Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور اطلاعیه ­ای در خصوص شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا تاکید کرد وضعیت عمومی کشور از منظر امنیت زیستی در شرایط «سفید» است.

مازندمجلس: در این اطلاعیه آمده است: باتوجه به جمع بندی­های صورت پذیرفته و جهت اطلاع عموم مردم نکاتی درخصوص شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا (2019-nVoC) به اطلاع می­ رسد:

1- سازمان پدافند غیرعامل کشور با محوریت قرارگاه پدافند زیستی کشور از ساعات اولیه اطلاع از شیوع یک بیماری با منشا ناشناخته در شهر ووهان استان هوبئی کشور چین، شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور را تشکیل داده و وضعیت کشور را با هوشیاری کامل رصد، پایش و مراقبت می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- باتوجه به اقدامات قرنطینه­ ای که از سوی دولت چین صورت پذیرفت و همچنین اقدامات به موقع مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط پیرو هشدار سازمان بهداشت جهانی در فعال­سازی فرایند نظارت بر ورود و خروج مسافران هوایی با مبدا و مقصد چین و سایر اقدامات احتیاطی و کنترلی، تاکنون نیازی به استفاده از ظرفیت­های عملیاتی نیروهای مسلح برای مهار این بیماری وجود نداشته است. با این حال سازمان پدافند غیرعامل کشور طی روزهای جاری کارگروه­های مشترک برای مواردی که نیاز به هماهنگی بیشتر و هم­افزایی ستادی و اجرایی بین مجموعه نیروهای مسلح و دولت بوده است را برگزار کرده است.

3- ضمن اعلام اینکه وضعیت عمومی کشور از منظر امنیت زیستی در شرایط «سفید» است اعلام می‌دارد قرارگاه پدافند زیستی کشور با همه ظرفیت‌های لشکری و کشوری، آمادگی دارد درصورت احساس نیاز، تمام توان خود در حوزه بهداشت و درمان و مقابله با تهدیدات زیستی را در فرایند کنترل بیماری و درمان مبتلایان به کاربندد. هرچند بررسی‌های میدانی و قرائن موجود نشان می­دهد احتمال طغیان شیوع بیماری در ایران اندک است.

4- سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری برخی از موسسات دانش بنیان داخلی مجموعه اقداماتی را جهت تحقیق و بررسی هرچه بیشتر روی منشاء بیماری و تلاش برای کشف پادتن و واکسن آغاز کرده است که درصورت حصول نتیجه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

5- قرارگاه پدافند زیستی کشور همچنان تا فروکش کردن بیماری در سطح جهانی در حالت آماده باش کامل بوده و به همکاری و حمایت خود از سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسئول بهداشتی و درمانی در این رابطه ادامه خواهد داد.

6- در شرایط فعلی مهمترین راهکار توصیه شده برای مقابله با این بیماری رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی است که با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحال اطلاع‌رسانی و اجرا است.


منبع : ایسنا

برچسب ها : #سازمان-پدافند-غیرعامل-کشور #تولید-واکسن-کرونا-در-ایران #مازندمجلس

لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور مازندمجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور قرارگاه پدافند زیستی کشور شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای،  رادیوداروها، رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت و کشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاورد‌ها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند.

قنادی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق ۱۴۲۰ تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در ۲۰ سال آینده کاملاً مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید رادیودارو‌ها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیودارو‌های تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویداد‌ها ارایه شده در اصل آخرین دستاورد‌هایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشور‌ها به‌دست آمده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و... هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

قنادی عنوان کرد: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم، زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران