Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: افراد ساکن در روستاها و شهرها از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها باید بپرهیزند.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آمادگی بیمارستان‌های استان در صورت مواجهه با کرونا ویروس، اظهار کرد: همه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران را دارند ولی فعلا بیمارستان معین انتخاب نشده است و در صورت وجود شرایط خاص، چگونگی عملکرد بیمارستان‌ها تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) و در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت وجود شرایط بحرانی و شیوع کرونا ویروس، این پروژه به اتمام می‌رسد، افزود: تکمیل پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) زمان‌بر بوده و حداقل زمان لازم برای تکمیل آن دو سال است.

این مسئول در رابطه با علائم و نشانه‌های کرونا ویروس، تصریح کرد: علائم این ویروس همانند علائم آنفلوانزا شامل تب، سرفه و اصلی‌ترین نشانه آن تنگی نفس است و این امکان را در بیمار به وجود می‌آورد که به سمت بدتر شدن پیش برود. افراد در صورت داشتن هر یک از علائم آنفلوانزا و به‌ویژه تنگی نفس باید به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه افراد ساکن در روستاها باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند، ادامه‌ داد: افراد ساکن در شهرها باید به بیمارستان‌ها و افراد ساکن در روستاها باید به مراکز بهداشت مراجعه کرده و از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز و بیمارستان‌های دیگر پرهیز کنند، زیرا پزشکان مراکز بهداشت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در صورت نیاز، افراد را به بیمارستان‌ها ارجاع خواهند داد.

قزلباش با اشاره به اینکه کرونا ویروس از طریق قطرات حین عطسه و سرفه به دیگران انتقال می‌یابد، اظهار کرد: همه افراد باید اصول بهداشت فردی را رعایت کرده و از دست دادن و روبوسی کردن بپرهیزند، در حین سرفه و عطسه از دستمال استفاده کنند. بدیهی است که استفاده از ماسک برای بیماران موثر بوده و از پخش شدن قطرات حین عطسه و سرفه جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اصول استفاده از ماسک نیز باید رعایت شود، افزود: ماسک را باید تنها ۲ الی ۳ ساعت استفاده کرد و پس از استفاده آن را در داخل نایلون گذاشته، گره زده و داخل سطل آشغال در بسته بگذارید، زیرا رها کردن آن سبب شیوع بیماری و آلوده شدن سطوح دیگر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان در صورت شیوع کرونا ویروس آمادگی لازم را دارد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به همه کادر درمانی استان داده شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر آن آموزش‌هایی نیز باید به مردم داده شود و تجهیزات مورد نیاز آماده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کروناویروس شیوع کرونا ویروس استان در صورت مراکز بهداشت بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟