Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از تجهیز زیردریایی خود به موشک‌های اتمی تاکتیکی با قدرت تخریبی برابر با بمب اتمی که شهر «هیروشیما» در ژاپن را ویران کرد، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون معتقد است که استقرار این موشک‌های بر روی زیردریایی می‌تواند به ایجاد «بازدارندگی» در برابر رقبایی چون روسیه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قدرت کلاهک انفجاری این موشک‌ها کمتر از ۲۰ کیلوتن اعلام شده است. این کلاهک‌ها هرچند همچنان توان تخریب بسیار عظیمی دارند، اما در عین حال قدرت آن‌ها از کلاهک‌های عادی که بعضا بیش از ۱۰۰۰ کیلوتن قدرت دارند، ضعیف‌تر است و به همین دلیل هم به کلاهک‌های باتوان پایین یا کلاهک‌های تاکتیکی معروف شده‌اند.

در بیانیه پنتاگون در این رابطه، آمده است: «این قابلیت مکمل، بازدارندگی را تقویت می‌کند و یک سلاح راهبردیِ توان پایینِ فوری و موثر برای ایالات متحده فراهم می‌کند. [این موشک] از تعهد ما برای بازدارندگی گسترده‌تر حمایت می‌کند و به دشمنان بالقوه نشان می‌دهد هیچ مزیتی در به‌کارگیری محدود سلاح هسته‌ای وجود ندارد، زیرا ایالات متحده می‌تواند با اطمینان و قاطعانه به هر سناریوی تهدیدی پاسخ دهد.»

در اسناد سال ۲۰۱۸ پنتاگون نیز بر توسعه این‌گونه جنگ افزارهای بازدارنده اشاره شده و آمده بود که ایالات متحده برخی زیردریایی‌های خود را با قابلیت پرتاب موشک‌های مجهز به کلاهک اتمی تاکتیکی منطبق می‌کند.

فدراسیون دانشمندان آمریکا اخیرا اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد موشک‌های اتمی تاکتیکی را در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس تنسی» در اقیانوس اطلس مستقر کند.

آمریکا تابستان امسال هم از پیمان منع موشک‌های میان‌برد با روسیه خارج شد و عملا راه را برای استقرار چنین موشک‌هایی در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه، باز کرد. مسکو و پکن آن اقدام را محکوم و تأکید کردند که واشنگتن در حال دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در جهان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موشک های اتمی آمریکا زیردریایی آمریکا پنتاگون بمب اتمی ایالات متحده کلاهک ها موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است

به گزارش قدس آنلاین آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اسراییل گرچه نفوذ زیادی بر این رژیم دارد، اما به دلیل لابی‌های قدرتمند صهیونیست در ایالات متحده که معروف‌ترین آن لابی آیپک است، مقامات کاخ سفید هیچ گاه نمی‌توانند از قدرت بر روی تل آویو برای استقرار صلح بهره بگیرند. 

 وزارت خارجه آمریکا از هر گونه توافق صلحی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس استقبال کرد. 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: استقرار صلح اکنون اولویت نخست آمریکاست. با این حال، من نمی‌توانم چارچوب زمانی برای بررسی پیشنهاد حماس از سوی واشنگتن مطرح کنم. درحال حاضر ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در حال کار بر روی این مسئله است. 

ویلیام برنز از روز جمعه در خاورمیانه به سر می‌برد و روز گذشته با سفر به دوحه به دنبال نهایی کردن توافق صلح میان طرفین با کمک میانجیگران بود. 

میلر در ادامه خاطر نشان کرد: حقیقت این است که استقرار صلح اولویت نخست ما از صدر تا ذیل این دولت است. همه ما اکنون تمرکز خود را بر روی این موضوع گذاشته ایم. همه خواهان رسیدن به توافق در این زمینه ایم. 

قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تا ساعاتی دیگر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره جنگ غزه گفتگو کند. توافق صلح مورد پذیرش حماس از جمله مهمترین محور گفتگوهای دو طرف است. 

کابینه راستگرای نتانیاهو به شدت تحت فشار داخلی برای عملیات نظامی در رفح است به طوری که وزرای راستگرای وی از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی حماس را متهم به بازی دادن اسراییل کرده و خواهان اشغال رفح شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر