Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهار آتش سوزی خودروی ۲۰۶

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز یک دستگاه خودروی ۲۰۶ پارک شده کنار خیابان باغ شایگان به دلیل اتصال سیم‌کشی دچار آتش سوزی شده بود که بلافاصله نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مهار آتش حدود نیم ساعت به طول انجامید، افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مالی زیادی نداشت.

احمدی اضافه کرد: آتش‌نشانان بلافاصله ضمن رعایت اصول ایمنی و کشیدن یک رشته لوله آبدهی، به کنترل آتش‌سوزی و جلوگیری از سرایت آن به سایر قسمت‌های خودرو پرداخته، در موتور را با رعایت اصول ایمنی باز کردند و به خاموش کردن شعله‌های آتش پرداختند.

او تصریح کرد: نیرو‌های عملیات پس از مهار کامل شعله‌های آتش و خنک کردن موتور خودرو و ایمن‌سازی محل حادثه، پس از تحویل خودرو به مالک و ارائه تذکرات ایمنی به وی مأموریت خود را پایان دادند.

 کپسول گاز مایع بر اثر بی احتیاطی در آتش سوخت

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بی احتیاطی راننده خودروی سنگین در حین گرم کردن ماشین با کپسول گاز مایع دچار آتش گرفتن در محل شد.

او افزود: رعایت نکات ایمنی حین کار بسیار مهم بوده و لحظه‌ای غفلت چنین خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

احمدی اضافه کرد: نیرو‌های آتش نشانی با حضور در محل بلافاصله آتش را مهار و از منفجر شدن آن جلوگیری کردند.

او از رانندگان خواست هنگام رانندگی کپسول آتش‌نشانی را به همراه داشته باشند و از کار‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

کپسول آتش نشانی جزء خاموش‌کننده‌های آتش قابل حمل دستی بوده و با توجه به نوع آتش ترکیبات مختلف مانند آب، پودر و گاز، گاز دی‌اکسید کربن و بیورسال را با فشار بر روی آتش می‌افکند.

تلاش آتش نشانان از سقوط خودروی پراید

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: آتش نشانان سازمان آتش نشانی از سقوط خودروی پراید در سراشیبی مسجد خاتم النبیا خبر دادند.

او با بیان اینکه ساعت ۵ گزارش تلفنی ساکنین، امداد گران برای نجات حادثه احتمالی عازم محل شدند، افزود: آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار کردن خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات، خودرو فوق را به آهستگی خارج کرده خوشبختانه با تلاش آتش نشانان از سقوط آن جلوگیری شد.

احمدی علت حادثه را بارش برف و باران و لغزندگی جاده عنوان کرد و گفت: در هنگام وقوع حادثه نخستین و بهترین کار حفظ خونسردی و اطلاع به موقع حادثه به عوامل امدادی با ذکر درست آدرس و نوع حادثه است.

و آخرین گزارش این هفته نجات گربه گیر کرده در داخل کامپوزیت کرکره برقی یک مغازه در چهار راه آزادی به وسیله آتش نشانان رها سازی شد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی امداد و نجات حوادث آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش

سرهنگ "محمد رستمی"گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حریق یک باب مغازه در یکی از محلات شهرستان تالش، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه با حضور پلیس و عوامل امدادی در محل مورد نظر و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، این مغازه به علت نامعلومی دچار حریق شده است، افزود: حریق به طور کامل مهار شد و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش در پایان خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی و میزان دقیق خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد