Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:16:38 GMT

افتتاح باغ پرندگان در میبد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۳۹۰۵

افتتاح باغ پرندگان در میبد

به گفته حسن برجسته که مجموعه باغ پرندگان را راه اندازی کرده احداث این مکان آموزشی بر اساس علاقه و به صورت خانوادگی صورت گرفته و برای حدود ۱۵ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده‌ است.

وی هزینه‌ای که تاکنون برای احداث و راه اندازی باغ پرندگان میبد صرف شده است را حدود ۶ میلیارد تومان ذکر کرد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح باغ پرندگان یادشده به خبرنگاران گفت: مجموعه‌ای که با عنوان باغ پرندگان در میبد افتتاح شد و گونه‌های دیگر حیوانات در آن نگهداری خواهد شد، علاوه بر ارزش های فرهنگی و اجتماعی، از نگاه سرگرمی نیز ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی رضایی با اشاره به بازدید تعدادی از دانش آموزان از این مجموعه ، افزود: علاوه بر

دانش آموزان و گروه‌های دیگر ضمن آشنایی با گونه‌های مختلف با علاقه‌ای خاصی به پرندگان علاقه نشان می دادند و حتی به پرندگان غذا هم می‌دادند.

وی گفت: دانش آموزان با آموزش هایی که از این پس فرا می‌گیرند به عنوان دوستدار طبیعت و محیط زیست در میان خانواده‌ها و جامعه نقش آگاه سازی خواهن داشت.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از گردآورندگان این مجموعه که با علاقه کار خود را دنبال کردند، حمایت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه دامپروری شهرستان میبد اظهار داشت : یزد با توجه به وضعیت آب و هوایی با کم آبی روبروست می تواند در زمنیه‌های کشاورزی و دامپروری که به آب کمی نیاز دارد و اشتغال بالایی هم ایجاد می‌کند، موفق باشد.

رضایی با ذکر موفقیت‌های دامپروری استان در ارتباط با انتقال بز نژاد مورسیا به  یزد گفت : مجوز پرورش این حیوان صادر و با تامین ارز در حال حاضر مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی  یزد هم گفت: مجموعه باغ پرندگان میبد با سرمایه گذاری فردی خوش ذوق ایجاد شد که بیشتر جنبه ترویجی و آموزشی دارد.

نادر سلیم افزود: وسعت این مجموعه هزار و ۵۰۰ مترمربع است و سرمایه گذار طرح توسعه آن را با افزودن هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر ارائه کرد که با گسترش آن انواع گونه‌های پرندگان و حیوانات در آن نگهداری خواهد شد.

به گفته مدیر مجموعه باغ پرندگان میبد هم اکنون۸۰ گونه از پرندگان و انواع خزندگان نادر از کشورهای  ترکیه ، روسیه ، هند ، چین و... در این مکان با هدف ترویجی و آموزش جمع آوری شده‌ است.

محمد برجسته افزود: این مجموعه به عنوان یک مرکز آموزشی و فرهنگی مورد بازدید دانش آموزان و گروه های مختلف مردمی قرار می گیرد و به آنها آگاهی داده‌ می شود که حیوانات هیچ خطری ندارند و نباید به آنها آسیب زد و باید در حفظ محیط زیست کوشید.

وی ادامه داد : ترس افراد و خصوصا بچه‌ها از پرندگان و حیوانات با توجه به بازدیدی که دارند

از بین می‌رود و دیگر به خرافات توجهی نمی‌کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی میبد مرتضی رضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میبد مرتضی رضایی وزارت جهاد کشاورزی میبد مرتضی رضایی وزارت جهاد کشاورزی مجموعه باغ پرندگان دانش آموزان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد