Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:45:00 GMT

گلریزان خیریه نرجس شیراز برای توسعه سرپناه کودکان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۸۵۳۳

گلریزان خیریه نرجس شیراز برای توسعه سرپناه کودکان

 مدیرعامل موسسه خیریه نرجس شیراز در این مراسم گفت: انسان موجودی اجتماعی است که در طول زندگی ملزم به رعایت اصولی است که مسوولیت اجتماعی نام دارد.

هدایت بهاءالدینی افزود: همه انسان ها در قبال نعمت ها و سرنوشت و وضعیت دیگر انسانها مسوول هستند و هر کدام از ما فردی برای خود و فردی برای جامعه هستیم که وظیفه داریم از خودمان و دیگران محافظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موسسه خیریه نرجس با کمک خیرین بعنوان یک مجموعه مردم نهاد در سطح کشور شناخته شده است،گفت: این توفیق حاصل صداقت ،شفافیت کارکنان این مرکز و نیک اندیشی خیرین بوده است.

مدیرعامل نرجس: در قبال یکدیگر مسوولیم

او ادامه داد: نرجس از سال ۷۴ فعالیت خود را در مکانی استیجاری و با نگهداری ۴۰ کودک معلول ذهنی و حرکتی آغاز کرد و از سال ۸۹ در مکان فعلی با سه هزار و ۹۰۰ متر مربع زیربنا و نگهداری شبانه روزی از ۲۵۰ معلول ذهنی و حرکتی در بهترین شرایط ممکن تاکنون کار خود را ادامه داده است.

مدیر عامل موسسه خیریه نرجس شیراز با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود اظهار داشت: اولین گلریزان موسسه نرجس در سالهای گذشته برای ساخت درمانگاه نرجس با هدف ایجاد درآمدی پایدار برای نگهداری از معلولین این مرکز و درمان آنها برگزار شد که امروز این درمانگاه با بخش های مختلفی من جمله سنوگرافی،آزمایشگاه،دندان پزشکی و ... با ۷۰ پزشک عمومی،متخصص و فوق تخصص به عموم مردم و معلولین نرجس خدمات درمانی ارایه می کند.

وی با بیان اینکه این موسسه خیریه از نظر تجهیزات و کادر انسانی یکی از بهترین مراکز شیراز است،افزود: بودن یک یا دو فرزند معلول در یک خانواده می تواند باعث از هم پاشیدگی بنیان آن خانواده شود که موسسه نرجس با شناخت این آسیب و امید به حمایت خیرین اقدام به نگهداری از این کوکان معلول کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین گفت: خیریه نرجس در سال ۹۴ مراسم گلریزان دیگری در شیراز برگزار کرد که حاصل آن شروع عملیات اجرایی ساخت مرکز نگهداری معلولین بالای ۱۴ سال نرجس با پنج هزار مترمربع زیربنا و با ظرفیت نگهداری ۲۰۰ نفر بود که این طرح عمرانی اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند ساخت آن در حال انجام است.

بهاء الدینی هدف از برگزاری مراسم گلریزان این موسسه را حمایت از کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بعضی کودکان سرپرست خود را از دست می دهند و همچنین کودکان دیگری نیز هستند که بدسرپرست هستند و از آنها در خرید و فروش مواد مخدر و یا تکدی گری سازمان یافته سوء استفاده می شود که موسسه نرجس با حمایت خیرین ساماندهی زندگی این کودکان را آغاز کرده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷ کودک بی سرپرست و یا بد سرپرست در ۴ واحد مسکونی تحت مدیریت موسسه نرجس نگهداری می شوند که این کودکان آموزش های لازم ،مهارت زندگی و حرفه آموزی را زیر نظر مربیان فرا می گیرند.

وی بیان کرد: مجموعه نرجس بعنوان اولین موسسه خیریه در راستای سیاست های سازمان بهزیستی ،طرح توسعه و سازماندهی خانه های کوچک را برای نگهداری از این کودکان پیشنهاد و امشب برای احداث این منازل دست یاری به سمت خیرین دراز می کند.

مدیر عامل موسسه خیریه نرجس شیراز افزود: این طرح در شهرک والفجر شیراز و شهر جدید صدرا در قالب ساخت ۲۴ واحد مسکونی در مساحت کلی پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع توسط این موسسه اجرا خواهد شد که امید است با کمک خیرین این طرح هر چه سریعتر به اتمام برسد.

بهاء الدینی همچنین در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تعهد پرداخت ۳۵ درصد هزینه های این طرح از سوی خیرین در مراسم گلریزان امشب انجام شد و جدای از آن سایر خیرین و نیک اندیشان نیز می توانند با مراجعه به محل موسسه واقع در شهرک والفجر بلوار یاوران و یا واریز کمک های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۷۸۳۱۳ بنام موسسه نرجس اقدام کنند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کمک های مردمی شیراز معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کمک های مردمی شیراز معلولان سازمان اوقاف و امور خیریه کمک های مردمی شیراز معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حسین حسنی مدیرعامل خیریه نورآوران سلامت گفت: کلینیک سیار نورآوران سلامت در بخش‌های دندانپزشکی و چشم پزشکی تا تیر ماه امسال در بخش عمارلوی شهرستان رودبار دایر است و مردم ابن بخش در مدت استقرار این کلینیک سیار می‌توانند از خدمات پزشکان، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: قرار است به زودی، اتاق عمل این کلینیک هم برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشته باشند راه اندازی شود.

مدیر عامل خیریه نورآوران سلامت همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار بیمار از ۲ هزار متخصص چشم پزشکی، اپتومتری و دندانپزشکی این کلینیک سیار، در ۷۰ سفر استانی، خدمات درمانی رایگان دریافت کرده اند.

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده از آنجا مانده؛ آوارگان گرفتار فلسطینی در مرکز نوار غزه به دنبال سرپناه می‌گردند
  • زنان در دوراهی کار و خانه
  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • کانون پرورشی با ۱۰۰۰ کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رفت
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور