Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@02:55:28 GMT

هشدار سازمان ملل نسبت به تحولات لیبی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۵۷۵۸

هشدار سازمان ملل نسبت به تحولات لیبی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که تحریم تسلیحاتی لیبی کاملا نقض شده و آتش‌بس در این کشور به طور گسترده‌ای نادیده گرفته شده است.

 وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «پیشتر درباره نسیم امید در جهان صحبت کرده بودم اما امروز شاهد وزیدن بادهای جنون در تمام بخش‌های جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گوترش گفت: «از لیبی تا یمن و از سوریه تا خارج آن، اوضاع در حال تشدید بوده و سلاح به این مناطق سرازیر می‌شود و حملات افزایش می‌یابد.»

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج نشست کمیسیون نظامی لیبی در ژنو محقق و جنگ در این کشور متوقف شود.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «از تحولات لیبی احساس ناامیدی شدید می‌کنم و معتقدم آن چیزی که در این کشور روی می‌دهد یک رسوایی است.»

گوترش گفت: «تعدادی از کشورها در برلین تعهد دادند که سلاح به لیبی ارسال نکنند اما پس از آن نیز تحریم تسلیحاتی لیبی نقض شده است.»

وی افزود: «پهپادهایی از امارات و تحرکاتی از مصر و سودان و همچنین عناصری از روسیه در لیبی حضور دارند.»

دبیر کل سازمان ملل گفت: «از اوضاع در ادلب نگران بوده و خواستار توقف درگیری‌ها در این استان هستیم.»

گوترش گفت: «راه حل اوضاع در سوریه سیاسی بوده و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به حملات خود پایان دهند.»

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «تنش‌ها در سوریه به حدی رسیده که نیروهای ترکیه‌ای و سوریه‌ای همدیگر را بمباران می‌کنند.»

وی گفت: «ما حامی قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی درباره روند صلح هستیم.»

گوترش تاکید کرد: «ما به راه حل دو دولت (درباره موضوع فلسطین) پایبند هستیم و از رسیدن به روند صلحی بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم.»

انتهای پیام/.پ


 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیر کل سازمان ملل گوترش گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد