Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یدالله موحد در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فهرج گفت: خوشبختانه طی ۱۰ ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار ورودی پرونده‌ها در حوزه قضایی فهرج ۹ درصد کاهش یافته است. تاریخ انتشار: 17:58 - 15 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۳۷۲ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع کارکنان قضایی و اداری شهرستان فهرج اظهار داشت: با تلاش کارکنان قضایی و اداری، نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه فهرج ۱۱۱ درصد است که بیانگر افزایش خروجی پرونده‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان عنوان کرد: 79  درصد اوراق قضایی در شهرستان فهرج به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شوند.

موحد ادامه داد: در شرایط فعلی که کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با استکبار جهانی قرار دارد، ضرورت دارد مدیران و پرسنل دستگاه‌های مختلف دولتی استفاده بهینه و مدیریت منابع و تجهیزات اداری را بیش از بیش مد نظر قرار دهند و همچون محیط خانواده و جامعه صرفه جویی را در اولویت کار خود قرار دهند و از صرف هزینه‌های غیر ضرور و اسراف درمحیط ادارات به شدت بپرهیزند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان هشدار داد: طبق آمار ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر تصادفات رانندگی دومین اتهام پرتکرار در شهرستان فهرج است.

۸۴ درصد پرونده‌های قابل مصالحه درحوزه قضائی فهرج منجر به صلح و سازش شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: ۸۴ درصد پرونده‌های قابل مصالحه شورای حل اختلاف شهرستان فهرج در ۱۰ ماهه‌ی سال ۱۳۹۸ به صلح و سازش منتهی شده است.

موحد بیان کرد: در ده ماهه‌ی سال جاری ۶۱۳ پرونده به شورا‌های حل اختلاف فهرج وارد شده و در مقابل ۵۷۲ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند قضات و کارکنان اداری دادگاه عمومی شهرستان فهرج، گفت: هدف از این بازدید، عرض خدا قوت و مشاهده تلاش‌های صورت گرفته کارکنان است که خدمت به مردم را در دستگاه قضایی با توجه به شرایط سخت، سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.

۷۷ زندانی در بم با صلح وسازش از زندان آزاد شدند / رهایی یک محکوم به قصاص از اعدام

رئیس کل دادگستری استان کرمان شامگاه گذشته به همراه امام جمعه، فرماندار و مقامات قضایی شرق استان در راستای حفظ حقوق شهروندی به مدت ۳ ساعت در زندان بم حضور یافت و به مشکلات تعدادی از زنداینان این شهرستان رسیدگی نمود.

یدالله موحد در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طی ده ماهه‌ی گذشته با تلاش رئیس حوزه قضایی، دادستان، قضات، مسئولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان بم، ۱۲۶ پرونده در این شورا منتهی به صلح وسازش شده است که در این رابطه ۷۷ نفر از زندان بم آزاد شده اند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان خاطرنشان ساخت: در همین رابطه و طی سال جاری یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان بم و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافته است.

موحد تاکید کرد: تجربه ۳۰ ساله‌ی خدمت در منصب قضا در دستگاه قضایی به ما آموخته است هرکجا اختلاف و دعوایی از طریق صلح وسازش منتهی به نتیجه شد در آنجا مهر و محبت جای کینه را گرفته است و دعاوی برای همیشه حل و فصل شده اند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد دیده می‌شود صرف صدور آراء قضایی ریشه اختلافات و دعاوی را نخشکانده است، افزود: هیچ قدم و زبانی مبارک‌تر و پرخیر و برکت‌تر از اینکه در جهت صلح وسازش بین طرفین دعوا برداشته شود نیست.

وی یادآور شد: طی چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در دادگستری‌های سراسر استان در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش صورت پذیرفته و پرونده‌های بسیار مهم و سنگینی از این طریق مختومه شده است.

ورودی پرونده‌ها به دادگاه نرماشیر ۱۳ درصد کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی ۱۰ ماهه‌ی سال جاری ۳ هزار و ۷۶۲ پرونده وارد دادگاه شهرستان نرماشیر شده است که در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌ها در این حوزه قضائی هستیم

یدالله موحد در حاشیه بازدید از شعب حوزه قضایی شهرستان نرماشیر در شرق استان کرمان اظهار داشت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان ۷۰ روز است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان افزود:۷۶ درصد اوراق قضایی در شهرستان نرماشیر به صورت الکترونیکی به شهروندان ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد: ۳۰۸ فقره از پرونده‌های مسن این حوزه قضایی که مربوط به سنوات گذشته بوده است طی ماه‌های اخیر تعیین تکلیف شده اند.

بیشتر بخوانید: صلح و سازش در ۹۱درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در شهرستان ریگان
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان ابلاغ الکترونیک رئیس کل دادگستری استان کرمان پرونده های قابل مصالحه قضایی در استان کرمان ورودی پرونده ها شهرستان نرماشیر شورای حل اختلاف ماهه ی سال جاری شهرستان فهرج ۱۰ ماهه ی سال دستگاه قضایی حوزه قضایی حوزه قضائی صلح و سازش صلح وسازش زندان بم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران