Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: با راه اندازی پست ۲۰ کیلو ولت برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیرساخت‌های استفاده از انرژی برق برای تخلیه کشتی‌های غلات فراهم شد.

به گفته وی، با تحقق این مهم برای اولین بار تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی در بندر چابهار با استفاده از انرژی برق و بهره مندی از مکنده‌های پیشرفته این بندر صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که پیش از این عملیات تخلیه و بارگیری توسط مکنده‌های غلات به وسیله موتور دیزل و با مصرف سوخت انجام می‌شد ادامه داد: با اتصال این مکنده‌ها به انرژی برق علاوه بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوخت‌های فسیلی، از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

آقایی، جلوگیری از استهلاک دیزل ژنراتور‌های مکنده‌های غلات و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات بندری و همچنین اتصال تجهیزات استراتژیک به انرژی برق را از دیگر مزایا و اهداف این پروژه اعلام کرد.

 فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بهره مندی از هزار و ۷۰۰ متر اسکله با درافت ۱۶.۵- متر به ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک شامل جرثقیل ساحلی و محوطه ای، انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک و مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت مجهز شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی دهه فجر دهه فجر انقلاب اسلامی استفاده از انرژی برق مکنده های غلات تخلیه کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد

جواد سپاهی   اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.

وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.

فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.

وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خبرهای تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم