Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: یکی از بنا‌های ارزشمند بافت تاریخی شهر بوشهر برای ایجاد بازارچه دائمی و کارگاه آموزشی صنایع دستی مرمت خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمد حسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر  بیان کرد: یکی از بنا‌های تاریخی شهر بوشهر واقع در گذر گردشگری رفیعی_ رشیدی برای برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی مرمت و احیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اکنون کارگا‌ه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در برخی از بنا‌ها برپا شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر همچنین از برپایی ۲۸ بازارچه صنایع دستی در استان از اسفند ۹۸ تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاران این بازارچه در مکان‌های مناسب، پرتردد، مراکز گردشگری و محوطه‌های تاریخی برابر ضوابط بر پا خواهد شد.

ارسطوزاده با تاکید بر عرضه محصولات فاخر صنایع دستی در این بازارچه‌ها گفت: ضوابط عرضه محصولات صنایع دستی در بازارچه‌ها به استانداری، شهرداران، فرماندار‌ها و دهیاران ابلاغ شده است و محصولات ارائه شده در این بازارچه‌ها طبق ضوابط به تایید این اداره کل و معاونت صنایع دستی خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری بوشهر بنای تاریخی بازارچه صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی بازارچه ها یکی از بنا بنا ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 6096830

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین