Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@23:59:27 GMT

ابراز ناخرسندی پاکستان از عدم حضور در نشست مالزی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۴۵۱۶

ابراز ناخرسندی پاکستان از عدم حضور در نشست مالزی

گروه بین‌الملل ــ «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، در دیدار با ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی تلویحاً از اینکه نتوانست تحت فشار عربستان در نشست کوالالامپور شرکت کند، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دکن هرالد، «عمران خان»، با ابراز ناراحتی از عدم حضور در اجلاس اخیر مالزی گفت برخی کشورها نسبت به اینکه این اجلاس باعث ایجاد تفرقه در جهان اسلام می‌شود دچار سوء‌ تفاهم شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار عمران خان از مالزی یک ماه و نیم پس از برگزاری نشست کشورهای قطر، ترکیه، ایران و مالزی در کوالالامپور در آذرماه انجام شده است. عربستان و امارات که از برگزاری نشست کوالالامپور بسیار خشمگین شده بودند تهدید کرده بودند در صورت حضور عمران خان در این نشست، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های خود در پاکستان را لغو خواهند کرد. عمران خان در کنفرانس خبری پس از دیدار با ماهاتیر محمد گفت: برخی کشورها دچار سوء‌ تفاهم شده بودند که نشست مالزی باعث اختلاف در بین امت اسلامی می‌شود. وی افزود «می‌خواهم بگویم چقدر از اینکه نتوانستم در این نشست شرکت کنم ناراحت هستم». وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور در نشست بعدی کوالالامپور پاسخ مثبت داد و گفت: «البته که شرکت می‌کنم زیرا اکنون ثابت شده است که نشست قبلی اگر نگوییم باعث وحدت امت اسلامی شد، حداقل باعث اختلاف نشد. بنابراین دوست دارم که حضور داشته باشم».
 یادآور می‌شود، رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست مالزی طی روزهای 26 و 27 آذر گفته بود: عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج  و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد کرد. اردوغان همچنین گفته بود که عربستان سعودی علاوه بر موضوع کارگران پاکستانی، به اسلام‌آباد هشدار داده اگر نشست مالزی را تحریم نکند، دارایی‌های خود را از بانک مرکزی پاکستان خارج خواهد کرد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مالزی عمران خان نشست کوالالامپور عربستان امارات ایران قطر نشست مالزی عمران خان شده بودند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه