Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@09:49:42 GMT

جشنواره «راه آینده»؛ جشنواره‌ای مردمی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۳۴۰۹

جشنواره «راه آینده»؛ جشنواره‌ای مردمی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ویژگی بارز و منحصر به فرد جشنواره «راه آینده» مردمی و دلی بودن آن است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز 15 بهمن‌ماه در نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان اسلامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد که در تلاش هستیم این وظایف را با استفاده از ابزار‌های مختلف و شیوه‌های گوناگون به نحو احسن به جا آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئله نخست ترویج گفتمان اسلامی، همان گفتمانی است که امام خمینی(ره) آن را تبیین کردند و مسئله دوم مقابله با هجمه‌های دشمنان است. ما باید آنچه را وظیفه داریم امسال، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی مطرح کرد: امسال همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین سالگرد بیانیه گام دوم را نیز جشن خواهیم گرفت. یکی از مهم‌ترین مسائلی که این بیانیه به آن پرداخته، مسئله امیدبخشی نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

دو محور مهم جشنواره

صاحبقرانی گلستانی بیان کرد: طبیعتا گام دوم انقلاب اسلامی گامی است که اتفاقات و رویداد‌های مهمی در آن رخ خواهد داد به خصوص اینکه این سالگرد پیروزی انقلاب، اولین سالی است که سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در میان ما نیست، بنابراین در تلاش هستیم در نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» دو محور مهم بیانیه گام دوم و همچنین محور جبهه مقاومت اسلامی به ویژه شهادت سپهد حاج قاسم سلیمانی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: آنچه که سازمان تبلیغات برای خود تعریف کرده، این است که یکی از عرصه‌ها و ابزار‌های تبلیغ، تبلیغ «نوین» خواهد بود. ما امروزه در جهان با سبک جدیدی از تبلیغ رو‌به‌رو هستیم که یکی از آن‌ها تبلیغات «نوین» بوده است. ما تلاش کردیم در این جشنواره به عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فضای رسانه‌ای و تبلیغات گفتمان اسلامی، فضای مجازی را نیز وارد میدان کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به نشر خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه با رویکرد رسانه دیجیتال و فضای مجازی متناظر با فرهنگ جبهه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است. تلاش ما بر این خواهد بود که این جشنواره به یک جریان در فضای رسانه‌ای انقلاب اسلامی منتهی شود.

صاحبقرانی گلستانی خاطرنشان کرد: ویژگی بارز و منحصر به فرد این جشنواره همین مردمی و دلی بودن آن است؛ در این بازه زمانی خون پربرکت آن سردار شهید به آن موضوعیت بخشیده، اما این جشنواره منحصر به همین موضوع نخواهد بود. جشنواره «راه آینده» همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است تا سال‌های آینده نیز هزاران اتفاق خودجوش، جهادی و مردمی رخ دهد تا به این جشنواره موضوعیت بخشد.

تمام مردم باید مبلغ شوند

وی عنوان کرد: نگاه جدید سازمان تبلیغات، مبنی بر مردمی کردن تبلیغ‌ها است، تمام مردم باید مبلغ خوبی‌ها شوند و از کنار موضوعات و اتفاقات خوب در جامعه بی‌تفاوت عبور نکنیم. افراد باید در فضای مجازی و رسانه نسبت به چنین اتفاقاتی واکنش نشان داده و حساس باشند.
صاحبقرانی افزود: این جشنواره صرفا یک جلسه و گردهمایی نخواهد بود، قرار بر آن خواهد بود تا همین کار‌های مردمی به یک جریان جاری تبدیل شود تا مردم دست به حرکات رسانه‌ای هر چند کوچک، بزنند.

در ادامه این نشست، سید تقی عالمی، دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» نیز طی سخنانی گفت: از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تولیداتی به صورت مردمی و خودجوش صورت گرفته است، هدف ما در این جشنواره جمع‌آوری این گونه تولیدات از آغاز شهادت ایشان تا روز چهلم (۲۲ بهمن ماه) آن بزرگوار خواهد بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در محور‌های جبهه مقاومت اسلامی، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خانواده و سبک زندگی، تولید علم و پیشرفت علمی، اقتصاد، اشتغال و رونق تولید، عدالت و مبارزه با فساد، جوان و نگاه به آینده، استقلال و امنیت و همچنین دشمن‌شناسی برگزار خواهد شد.

عالمی بیان کرد: جشنواره «راه آینده» در دو قالب گرافیک پویا شامل موشن‌گرافیک، رئال موشن، مستند موشن، استوری موشن، استاپ موشن و کمیک موشن و همچنین در قالب گرافیک ایستا شامل پوستر، عکس نوشت، اطلاع نگاشت و نقاشی دیجیتال برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» بیان کرد: چون حوزه برگزاری این جشنواره به فضای مجازی و رسانه مربوط می‌شود، بنابراین تصمیم بر آن گرفتیم تا قالب‌ها را نیز طوری انتخاب کنیم در موضوعات مختلف امکان پرداخت به آن‌ها وجود داشته باشد. تاکنون که تنها یک فراخوان اولیه در فضای مجازی داشته‌ایم، ۳۴۰ اثر برای شرکت در این جشنواره دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نگاه ما در این جشنواره همواره بر آن بوده تا تولیداتی مردمی که برای شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده را جمع‌آوری کنیم، بنابراین قرار بر تولید محتوا برای این جشنواره نیست، بلکه قرار بر جمع‌آوری تولیدات انجام شده خواهد بود.

تولیدات مردمی نه تولیدات سازمانی و مجموعه‌ای

عالمی مطرح کرد: مسئله مهم دیگر در این جشنواره، مورد توجه قرار دادن تولیدات مردمی است، نه تولیدات سازمانی و مجموعه‌هایی با ساختار حرفه‌ای. ما به سراغ افرادی خواهیم رفت که تاکنون معرفی و دیده نشدند و صرفا با روحیه و تخصص خود دست به تولید زده‌اند، بنابراین در این جشنواره نفرات برگزیده افرادی هستند که تاکنون برگزیده نبود، جایزه نگرفته و حتی در جشنواره‌ای نیز شرکت نکرده‌اند.

دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات قبلا انجام شده درنتیجه نیازی به مهلت دادن و فراخوان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین فراخوان این جشنواره از همین امروز آغاز خواهد شد و تا حدودا ۱۰ روز آینده فرصت برای جمع‌آوری تولیدات وجود خواهد داشت. از طرفی اگر افرادی تصمیم به تولید داشتند، در این مدت قطعا زمان کافی برای تولید اثر و ورود به رقابت خواهند داشت.

وی افزود: این جشنواره احتمالا تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، اما احتمال تمدید آن تا آخر بهمن‌ماه نیز وجود خواهد داشت. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز در اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد، افراد منتخب برای داوری، قطعا افراد برجسته و توانمند در همین حوزه خواهند بود.

عالمی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای شرکت و تولیدات خارج از شهر مشهد وجود نخواهد داشت، چرا که فضای مجازی نامحدود بوده و مرزی نخواهد داشت، اما در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولیدات مشهد بیشتر خواهد بود.

دبیر این جشنواره اظهار کرد: ارگان‌ها و موسساتی چون رسانه‌های نوین، تولیدات رسانه‌ای آستان قدس رضوی، حوزه هنری سراج، سازمان فضای مجازی صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری مهر در این جشنواره با ما همکاری داشته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولید شده خود را تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از طریق تلگرام و یپام‌رسان ایتا با شناسه raheayandefest_ad@ و یا پست الکترونیک raaheayande@gmail.com ارسال کنند. برای آگاهی از ضوابط ارسال آثار و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به کانال اطلاع رسانی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) با شناسه raheayandefest@ و وب سایت rah-ayandeh.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی راه آینده تبلیغات اسلامی قرآن مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سالگرد پیروزی انقلاب حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد سازمان تبلیغات گفتمان اسلامی ۲۲ بهمن ماه فضای مجازی فضای رسانه انجام شده راه آینده جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان را برای نسل آینده سرنوشت‌ساز دانست و گفت: آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سیدحامد عاملی، ۱۱ اردیبهشت در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد اردبیل، اظهار کرد: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز بوده و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است.

وی با بیان اینکه معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند، افزود: باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه، ادامه داد: در آینده جامعه‌ای که افرادش دارای علم و مهارت باشند، به ثروت و امکانات دست می‌یابند و باید دانش‌آموزان با تمام توان و توجه به تحصیل علم و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور در آینده تلاش کنند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار، گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر است و وی به‌عنوان معلمی تأثیرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب به‌صورت اثربخش نقش داشته باشد.

اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های مختلف این آیین بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو