Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:17:08 GMT

شرکت آمریکایی داروی ضدویروس کرونا را آزمایش می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۲۹۲

شرکت آمریکایی داروی ضدویروس کرونا را آزمایش می‌کند

بخش تجاری سی ان ان (سی ان ان بیزنس) نوشت: هنوز درمانی برای ویروس کشنده کرونا که از شهر ووهان چین منشا گرفت، کشف نشده است اما تعدادی از شرکت های بزرگ در زمینه بیوتکنولوژی امیدوارند که بتوانند آن را با داروهای موجود ضد ویروس درمان کنند.

شرکت گیلیاد(Gilead) با داروی آزمایشی موسوم به «remdesivir» که برای درمان ویروس ابولا استفاده می شود، روز جمعه گفت، این شرکت در همکاری با مقام های بخش بهداشت چین در حال بررسی امکان تاثیر این دارو در مقابله با نشانه های ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت آمریکایی که در زمینه داروهای پزشکی ریه، هپاتیت سی و ترک اعتیاد، نارسایی قلبی، سرطان شناسی، مبارزه با اسم، اچ آی وی و ایدز، داروهای فشار خون وانواع پیش داروها فعالیت می کند، در بیانیه ای افزود، داروی ضد ویروس  remdesivir موفقیت هایی را در زمینه مقابله با ویروس های سارس و مِرس -دو ویروس مشابه ویروس کرونای ووهان در حیوانات- نشان داده است.

 از این دارو همچنین برای درمان اورژانسی بیماران مبتلا به ابولا استفاده شده است اما هنوز مجوز رسمی یا تایید درمانی سازمان جهانی بهداشت را دریافت نکرده است.

به  نوشته سی ان ان، شرکت آمریکایی گیلیاد تنها شرکت داروسازی نیست که امیدوار به کشف درمان موفقیت آمیزی برای کرونا است. برخی از رقبای مهم آن از جمله «جانسون اند جانسون» شرکت داروسازی چندملیتی آمریکا و شرکت «گلاسکو اسمیت کلین» در لندن نیز برای ساخت واکسن برای مقابله با کرونا تلاش می کنند.

به رغم تقلای شرکت های داروسازی برای کشف واکسن جدید، دکتر آنتونی فائوسی دیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفته ممکن است بیش از یک سال طول بکشد که چنین واکسنی در دسترس قرار بگیرد.

شبکه خبری بلومبرگ در خبر مشابهی به نقل از سخنگوی بیمارستان دوستی چین و ژاپن مستقر در پکن نوشت: داروی جدید شرکت آمریکایی گیلیاد تست آزمایشی را با همکاری تیم پزشکی این بیمارستان انجام می دهد.

کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا که از شهر ووهان چین نشات گرفته به ۲۰ هزار و ۶۲۲ نفر رسیده و ۴۲۶ نفر هم به دلیل بیماری فوت کرده اند. در این میان ۲۰ هزار و ۴۳۸ نفر از چین هستند و ۴۲۵ نفر هم در این کشور جان باخته اند و  یک شهروند چین که از ووهان به فیلیپین رفته بود فوت کرده است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا چین ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا چین ایالات متحده آمریکا شرکت آمریکایی ویروس کرونا سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت