Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمیدرضا روح‌بخش در نشست خبری ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی، که ظهر امروز در ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های احراز هویت برخط در تمام شعب اخذ رأی استان برحسب نیاز نصب و راه اندازی و به بانک اطلاعاتی کشور متصل خواهد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: این دستگاه از رأی دادن آرای تکراری، شناسنامه‌های فوتی و افرادی که به سن قانونی نرسیدند جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران مجری و ناظرین این دستگاه‌ها تأیید شده و هفته بعد مانوری در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه به صورت آفلاین و آنلاین با مرکز ارتباط برقرار می‌کند، بیان کرد: تاکید داریم تا دستگاه با توجه به سیم کارتی که در آن تعبیه شده است، به صورت آنلاین عمل کند اما در صورت عدم اینترنت یا مشکلات احتمالی، قادر است با تأیید ناظر به صورت آفلاین عمل کند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: تمام عوامل شعبه یک ساعت قبل از رأی‌گیری سیستم را پیکربندی کرده و صورت جلسه پایانی نیز مجدد توسط دستگاه ذخیره و ثبت می‌شود. همچنین مباحث امنیتی آن در نظر گرفته شده است. مشابه این دستگاه در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و اطلاعات را به صورت رمز به مرکز ارسال می‌کند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۹۸ دستگاه را برای آموزش تهیه کردیم که افراد در حال آموزش هستند. این دستگاه نیازی به مودم، وای فای، اسکنر و پرینتر ندارد. همچنین دستگاه باتری داشته و در صورت قطع برق، از طریق باتری به فعالیت خود ادامه، حتی در صورت نبود باتری امکان اتصال به باتری ماشین را دارد.

روح‌بخش ادامه داد: برای رأی گیری داشتن اصل شناسنامه ضروری است و در صورت نبود کارت ملی نیز می‌توان با به همراه داشتن تنها اصل شناسنامه از طریق دستگاه احراز هویت شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی در انتها بیان کرد: ناظرین شعب اخذ رأی با توجه به مسئولیتی که دارند می‌توانند در برابر برخی تخلفات تصمیم گیری کنند اما در صورت تأیید ناظر در برابر مشاهده تخلف، تبعات آن بر عهده شخص ناظر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انتخابات اینترنت باتری خراسان رضوی فناوری اطلاعات قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شعب اخذ رأی احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴. ۷ میلی‌متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.
آهنگرزاده افزود: از ابتدای امروز نیز رگبار باران شهرهای نیشابور، کاشمر، تربت جام، فریمان، بردسکن و تایباد را دربرگرفته که در برخی نقاط رعد و برق نیز رخ داده و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با پنج میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی