Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:55:53 GMT

واکنش اروپا به تصمیم آمریکا درمورد مین‌های ضدنفر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۵۲۶۱

واکنش اروپا به تصمیم آمریکا درمورد مین‌های ضدنفر

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا در بیانیه خود این تصمیم را کاملا غیرقابل قبول خواند و اعلام کرد: ممنوعیت استفاده از این مین‌ها، جان ده‌ها هزار نفر را در ۲۰ سال گذشته نجات داده است.
در این بیانیه تاکید شده که استفاده از این مین‌ها، هرکجا، هر زمان و به واسطه هر عاملی، از نظر اتحادیه اروپا کاملا غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممنوعیت اعمال شده در دولت باراک اوباما سِلف خود در زمینه استفاده از مین‌های ضدنفر در خارج از شبه جزیره کره را لغو کرد. اوباما دستور داده بود تا همه مین‌های ضدنفری که برای دفاع از کره‌جنوبی به کار نمی‌روند، نابود شوند.

از سویی، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دفاع به این نتیجه رسیده، محدودیتی که دولت اوباما ایجاد کرد، ممکن است در جنگ با دشمنان، زیان‌های شدیدی برای ما داشته باشد؛ بنابراین رئیس جمهوری علاقه‌ای ندارد که این خطر را بپذیرد. ترامپ در حال بازسازی ارتش بوده و ارتش، قوی‌تر از هر زمان دیگری است.
بیش از ۱۶۰ کشور کنوانسیون اتاوا (۱۹۹۹ میلادی) را که با هدف نابودی مین‌های ضدنفر ایجاد شد، امضا کرده‌اند. آمریکا، روسیه، چین، هند و پاکستان هنوز این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند.
کنوانسیون اتاوا بر منع به‌کارگیری، انهدام ذخایر، جلوگیری از گسترش، تولید، فروش یا انتقال مین‌های ضد نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأکید کرده است.
این کنوانسون، بر ضرورت انهدام مین‌های ضدتانک که دارای قدرت انفجاری بیشتری هستند، اشاره‌ای نمی‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اتحادیه اروپا مین ضدنفر محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مین های ضدنفر مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر مهدی افضلی رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با تایید خبر برکناری علی خطیر از مدیرعاملی این باشگاه گفت: شامگاه چهارشنبه جلسه هیات مدیره برگزار و طی آن تصمیم بر برکناری علی خطیر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تصمیم اعضای هیات مدیره فرشید سمیعی تا انتخاب مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست اداره باشگاه را برعهده خواهد داشت. این تصمیم جمعی بود تا سمیعی عهده دار باشگاه شود.

افضلی با اشاره به وضعیت علی خطیر گفت: وی پس از برکناری از مدیرعاملی باشگاه دیگر سمتی در استقلال نخواهد داشت.

کد خبر 848850 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم