Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری یادواره چهل‌هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان طرح ملی لاله‌های روشن در چهل‌هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود، محسن حاجی میرزایی به همین مناسبت پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است؛ برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن در راستای صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ حیات بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به این شرح است؛

«بسم ربّ الشهداء و الصدّیقین

با سلام و درود به روان امام راحل عظیم الشأن (ره) و تمامی شهیدان انقلاب اسلامی ایران.

فرهنگیان گرانقدر و دانش‌آموزان شهید، ساحت تعلیم و تربیت را به آسمان مقدس شهادت پیوند دادند تا عزت، اقتدار و امنیت کشور و دستاوردهای والای انقلاب را با نثار خون پاک خود تضمین نمایند. شهید والاترین نشان بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام فرهنگی دانش‌آموز، سبک‌بالان عاشق و خورشیدشناسی که فرهنگ عشق و آزادگی را با نثار خون خود ترویج نمودند، مشعل هدایت و چراغ راه ما در انجام رسالت خطیری است که بر عهده داریم.

برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان «۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار مدرسه» طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و روزهایی که نام و یاد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، اسوه اخلاص و عمل؛ حاج قاسم سلیمانی در کشور ما و در میان همه آزادگان جهان به عنوان نمادی از صلابت، اتحاد و همدلی، پرتوافشانی می‌کند؛ یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می‌دارم و به روح بلند و آسمانی آنها سلام و درود بی‌پایان هدیه می‌کنم و ضمن آرزوی توفیق الهی، از یکایک مسؤولان برپایی این یاد واره باشکوه در مدارس سراسر کشور و خانواده‌های معظم و یادگاران شهیدان عزیز که این فرصت تربیتی را به‌عنوان مکتبی درس‌آموز برای دانش‌آموزان وآینده‌سازان ایران اسلامی فراهم آورده‌اند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.»

کد خبر 4844977

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب محسن حاجی میرزایی دهه فجر وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه محسن هاشمی سیدابراهیم رئیسی آتش نشانی آلودگی هوا شهر تهران نیروی انتظامی سانحه تصادف شورای شهر محمد سالاری طرح ملی لاله های روشن انقلاب اسلامی برگزاری طرح دانش آموز هزار شهید ۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آنها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می شوند اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

سردار فدوی افزود: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند جمهوری اسلامی اقدامی نکند اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاند.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند، این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن سالم به در بروند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید محمدرضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی باز ایستاده و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی می‌کرد؛ شهادت او کولاک به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند، شکست خوردند اما سال گذشته بر روالی دیگر گام برداشتند، اما باز هم شکست خوردند چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب محو می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا همواره در این اتفاقات دشمن شکست می خورد پاسخ داد: چون دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت(ع)، به عنوان مقتدرترین حکومت در برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشاند.

تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و با آنکه می‌دانست پای جان در میان است اما جان خود را تقدیم کرد تا الگویی در این راه شود.

به گزارش آنا، اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر بخش‌های آیین نخستین سالگرد شهادت شهید الداغی در سبزوار بود.

شهید الداغی هشتم اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از دختران برخاست که در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی "شهید غیرت" لقب گرفت؛ آیین های بزرگداشت متعددی نیز در جای جای کشور به پاس حرکت جوانمردانه وی برگزار شد.

منطقه غرب خراسان رضوی شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجموع ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن