Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@09:34:09 GMT

دادگاه «روح الله زم» علنی برگزار می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۱۰۸۶

دادگاه «روح الله زم» علنی برگزار می شود؟

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری خود درباره پرونده روح‌الله زم توضیح داد: کیفرخواست این متهم صادر شده و پرونده به دادگاه رفته و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی افزود: علت ارجاع به این شعبه نیز این بود که قبل از دستگیری این فرد، درمورد برخی از مرتبطین پرونده‌ای تشکیل و کیفرخواست صادر و به دادگاه رفته و در همین شعبه 15 دادگاه انقلاب پرونده جریان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا به موجب قانون ما مکلف بودیم به اتهامات متعدد متهم توأم و یکجا با رعایت صلاحیت ذاتی رسیدگی کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در چارچوب مواعد قانونی احتمالا امروز وقت رسیدگی دادگاه تعیین می‌شود، چراکه در ارتباط با پرونده‌های ویژه گفته‌ایم قانون و مواعد قانونی رعایت شود اما به آخر صف نرود. به همین خاطر وقتی نزدیک برای رسیدگی تعیین می‌‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در این پرونده غیر از متهم اصلی در حال حاضر 5 نفر بازداشت هستند. درباره آن نفرات هنوز کیفرخواست صادر نشده اما شاید ظرف چند روز آینده نسبت به سایر افراد کیفرخواست صادر و به متهم اصلی ملحق شود. افراد زیاد دیگری در این پرونده مطرح هستند و در ارتباط با آنها کار تحقیقات و بررسی و راستی‌آزمایی اسناد، مدارک اظهارات متهم ردیف اول در دست بررسی است که چقدر منطبق با واقعیت است.

اسماعیلی ادامه داد: برخی افراد نیز خوداظهاری داشته و «خود معرف» آمدند و برخی مراودات و ارتباطات خود را با این شبکه بیان کردند که حتما ارفاقات قانونی درباره آنها مراعات می‌شود و گروه دیگر کسانی هستند که اسامی‌شان مطرح است اما هنوز تحقیقات به نتیجه نرسیده است.

اسماعیلی درخصوص علنی برگزار شدن جلسات رسیدگی به این پرونده گفت: علنی بودن دادگاه به تشخیص دادگاه و از اختیارات قاضی پرونده است.

وی افزود: به تازگی کیفرخواست صادر شده و هنوز دادگاه تعیین وقت نکرده، بنابراین مشخص نیست که این جلسه دادرسی علنی باشد یا خیر.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادگاه روح الله زم دادگاه علنی کیفرخواست صادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش نیز تاکید کرد: از همان ابتدا پرونده‌ای قضایی تشکیل و بازپرس پرونده تحقیقات کاملی را انجام داد و برخی افراد از جمله صاحب اصلی چای دبش بازداشت شد و برخی با قرارهای لازم صادر شدند و پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که تحقیقات در حال انجام است و به دلیل اینکه موضوع جدیدی است که لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم از متهمان صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

جهانگیر تاکید کرد: دستگاه قضایی درباره پرونده‌های مطرح شده تحت هیچ فشاری نیست و رسیدگی به این پرونده‌ها مانند دیگر پرونده‌ها در دستور کار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901315

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد