و اشتباهات بزرگی وجود داشته و فرمانی برای بازجویی وجود داشته- حالا آن را دستور بخوانیم یا نه- اما به طور حتم دستوراتی وجود داشته که سبب شد این اداره، افرادی را که فقط به دلیل اینکه متولد کشوری خاص هستند، معطل کرده است.

این نماینده دموکرات گفت: نه فقط دفتر مرزبانی فدرال در ایالت سیاتل مشغول تحقیقات است بلکه فاسانو نیز خواستار تحقیقات در این زمینه شده است.

سیاتل تایمز نوشت: « جیسون ای گیونز » سخنگوی اداره مرزبانی آمریکا نیز تائید کرده که تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است.
وی سپس بیانیه‌ای را که «می‌توان آن را به یک مقام اداره مرزبانی نسبت داد» ارائه داد که در آن مقام یادشده بدون اشاره مستقیم به اقدامات ماه گذشته گمرک سیاتل، پروتکل‌های این سازمان را تشریح می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ماموران مرزبانی به عنوان بخشی از رویکرد چندگانه امنیتی، خواستار غربالگری افراد بیشتری شوند که ممکن است تهدیدآمیز باشند یا افرادی که به اطلاعات بیشتری درباره احتمال تهدیدآمیز بودن آنها نیاز هست. این موارد ممکن است براساس فاکتورها و عواملی باشد که شامل فعالیت‌های افراد و الگوهای سفر باشد.

وی افزود: در نتیجه برخی از مسافران ممکن است زمان بیشتری معطل شوند و از آنها بازجویی شود. اداره مرزبانی آمریکا سیاست‌های نظارتی سختگیرانه‌ای را وضع کرده تا مطمئن شود همه اقدامات نظارتی و غربالگری‌ها مطابق با الزمات قانونی انجام می‌شود.

پیشتر، سیاتل‌تایمز مدرکی را دیده بود که « لن ساندرز » وکیل مهاجرتی از دفتر مرزبانی سیاتل دریافت کرده بود. در آن مدرک دستوراتی درباره پرس‌وجو از افراد براساس قومیت آنها داده شده بود. آنها مسافرانی بودند که قصد عبور از مرز آمریکا و کانادا را در در روزهای چهارم و پنجم ژانویه داشتند.
به گفته جایاپال نماینده دموکرات، ان‌بی‌سی نیوز نیز این مدرک را تائید کرده و گفته که موثق است.  

پیش از آن، دفتر گمرک سیاتل نیز ایمیلی را از یک مقام اداره مرزبانی آمریکا دریافت کرده بود که در آن از عملیات توقف و پرس‌وجو از ایرانی‌ها شکایت می‌شد.
در آن زمان اداره مرزبانی آمریکا بازداشت این  افراد و وجود دستوری در این زمینه را تکذیب کرده بود.

جایاپال متولد هند است و در اندونزی و سنگاپور بزرگ شده و اکنون معاون کمیته قضایی مجلس نمایندگان در امور شهروندی و مهاجرت است.

شبکه کانادایی سی‌بی‌سی نیز پیشتر گزارش داده بود با وجود دستور بازداشت و بازجویی مسافران ایرانی‌تبار ازسوی مقام‌های آمریکایی، به سندی در تائید این مطلب دست یافته است.
براساس اعلام این رسانه، به ایمیلی در این ارتباط دست یافته که توسط یک مامور مرزی آمریکایی در اختیار « لن ساندرز » وکیل مهاجرت قرار داده شده است.
در این ایمیل که ساندرز آن را به سی‌بی‌سی ارسال کرده، مامور مرزی آمریکایی تائید کرده است که اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا دستور داده افراد ایرانی‌تباری که قصد ورود به ایالات متحده دارند، بازجویی شوند.
2023

برچسب‌ها دولت ترامپ مهاجرت ایالات متحده آمریکا مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت ترامپ مهاجرت ایالات متحده آمریکا مرزبانی دولت ترامپ مهاجرت ایالات متحده آمریکا مرزبانی اداره مرزبانی آمریکا نماینده دموکرات سیاتل تایمز مرزی آمریکا وجود داشته وجود دستور تائید کرده ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ آورده است:

عفت و فائزه و سارا و قدسی، برای بازدید از روستای تاریخی ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایی آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌های کاری بچه‌ها و نیز اوضاع جاری کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری]مذاکره کردیم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانی از عدم توان انجام وظایف کرد. رسانه‌های غربی، پوشش زیادی به اقدام و حرف‌های ایشان دادند. بعضی فکر می‌کنند این شیوه تبلیغاتی ناز و کرشمه، تأثیر منفی در افکار مردم گذاشته و بعضی فکر می‌کنند برای جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

آمریکایی‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندی به عنوان حامی تروریسم به ایران و رهبری دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینی و لبنانی، در رأس حامیان تروریسم می‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعی دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلی را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامی برای بررسی هواپیمای جاسوسی نمی‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌های تندی علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبی، مولوی سُنی فراری از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعی به کنسولگری ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • اعتراف ربایندگان «یسنا» | اقدام مجرمین بعد از ربودن یسنا
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید