Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان ترتیب بدنی ارتش با تاکید بر این‌که این جشنواره از 12 بهمن با برگزاری مسابقات پنجگانه‌ دریایی آجا کلید خورده، نقش ورزش در ارتش را بسیار مهم خواند تا بگوید: رسالت تربیت بدنی ارتش و نیروهای مسلح رسالتی سنگین و مسئولیت مهمی در جهت ارتقای سطح آمادگی جسمانی کارکنان ارتش است. تاثیر ورزش تنها مختص به جسم نیست و ورزش بیش از آن‌که روی جسم فرد تاثیر بگذارد، بر روح و روان فرد اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس وقتی فرد قرار است یک فرد نظامی و رزمنده باشد، اهمیت ورزش به مراتب بیشتر خواهد شد. ما در جهت توسعه و ورزش و ارتقای سطح روح و توان رزمی نیروهای نظامی برنامه‌ریزی می‌کنیم. تمامی برنامه‌های ما هدفمند است و امیدواریم توانسته باشیم رسالت خود را در سازمان تربیت بدنی ارتش به خوبی انجام دهیم.

فولادی با تاکید بر این‌که سازمان متبوعش برنامه‌های متنوعی در دهه مبارک فجر دارد ادامه می‌دهد: برنامه‌های جشنواره با مسابقات پنجگانه دریایی آجا استارت خورد و در مجموع مسابقات پنجگانه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است به این جهت که این رشته مختص عناصر نظامی است. این رقابت‌ها تنها برای ارتقای آمادگی جسمانی نیروهای ویژه ماست.

رئیس سازمان ترتیب بدنی ارتش همچنین عنوان کرد امروز همچون سال‌های گذشته، مسابقات تیراندازی و دارت ویژه وابستگان و نظامیان سایر کشورها که مقیم ایران هستند برگزار خواهد شد. او می‌گوید: این مسابقات در رشته تپانچه بادی 10 متر و دارت برگزار می‌شود. سال گذشته حدود 35 کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و پیش‌بینی کردیم امسال 35 تا 40 کشور با 2 نماینده نظامی در این رقابت‌ها حاضر شوند. نکته جالب این‌که نظامیان کشورهای مختلف با لباس نظامی کشورشان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

برگزاری مسابقات ویژه پیشکسوتان ارتش بخش دیگری از این جشنواره فرهنگی-ورزشی است که فولادی در خصوص آن می‌گوید: این رقابت‌ها در 2 بخش مردان و زنان برگزار می‌شود با این تفاوت که در بخش مردان رقابت در رشته‌های پینگ‌پنگ، شطرنج، شنا و دارت برگزار خواهد شد و در بخش زنان تنها مسابقات در رشته شنا انجا می‌شود.

او با تاکید بر این‌که رشته کوهنوردی از جمله رشته‌های ورزشی خاص و مورد توجه ارتش است از برگزاری یک برنامه صعود حرفه‌ای با حضور 35 کوهنورد حرفه‌ای ارتش به قله الوند خبر داد. ضمن این‌که تاکید کرد همایش کوهنوردی با حضور دانشجویان افسری ارتش هم در ارتفاعات کولکچال انجام خواهد شد.

 به گفته رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش، جشنواره ورزشی ویژه روحانیون شاغل در ارتش نیز از 5 اسفند در رشته‌های پینگ‌پنگ، بدمینتون، دارت، شنا و طناب‌کشی برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات اسکی قهرمانی ارتش در ارتفاعات امامزاده هاشم در ٢٠ بهمن و مسابقات اسکی نیروهای مسلح نیز در پیست شمشک برگزار می‌شود. مسابقه بسکتبال نیز از ٢٦ تا ٢٩ بهمن و مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نیروهای مسلح در آکادمی فدراسیون تنیس روی میز برگزار می‌شود. مسابقات سنگ‌نوردی و قوی‌ترین مردان ارتش نیز به میزبانی پدافند هوایی و مسابقات شنای قهرمانی نیروهای مسلح در ورزشگاه آزادی از دیگر برنامه‌های دهه فجر سازمان تربیت بدنی ارتش است. مسابقات قایقرانی آب‌های آزاد به میزبانی نیروی دریایی در بوشهر، جشنواره ورزشی ویژه سربازان ارتش در ٩ رشته ورزشی و جشنواره مسابقات دانش‌آموزی در ١٢ رشته از دیگر برنامه‌های این سازمان است. به گفته فولادی، مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال، تکواندو، شنا و دارت هم 8 اسفند در سالن دژبان ارتش برگزار می‌شود. همچنین عیادت از تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان ارتش و دیدار با خانواده شهدا هم در دستور کار سازمان تربیت بدنی ارتش قرار دارد. 

فولادی در پاسخ به این‌که عقد تفاهم‌نامه سازمان تربیت بدنی ارتش با چین به کجا رسید، می‌گوید: علاوه بر چین ما درخواست عقد تفاهم‌نامه نظامی و ورزشی با روسیه، آذربایجان و عمان را به معاونت طرح و برنامه و امور پارلمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه‌ کرده‌ایم. در حال انجام رایزنی‌های مختلف هستیم و امیدواریم در سال 2020 تعدادی از برنامه‌های ورزشی‌مان را با کشورهای نامبرده در حوزه برگزاری مسابقات دوستانه، کلاس‌های داوری و مربیگری و نیز در حوزه فعالیت‌هایی چون کوهنوردی مشترک بین کشورها به مرحله اجرا بگذاریم.

او در خصوص برگزاری مسابقات دانشجویان نظامی ارتش‌های جهان در روسیه هم می‌گوید: سال آینده مسابقات ارتش‌های جهان به میزبانی روسیه در 7 رشته شنا، دوومیدانی، دوگانه، سه‌گانه، پنجگانه، والیبال و تیراندازی برگزار می‌شود و دانشجویان دانشگاه افسری در حال آماده شدن برای حضور در این رقابت‌ها هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان تربیت بدنی ارتش مسابقات پنجگانه برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد رقابت ها برگزار می شود نیروهای مسلح رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد