Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@02:34:37 GMT

آمریکا هیچ جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۵۰۸۴

آمریکا هیچ جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا هیچ جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد و فقط مردم فلسطین هستند که آینده خود را تعیین می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای ظریف پیشنهاد رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین را معقول‌ترین و عملی‌ترین راهکار حل مساله فلسطین عنوان کرد و گفت: راحترین راه، شنیدن صدای همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی است که در یک روند دموکراتیک آینده فلسطین را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همان طور در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فلسطین و معامله قرن مواضع‌مان را مطرح کردیم و اینکه حرکت آمریکا بسیار خطرناکی است، اروپایی‌ها و آقای جوسپ بورل هم مواضع خود را مطرح و اختلاف نظرشان را با آمریکا مطرح کردند.
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا با ارائه این طرح (معامله قرن) هرگونه موقعیتی را به عنوان مشارکت‌کننده در روند حل مشکل فلسطین از دست داد و نشان داده است که حتی از رژیم صهیونیستی هم در مساله فلسطین، بی توجهی به حقوق فلسطینیان و غصب سرزمین فلسطین تندتر است، لذا آمریکا هیچ جایگاهی در این موضوع ندارد و فقط مردم فلسطین هستند که آینده خود را تعیین می کنند.
وی اظهار داشت: پیشنهاد مقام معظم رهبری درباره طرح "رفراندوم در فلسطین" به نظر ما معقول ترین، معتبرترین و عملی ترین راهکاری است که می‌تواند در فلسطین کار کند کما اینکه در جاهای دیگر هم کار کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآورشد: در آفریقای جنوبی این وضعیت اتفاق افتاد و نتیجه‌اش را هم دیدیم که نتیجه بدی هم نیست، یک روز همه فریاد می‌زدند که اگر آفریقای جنوبی می‌خواهد اکثریت باشد ناامنی به وجود می‌آید، ولی امروز می بینیم که اینگونه نیست.
وی در پاسخ به این سوال که این طرح چقدر ضمانت اجرایی دارد، اظهار داشت: این طرح باید مرحله به مرحله عملیاتی شود و در صحنه دیپلماسی جهانی و افکار عمومی جهانی به عنوان یک طرح معقول و منطقی پذیرفته شود، ضمانت اجرای آن مردم هستند که آرا و ایده‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرد.
آقای ظریف خاطر نشان کرد: بهترین ضمانت اجرایی دموکراسی، مردم هستند، مردم را نه با سرکوب بلکه باید با شنیدن نظراتشان حفظ کرد.
وزیر امور خارجه همچنین گفت: ۷۰ سال سعی کردند مردم فلسطین را سرکوب کنند که به نتیجه نرسیدند ۷۰ سال دیگر هم تلاش کنند به نتیجه نخواهد رسید.

نقش حمایت‌های شهید سردار سلیمانی در موفقیتِ مذاکرات
وزیر امور خارجه گفت: اگر در مذاکرات بُن، حمایت‌های سردار سلیمانی نبود، توفیقات اجلاس بُن را به دست نمی‌آوردیم.
آقای ظریف در سخنرانی خوددر آئین گشایش انجمن علمی دیپلماسی ایران، خاطرنشان کرد: میزان کمکی که سلیمانی برای دستیابی به توافق مذاکرات بُن کرد، از میزان هر کس دیگری بیشتر بود، دیپلماسی و توان میدانی، مکمل همدیگر هستند و نه تضعیف‌کننده همدیگر.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی ما برآمده از باور و فرهنگ شهادت و ایثار است، ابزار داشت: همان کسی که موشک می‌سازد، برادرش هم دیپلمات می‌شود. چهل درصد همکاران وزارت خارجه ایثارگر هستند. شاید یکی از بالاترین درصد‌های ایثارگری را وزارت امور خارجه داشته باشد. همه ما باید از بطن مردم آمده باشیم.
وی ادامه داد: اینکه می‌گویم که قدرت ما از بطن مردم است به خاطر آن است صنایع نظامی ما را مردم ساخته‌اند، ما که صنایع نظامی خود را از جای دیگر، از روسیه و چین و غرب که نیاورده ایم، بلکه همین مردم آن را ساخته‌اند، بپذیریم همه چیز ما مردم هستند، اگر مبنای قدرت ما مردم باشد، دیپلماسی ما می‌شود تبلور این مردم، اقتصاد هم می‌شود تبلور این مردم، نظامیان ما هم می‌شوند تبلور این مردم، همه می‌شویم یک کل واحد چراکه ما کثرث را در وحدت می‌بینیم.
آقای ظریف با بیان اینکه ما بدون مردم چیز دیگری نداریم، عنوان کرد: روحانیت ما نیرو‌های نظامی و دیپلماسی ما از مردم هستند، قشر اشرافی نداریم که گروهی از آن برآمده باشند، ما می‌خواهیم از این وحدت کثرت ایجاد کنیم، بپذیریم همه باهم هستیم، هیچ توافقی چه خوب و چه بد بدون دیپلماسی و مذاکره به دست نیامده است.
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه مذاکره ابزار است و چیز بدی نیست، یادآور شد: قرار است همه از این ابزار استفاده کنیم، کسی هم می‌جنگد چه ببرد و چه ببازد، باید در انتها مذاکره کند، یک مذاکره می‌تواند کشوری را برای همیشه وابسته کند یا نوع روابط را متفاوت کند، در میدان جنگ همه چیز تعیین می‌شود، ولی آینده تعیین نمی‌شود، آینده در مذاکره تعیین می‌شود.
وی افزود: باید مهجوریت دیپلماسی که به خاطر دوگانگی مذاکره و مقاومت است را از بین برد، مذاکره و دیپلماسی یک نوع مقاومت است، در برجام عده‌ای از همکاران ما ترجیح می‌دادند در جبهه باشند تا در پشت میز مذاکره و در جبهه بیشتر به آن خوش می‌گذشت.
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در دیپلماسی، در اقتصاد، در جبهه و در فرهنگ هم می‌توان مقاومت کرد، بیان کرد: حتی برای گفتگو بدون باور کردن خودتان گفتگو کنید، برخی از کشور‌ها و همسایه‌ها می‌گویند چرا کسی ما تحویل نمی‌گیرد این به خاطر آن است که شما خودتان را باور نمی‌کنید.
آقای ظریف افزود: دنیای کنونی دنیای دیگری است، ابزار‌های دنیای کنونی ابزار‌های دیگری هستند که دیپلماسی یکی از این ابزار‌ها است، تسلط در دیپلماسی قدرت در یکی ازمنابع قدرت است.
وزیر امور خارجه در پایان نیز درباره وضعیت دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه یادآور شد: وقتی وزیر شدم دانشکده روابط بین المللی را به دانشگاه علوم دیپلماسی تبدیل کردم، ولی ممکن است این دانشکده روز‌های آخرش را سپری کند، ما به هر وسیله‌ای متوسل شدیم، اگر اینگونه شد، فکر نکنید تلاش نکردم بلکه ناکامی در تلاش بود.

ابزار قدرت ما، مردم و شهدا هستند
وزیر امور خارجه، ابزار قدرت کشور را تکیه بر مردم دانست و گفت: اینکه شما شهیدی مانند شهید سلیمانی داشته باشید که بعد از شهادتش قدرتش دو برابر می‌شود، ابزار قدرت است.
آقای محمدجواد ظریف عصر امروز (سه شنبه) در این آئین با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: البته شهید سردار سلیمانی بی‌نظیر بود، اما بعد از شهادت بی‌نظیرتر بود که این نشان می‌دهد ابزار مادی تنها ابزار و ملاک قدرت نیست.

وزیر امور خارجه گفت: اگر قبول داریم که شهادت قدرت می‌آفریند چرا باور نداریم که دیپلماسی، مقاومت، گفتگو و مذاکره هم می‌تواند قدرت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کسی به شما نگوید اگر من از شما حمایت نکنم، بعد از دو هفته زبانتان عوض می‌شود، این ابزار قدرت است، افزود: جهان در حال گذار است و دیگر تحت تسلط غرب نیست، دیگر همه تصمیمات در غرب گرفته نمی‌شود، اینطور نیست اگر توافقی شد، باید آمریکا را آن تائید می‌کرد.

آقای ظریف گفت: آموزشی که به یک سرباز آمریکایی در عرصه فرهنگ و سیاست داده می‌شود، علیرغم آنکه در این حوزه آن‌ها بسیار فقیر هستند، بسیار قابل توجه است، این نشان می‌دهد که دنیا پذیرفته ابزار و منافع قدرت بسیار متکثر است و حتی کسی که تفنگ دستش است، نیاز دارد به این تکثر قدرت باورمند باشد و از این تکثر و تنوع منابع قدرت استفاده کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امروز دیپلماسی نه تنها ابزار کاستن هزینه‌های شکست و نهادینه کردن دستاوردها، بلکه خود یک عامل قدرت است، افزود: بدون دیپلماسی نمی‌توان دستاورد‌های قدرت را نهادینه کرد، علاوه بر آن، بدون دیپلماسی نمی‌توان قدرتمند بود، یعنی به دیپلماسی نیاز دارید که دستاورد میدانی داشته باشید، این واقعیت، نه به معنای تسلیم و نه به معنای پذیرش سلطه و نه به معنای قبول نظرات دیگران است.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه کشور‌های کم‌قدرت می‌توانند در عرصه جهانی با استفاده از ابزار دیپلماسی که نیازمند قدرت مادی نیست، حضور جدی‌تری داشته باشند، گفت: چند نفر اسم کشور دماغه سبز را شنیده است، ولی وجود یک دیپلمات قوی از این کشور، نقش جدی و مهمی در تدوین کنوانسیون دریا‌ها داشته است، دیپلماسی منبع قدرت است و نه فقط ابزار قدرت، ابزار تبدیل قدرت، نهادینه کردن قدرت و ابزار کاهش هزینه ناکامی.

آقای ظریف افزود: اگر تنها هزینه قدرت، اقتصاد و جنگ‌افزار بود که البته جنگ‌افزار و موشک مهم است، هیچ کس اندازه من از موشک در دنیا دفاع نکرده است، اما اگر قرار بود ملاک تعیین‌کننده یک کشور هزینه نظامی باشد، چه می‌شد، هزینه نظامی آمریکا ۶۰۰ میلیارد و عربستان ۷۶ میلیارد دلار بود، آنگاه عربستان از ایران که هزینه نظامی‌اش حدود ۶ میلیون دلار است، قوی‌تر بودند.

وی با بیان اینکه ترامپ می‌گوید ۲ تریلیون دلار هزینه کرده، اما بعد از ترور سلیمانی، متوجه اشتباهش شده و می‌فهمد خروجش از منطقه را رقم زده است، گفت: دیپلمات خوب می‌تواند کشور ضعیف را قدرتمندتر در عرصه بین‌المللی معرفی و نشان دهد و از محیط بین‌المللی بهره‌مندتر کند همانطور که یک دیپلمات ضعیف می‌تواند کشور را ضعیف‌تر کند، البته نباید از دیپلمات توقع داشت.

وزیر امور خارجه افزود: اگر از دیپلماسی می‌خواهیم به عنوان ابزار قدرت استفاده کنیم باید دیپلماسی را از این مهجوریت خارج کنیم، برخی فکر می‌کنند دیپلماسی برابر قدرت نظامی است، دیپلماسی کنار قدرت نظامی است، ما در همین ساختمان هر سه‌شنبه شاهد جلسات من و شهید سلیمانی بود هر گاه لازم بود دیپلماسی از میدان نیاز دارد، از میدان برای دیپلماسی استفاده کنیم و بالعکس.

دیپلماسی، ابرازی برای کاستن از هزینه‌هاست
ظریف گفت: بعید می‌دانم از زمانی که ارتباطات میان اقوام و ملت‌ها شروع شد، این ارتباطات بدون استفاده از فنی به نام دیپلماسی، روش ارتباط‌گیری و کاستن از هزینه‌ها و نهادینه کردن دستاورد‌ها توانسته باشد، نظم میان اقوام و گروه‌ها دهد.

وزیر امور خارجه افزود: هر ابزاری که برای پیشبرد اهداف استفاده شده است در نهایت بدون گفتگو و نوعی مذاکره و دیپلماسی نتوانسته، نتیجه آن تلاش‌ها را نهادینه کند.

وی در ادامه دیپلماسی را ابزار به ثمر رساندن همه تلاش‌ها و کاستن از هزینه‌ها دانست و گفت: در دنیای امروز با توجه به این واقعیت که ابزار قدرت متنوع شده است، ابزار نمی‌تواند فقط ابزار مادی باشد.

آقای ظریف با بیان اینکه تنها مدت زمانی، ابزار قدرت، ابزار نظامی و جنگ بود، افزود: دولت‌ها در آن زمان هم انحصار ابزار نظامی را داشتند، حتی در تعریف دولت توانمندی، استفاده از ابزار خشونت سازمان‌یافته یکی از ضرورت‌های دولت بیان شده است، طبیعی بود در آن زمان، میزان قدرت یک کشور، تعداد ارابه و کشتی باشد، دیپلماسی هم در آن زمان وجود داشت، اما دیپلماسی یک وسیله‌ای برای استفاده از آن یک نوع قدرت بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه از دیپلماسی استفاده می‌شد، دیپلمات‌ها آن‌ها را به واقعیت‌ها تبدیل می‌کردند، هر چند دیپلمات‌ها در بسیاری از مواقع می‌توانستند شکست قطعی را به کمتر از شکست تبدیل کنند.

وی افزود: دیپلماسی زمانی به شدت مورد بی توجهی و ظلم واقع شد، وقتی که ترکمنچای به عنوان قرارداد ننگین شمرده می‌شود، وقتی آنکه توجه شود، مرز کشور را به جای قزوین، به مرز ارس بردند.

آقای ظریف با بیان اینکه در آن زمان ابزار نظامی در میدان حکومت می‌کرد و دست دیپلماسی را می‌بست، گفت: دیپلماتی که توانست در کنار جنگ شکست خورده در قزوین، مرز کشور را در ارس بنا نهاد، تلاش کرد، قدری قدرت را تعدیل کند، این برای آن بود که قدرت با ارابه‌ها و کشتی‌ها و تانک و توپ تعریف می‌شد، به تدریج منابع قدرت متکثر شد، قدرت اقتصادی به میان آمد که دیپلماسی اقتصادی هم رشد کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با قدرت فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی نیز رشد کرد، افزود: در دهه ۷۰ یکی از ابزار‌های آمریکا برابر شوروی، دیپلماسی آموزشی بود، تعداد موسسات آموزشی آمریکا در روسیه نشان دهنده تکثر منابع دیپلماسی بود، در دنیای امروز، منابع قدرت به شدت دچار تحول شده است.

آقای ظریف گفت: یعنی ارتش آمریکا، میزان هزینه‌ای که برای فائق آمدن بر قلب‌ها و مغز‌ها می‌کند، بسیار سنگین است و شاید از بودجه نظامی بسیاری از کشور‌ها بیشتر باشد.

اروپا نمی‌تواند بر اساس ماده ۳۶ برجام عمل کند
وزیر امور خارجه گفت: اروپا در جایگاهی نیست که برای طرح ادعایی خود بر اساس قالب ماده ۳۶ برجام عمل کند.
آقای ظریف عصر امروز (سه شنبه) پس از سخنرانی در آئین گشایش انجمن علمی دیپلماسی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در خصوص استفاده اروپا از ساز و کار حل اختلاف در برجام، افزود: ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، ماده ۳۶ را در برابر نقض تعهدات از سوی آمریکا و اروپا مطرح کرده است.
وزیر امور خارجه، تصریح کرد: پیش از سفر آقای «جوسپ بوررل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، نامه مفصلی برای او فرستادم و در سفر وی به تهران بحث‌های خوبی راجع به امنیت منطقه و طرح صلح هرمز صورت گرفت.
آقای ظریف در ادامه گفت: ۱۷ هزار ایرانی قربانی تروریسم شده اند و همین نشان می‌دهد که ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد.
وی با اشاره به دستگیری تروریست‌های گروهک الاحوازیه در دانمارک و هلند، تصریح کرد: اروپایی‌ها به تروریست‌ها اجازه دادند که در این قاره مامن پیدا کنند.

گشایش رسمی انجمن علمی دیپلماسی ایران
انجمن علمی دیپلماسی ایران در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، ساختمان سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گشایش یافت. برچسب ها: فلسطین ، آمریکا ، آینده مردم فلسطین بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی گزارش خطا 0 عضویت در خبرنامه اشتراک گذاری خبرهای مرتبط ادامه محکومیت معامله قرن تاکید ایران و ترکیه بر موضع‌گیری قاطع در برابر فروش فلسطین اخبار برگزیده آخرین خبرها از ویروس کرونا/ ساخت اولین واکسن "کرونا ویروس" دژپسند: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ۵۰ درصد افزایش یافت آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ۹ اسفند ناکارآمدی قدرت آمریکا در مقابل ایران وضعیت عمومی کشور «سفید» است نرخ باسوادی ۹۶ درصدی در کشور ادای احترام وزیر دفاع به سپهبد سلیمانی موفقیت دختران تکواندوکار ایرانی رونمایی از طرح "گام" آخرین دفاعیات مدافعان و مخالفان استیضاح ترامپ پربازدید ها روز هفته ماه نامه عذرخواهی ۱۰ هزار آمریکایی از مردم ایران تکذیب یارانه 72 هزار تومانی یک هواپیمای آمریکایی در عراق سقوط کرد بیمارستان هزار تختخوابی چین ۱۰ روزه ساخته شد کشته شدن مسئول عملیات سیا اطلاعیه سپاه درباره فرود اضطراری شاهد ۱۲۹ حمله موشکی ارتش یمن به مواضع سعودی/ آزادسازی 2500 کیلومتر مربع تلاش انستیتو پاستور برای تولید واکسن کرونا واریز سهام عدالت از سوم اسفند پرداخت عیدی بازنشستگان؛ از سه شنبه 60 درصد ایرانیان از تسهیلات بانکی استفاده نکرده اند زمین لرزه نقده را لرزاند آتش گرفتن یک نفتکش در سواحل امارات آخرین مرحله استیضاح ترامپ در مجلس سنا طالبان: آمریکا را مجبور به خروج خواهیم کرد آغاز بارش‌ها از فردا دستگاه زیر پوستی برای ترشح انسولین عملیات بنیان المرصوص یمنی ها واکنش سپاه قدس به طرح ننگین معامله قرن ملّت‌های مسلمان نمی‌گذارند «معامله قرن» اتفاق بیفتد نامه عذرخواهی ۱۰ هزار آمریکایی از مردم ایران تکذیب یارانه 72 هزار تومانی یک هواپیمای آمریکایی در عراق سقوط کرد بیمارستان هزار تختخوابی چین ۱۰ روزه ساخته شد کشته شدن مسئول عملیات سیا اطلاعیه سپاه درباره فرود اضطراری شاهد ۱۲۹ حمله موشکی ارتش یمن به مواضع سعودی/ آزادسازی 2500 کیلومتر مربع تلاش انستیتو پاستور برای تولید واکسن کرونا واریز سهام عدالت از سوم اسفند پرداخت عیدی بازنشستگان؛ از سه شنبه تصاویر حفر مقبره سردار سلیمانی در کرمان اسامی همه جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراین منتشر شد ادارات تهران تعطیل شد انتقام سخت/ شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد+بیانیه سپاه پاسداران تغییر سهمیه بنزین وانت بار‌ها از اول بهمن واکنش ها و بازتاب های اولیه آغاز انتقام سردار حاجی زاده: همه مسئولیت حادثه را می پذیریم+ ویدئو کامل بارش شدید برف مدارس چند شهر را تعطیل کرد آخرین دست نوشته سردار دلها سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام آخرین اخبار آمریکا هیچ جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد آخرین خبرها از ویروس کرونا/ ساخت اولین واکسن "کرونا ویروس" تقدیم استوار نامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور ارمنستان کاستی‌های خوزستان باید رفع شوند کف و سقف پاداش کارگران در پایان سال ۹۸ دژپسند: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ۵۰ درصد افزایش یافت اروپا استقلال رای ندارد آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ۹ اسفند آب ۲۷ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است تجدیدمیثاق رئیس‌رسانه‌ملی با آرمان‌های امام عکس خبری تصاویر روزنامه های امروز از ساخت بیمارستان چینی تا سقوط هلی‌ کوپتر حامل قلب حضور رهبر انقلاب در مرقد امام راحل و بهشت زهرا (س) اجتماع عزاداران فاطمی عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی اولین شب عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره) مرور رویدادهای خبری در قلم دوربین مرور رویدادهای خبری در قلم دوربین مرور رویدادهای خبری در قلم دوربین مرور رویدادهای خبری در قلم دوربین مرور رویدادهای خبری روز در قلم دوربین روزنامه‌های سه شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ روزنامه‌ های دوشنبه، ۱۴ بهمن ۹۸ روزنامه‌های یکشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ روزنامه‌های شنبه، ۱۲ بهمن ۹۸ روزنامه‌های سه شنبه، ۸ بهمن ۹۸ پرطرفدارترین عناوین نامه عذرخواهی ۱۰ هزار آمریکایی از مردم ایران کشته شدن مسئول عملیات سیا حمله موشکی ارتش یمن به مواضع سعودی/ آزادسازی 2500 کیلومتر مربع یک هواپیمای آمریکایی در عراق سقوط کرد تکذیب یارانه 72 هزار تومانی وضعیت عمومی کشور «سفید» است تلاش امریکا برای جا نماندن از ویروس فراگیر خودکفایی کامل در همه حوزه‌های پدافند کشت ویروس کرونا در محیط آزمایشگاهی تعیین وزارت بهداشت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی کرونا/ لغو پرواز‌های رفت و برگشت ایران - چین آب و هوا بیشتر ۰°    ۱۰° افغانستانارمنستانآذربایجانبحرینبنگلادشکامبوجکشور چینگرجستانهنگ کنگهندوستاناندونزیایرانعراقژاپنقزاقستانکویتقرقیزستانلائوسلبنانمالزیمالدیومغولستاننپالکره شمالیعمانپاکستانفلسطینفیلیپینقطرعربستان سعودیسنگاپورکره جنوبیسریلانکاسوریهتایوانتاجیکستانتایلندترکیهترکمنستانامارات متحده عربیازبکستانویتنامیمن آباداناراکارومیهاصفهاناهوازبابلبابلسربجنوردبناببندرانزلیبندرعباسقشمبوشهربیرجندتبریزتربت حیدریهتنکابنتهرانتویسرکانجویبارخرم آبادخرمشهرخویرامسررشتزاهدانزنجانسبزوارشهرکردشیرازسرخسصومعه سراطوسفریدون کنارفسافومنماهشهرمراغهمرودشتمسجد سلیمانمشهدهمدانکرجکرمانکرمانشاهکیشگرگانگچسارانیزدسارییاسوجقمقزوینایلامسنندجاردبیلسمنانکازرون دانلود اپلیکیشن شبکه خبر صفحه نخست اخبار مشروح گزارش خبرنگاران تیترامشب روی خط خبر تصاویر عکس و گرافیک برنامه های شبکه خبر تماس با ما درباره ما پیوند ها جستجو پیشرفته آرشیو آب و هوا اوقات شرعی خبرنامه نقشه سایت نظرسنجی RSS تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شبکه خبر است و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد. طراحی و تولید : ایران سامانه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فلسطین آمریکا آینده مردم فلسطین انجمن علمی دیپلماسی ایران آقای ظریف وزیر امور خارجه گفت وزیر امور خارجه کاستن از هزینه ها وزارت امور خارجه ابزار قدرت بدون دیپلماسی سردار سلیمانی تواند کشور نهادینه کردن استفاده کنیم دیپلماسی یک ابزار نظامی هزینه نظامی مردم فلسطین دیپلماسی ما نشان می دهد نه به معنای معامله قرن مردم هستند بین المللی منابع قدرت آن زمان شبکه خبر ظریف گفت ابزار ها قدرت ما دیگر هم سه شنبه ماده ۳۶ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در بانجول پایتخت گامبیا و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، با خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای اندونزیایی خود، به جدی تر شدن تلاش ها برای توقف جنگ در غزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ خصوص در اجلاس بانجول، رژیم صهیونیستی دست از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

خانم رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از دیدارش با دکتر امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد با پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور کشورمان به جاکارتا، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه اندونزی با تاکید بر اهمیت موضوع فلسطین برای دولت و مردم این کشور،  فلسطین را مهم ترین مساله در دستور کار اجلاس سران اسلامی در بانجول توصیف کرد و با اشاره به ضرورت اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای توقف چرخه کشتار این رژیم در غزه، ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ موضعی قوی در حمایت از مردم فلسطین در این اجلاس باشیم.

خانم مارسودی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدعیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا