Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پیشرفت کشور، مسئله اول انقلاب اسلامی است و باید جوانان در این راستا اقدامات موثری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یازدهمین نشست از عصرانه‌های اندیشگاهی به همت پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی بعدازظهر امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد قمی در این نشست اظهار کرد: مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت متفاوتی به انسان می‌بخشد‌ و باید با دستگاه تحلیلی درستی، مکتب امام را تبیین کنیم. رستاخیز انقلاب اسلامی زلزله‌ای اساسی در عالم ایجاد کرد و الآن به گام دوم خود رسیده است.

وی افزود: حرکت در گام دوم انقلاب سخت‌تر از گام اول است و شیب رفتن به سمت قله و آرمان‌های لنقلاب بیشتر است. حوادث مختلفی را در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم. اخیرا شاهد شهادت حاج قاسم سلیمانی بودیم و اتفاقات همینطور در حال رخ دادن در عالم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید به این سؤال جواب دهیم که وظیفه ما در گام دوم انقلاب چیست؟ گفت: مثلاً بنده حقیر در سازمان تبلیغات، سن مدیران سازمان را کاهش دادم، خودم به شخصه به ۸۰ سفر استانی رفته‌ام، به دنبال حل مشکلات مردم بوده و خود را خادم مردم می‌دانم. همه باید برای گام دوم انقلاب تأثیرگذار و کمک کننده به کشور باشیم.

قمی عنوان کرد: مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد و کم‌کاری‌ها در این زمینه باید رفع شود. همچنین باید در خصوص هویت ایرانی کار و تلاش کنیم‌. باید به دنبال خلق اراده اجتماعی از طریق زیست‌بوم ایرانی باشیم و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. باید خلق گفتمان کنیم، گفتمان به معنای باور عمومی فراگیر است که به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان، برخی از مبارزان انقلابی به امام خمینی(ره) گفتند که اجازه بدهید تا مبارزه مسلحانه کنیم اما امام اجازه ندادند. حتی انقلابی‌ها گفتند که می‌خواهیم حزب ایجاد کنیم اما نظر امام روش حزب‌گونه نبود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند تبلیغ اسلامی به معنای تفاهم با مردم است. باید در خصوص این فرمایش رهبری عزیز تلاش فرراوان توسط ما انجام شود. ما باید به این سؤال مهم که مسئله اول انقلاب اسلامی چیست؟ پاسخ دهیم. از نگاه و اندیشه مقام معظم رهبری به مسائل مهم انقلاب بپردازید و آن را برای مردم تبیین کنید. الآن وقت قیام جوانان برای ساختن ایران است.

قمی ادامه داد: پیشرفت کشور مسئله اول انقلاب اسلامی است که جوانان باید برای این مقوله مهم خیلی کار کنند. در حال حاضر اراده برخی از مسئولان و مردم برای پیشرفت کشور بالا نیست و باید تقویت شود. همچنین ساختار فعالیت‌ها در دستگاه‌های فرهنگی کشور باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: بالای یک میلیون نفر زن انقلابیِ دانشگاهی در کشور وجود دارد که شاید ۱۰ درصد آن‌ها شاغل هستند. این افراد، می‌توانند انسان‌هایی موثر در به مسائل انقلاب باشند و باید از این ظرفیت استفاده کرد. باید شما به عنوان افرادی که در اندیشکده‌ها فعالیت می‌کنید به مسئله اول انقلاب اسلامی توجه کنید و در این راستا به کارهای پژوهشی، فرهنگی و اثرگذار بپردازید.

انتهای پیام/۴۱۱۸/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گام دوم انقلاب حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسئله اول انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب پیشرفت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست

کارشناس بسکتبال ایران گفت: ابتدا باید سبک بسکتبال خود را انتخاب کرده و تغییر دهیم، سپس به فکر انتخاب سرمربی آینده تیم ملی باشیم.

سیامک ویسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییراتی که قرار است در راس کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران ایجاد شود، توضیح داد: قبل از اینکه جواب این سوال را بدهم، باید اینگونه به موضوع نگاه کنیم که یکسری قوانین بازی در تیم ملی ایران ایجاد شده که به مرور زمان ایجاد می‌شود، حالا بازیکن‌های نسل قدیمی‌تر ما در حال خداحافظی و در سن بازنشستگی هستند که در نتیجه آن، یک نسل جوانتر جایگزین می‌شوند.

او ادامه داد: اکنون که نسل جوانتر ما می‌خواهد کار کند، به نظر من باید دنبال این باشیم که سبک بسکتبال بازی کردن خود را انتخاب کنیم. اینکه ما فقط دنبال این باشیم دو سه سرمربی عوض کنیم عملا نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. از نظر من وجود دمیر یا هر مربی خارجی دیگر اتفاق بدی نیست، اما باید ببینیم از حضور او چه چیزی می‌خواهیم و دنبال چه سبکی از بسکتبال هستیم.

کارشناس بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه باید سبک بسکتبال بازی کردن تیم ایران تغییر کند، اظهار کرد: سال‌های گذشته که ما حامد حدادی را داشتیم، تیم ما خیلی وابسته به بازیکن بلند و شخص خود حدادی بود. حالا در نبود ایشان، با توجه به تغییر نسل تیم ملی و وجود بازیکنان کوتاه قامت‌تر البته مستعدتر، ما باید سبک بازی جدیدی را برای تیم ملی خود پیدا کنیم. وقتی این‌کار را کنیم، آن زمان می‌توانیم هم مربی خوبی انتخاب کنیم و هم زمان بدهیم که کار کند.

ویسی تصریح کرد: دو نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، هرچند که وقتی کمیته فنی تشکیل جلسه می‌دهد، قطعا به این نکات هم توجه کرده‌اند. نکته نخست اینکه ما چه بازیکنایی در اختیار داریم و آن مربی که می‌آید چه نوع سبک بازی دارد. نکته دوم هم اینکه مربی انتخاب شده باید اهداف فدراسیون را دنبال کند و از نظر من قطعا تیم ملی ما با تغییر نسل روبرو است. قطعا مشکلات زیاد خواهد بود و اگر بخواهیم همانطور که ۵ تا ۱۰ سال پیش بازی می‌کردیم پیش برویم، با مشکل روبرو می‌شویم. باید حتما زمان بگذاریم و آن مسائلی که هست را با گذشت زمان حل کنیم، چرا که گذر زمان خیلی مسائل را روشن می‌کند.

کارشناس بسکتبال ایران، در واکنش به تغییرات زیاد سرمربی تیم ملی طی دو سال گذشته، اظهار کرد: یکسری انتقادها نسبت به کاری که فدراسیون انجام می‌دهد همیشه وجود دارد. وقتی انتقادات هست قبل از شروع کارها ما باید برنامه‌ریزی مناسبی کنیم و بگوییم که از کجا به کجا می‌رویم. بی‌شک انتقادات زیاد خواهد بود، اما یکسری از آن‌ها سازنده است و یکسری هم خیلی منطقی نیست. وقتی ما وارد کار می‌شویم اگر برنامه‌ریزی درست باشد انتقادی هم باشد از مثبت‌ها استفاده می‌کنیم و اگر هم غیر منطقی باشد آن‌ها را کنار می‌گذاریم. الان نسبت به یکسری انتخاب‌های فدراسیون انتقاد وجود دارد که قطعا شاید دلیل آن وجود ضعف برنامه‌ریزی باشد.

ویسی در پاسخ به این سوال که آیا با مربی خارجی برای تیم ملی موافق است یا مربی داخلی، توضیح داد: این اعتقاد شخصی من است که مربی خارجی اگر بیاید و کسی باشد که نه فقط به تیم ملی بلکه به کل بسکتبال ما کمک کند، از او استقبال می‌شود. یک موضوع دیگر هم که خیلی به آن اعتقاد دارم، این است که آیا بسکتبال ما در سایر جهات هم پیشرفت کرده است یا نه؟ پیشرفت بسکتبال را فقط نتیجه می‌بینیم؟ ما اگر دنبال پیشرفت هستیم بسکتبال ما در همه موارد باید رشد کند. به عنوان مثال ما باید در بخش داوری، مربیان، بازیکنان، سخت افزار، امکانات و ... پیشرفت کنیم که به جمیع آن‌ها پیشرفت می‌گویند.

او در پایان تاکید کرد: به نظر من خیلی بهایی به مربیان در رده بزرگسالان داده نشد. اگر مربیان خود را پیشرفت ندهیم نمی‌توانیم مدعی شویم که پیشرفت کرده‌ایم. از نظر من در این شرایط مربی ایرانی می‌توانست بیشتر کمک کند. البته حضور مربی خارجی را هم اتفاق بدی نمی‌دانم، باید بیاید و به او زمان بدهیم. اینکه صرفا به نتیجه فکر و اکتفا کنیم رفتار درستی نیست. در کل اما من احساس می‌کنم که در شرایط فعلی مربی داخلی مناسب باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران