Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه بازار جهانی طلا همچنان تحت تاثیر ویروس کرونا است، گفت: البته نرخ سکه بعد از شش روز از کانال ۵ میلیون تومان خارج شد امروز به ۴ میلیون ۹۹۲ هزار تومان رسید.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: بازار جهانی کماکان تحت تاثیر ویروس کرونا در نوسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بانک مرکزی چین برای جلوگیری از ریزش بیشتر بازارها اقدام به تزریق ۱۷۱ میلیارد دلار نقدینگی کرده که این اقدام اندکی در تقویت ارزش یوان موثر است، افزود: شاخص دلار جهانی که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی مورد اندازه گیری قرار می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۴ درصدی نسبت به روز گذشته و در سطح ۹۷.۶۶۵  واحد بسته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرد و توضیح داد: پس از سه سال بحث و جدال، انگلیس سرانجام در آخرین روز از ماه ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کرد تا به نخستین کشور در تاریخ این اتحادیه تبدیل شود که از آن خارج می‌شود.

وی گفت: انتظار می رود پیامدهای برگزیت به تدریج بر روی اقتصاد انگلیس و کشورهای اروپایی آشکار شود هر چند که انتظار نمی‌رود بانک مرکزی اروپا دست کم در کوتاه مدت تغییر زیادی در سیاست های پولی خود ایجاد کند، البته هنوز مشخص نیست که با توجه به روند خروج شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از انگلیس به دنبال برگزیت، رشد اقتصادی این کشور چگونه خواهد شد.

شیشه بران با بیان اینکه بورس های جهان امروز پس از چندین ریزش متوالی، سبزپوش شدند، تاکید کرد: ورود جدی بانک مرکزی چین به بازارهای مالی این کشور برای جلوگیری از هرج و مرج بیشتر، موجب دلگرمی معامله گران شده است، البته این هفته نیز حدود دو سوم اقتصاد چین به منظور کاستن از شدت شیوع بیماری جدید کرونا تعطیل است.

وی اظهار کرد: براین اساس امروز سه‌شنبه قیمت طلا در معاملات بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که نگرانی هایی را نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده، تغییر چندانی نداشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین به نتایج یک تحقیق از ترمیم غیرمنتظره بخش تولید آمریکا اشاره کرد و گفت: نتایج این تحقیق موجب تقویت ارزش دلار شد، به همین دلیل قیمت طلا روز سه شنبه شاهد نوسان چندانی نبود هرچند که نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا در چین و تبعات اقتصادی آن مانع از افت بیشتر قیمت فلز زرد شد.

وی ادامه داد: قیمت نفت نیز پس از ریزش سنگینی که روز گذشته به دلیل تاثیر از پیامدهای منفی ویروس کرونا بر تقاضا داشت، در معاملات امروز همسو با سایر بازارهای مالی افزایش یافت.

به گفته نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان، امروز بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

وی با اشاره به بازار داخلی طلا، گفت: روز گذشته، بازار ارز و سکه شاهد کمی افزایش قیمت بود، البته روند این روزهای بازار بیشتر متاثر از روند قیمت دلار است و هر گونه اتفاق در بازار ارز، موقعیت فروش یا خرید معامله‌گران بازار سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شیشه بران در خصوص روند افزایشی قیمت سکه در سومین روز این هفته، اظهار کرد: با وجود نوسانات نرخ دلار روند طلای جهانی را نمی‌توان به‌عنوان متغیری افزایشی در بازار سکه در نظر نگرفت. البته با تلاش بانک مرکزی نرخ دلار کنترل شده و شاهد روند صعودی آن نیستیم.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر دامنه نوسانات بازار ارز کاهش داشت، گفت: از سوی دیگر بازار سهام در حال ثبت رکوردهای تازه است و روز گذشته (دوشنبه) شاخص بورس با رشدی بیش از ۹۵۰۰ واحد از مرز ۴۳۷ هزار واحد عبور کرد، بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی و با ثبت رکوردهای تاریخی، بخشی از تقاضا از بازار ارز به سوی بازار سهام روانه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز، گفت: صرافی‌ بانک‌ها امروز سه شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم  ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۴ هزار و ۹۳۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی با اشاره به قیمت طلا در بازار ایران در لحظه ثبت این خبر، اظهار کرد: امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.

  وی ادامه داد: امروز نرخ دلار ۱۳ هزار و ۶۴۰ تومان، درهم ۳۷۰۰ تومان و یورو ۱۵ هزار تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس بازار طلا ارز برگزیت امروز سه شنبه ویروس کرونا بازار جهانی روز سه شنبه هزار تومان بانک مرکزی بازار ارز روز گذشته تحت تاثیر ۱۳ هزار ۴ میلیون قیمت طلا صرافی ها نرخ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست