Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:12:58 GMT

فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۹۵۷۴

فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه فرسوده هستند.

مهدی مژدهی فر در گفت و گو با ایسنا در رابطه با فرسودگی اتوبوس ها  چنین بیان کرد: اتوبوس هایی که در سطح  شهر ارومیه فعالیت دارند دارای میانگین عمر بالای ۱۰ سال هستند و از حد استاندارد تعیین شده رد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۲۹۳دستگاه در بخش خصوصی و ۴۹دستگاه در بخش ملکی در حال فعالیت هستند  که ۳۹دستگاه از این بخش که در اختیار نهاد های دولتی، ادارات و دانشگاه ها هستند دارای میانگین عمر ۸یا ۹سال هستند و ۱۰عدد باقیمانده، در حال بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی و ظاهری هستند.

مژدهی فر در رابطه با آتش سوزی های اخیر اتوبوس ها در شهر ارومیه اظهار کرد: آتش سوزی ها مربوط به ۲ دستگاه اتوبوس در اثر اتصالات سیم کشی رخ داده بود.

وی  در رابطه با دودزا بودن اتوبوس ها گفت:  در سال ۹۸حدود ۶۰دستگاه از لحاظ فنی و ظاهری ولی  نه در حد صفر تا صد  بازسازی شده اند اما تمامی خودروهای دیزلی که سوخت گازوئیلی دارند خواسته ناخواسته دودزاهستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اتوبوسها جهت ارزیابی زیست محیطی  از لحاظ ایجاد آلاینده های جوی و یا مشکلات فنی  طی بازه زمانی ۳تا ۶ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل  بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی می شوند و  در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت جهت بازسازی و نوسازی ارجاع داده می شوند.

مژدهی فر در رابطه با خریداری دستگاه های جدید نیز بیان کرد:در سال گذشته با افزایش قیمت های سرسام آور اتوبوس ها، عدم نقدینگی کافی و همچنین اتمام قرارداد فی مابین با شرکت خودرو سازی به جهت عدم پایبندی دو طرفه به تعهدات خریداری دستگاه ها منتفی شد ولی در بودجه سال ۹۹ پیش بینی می شود که با فراهم شدن بستر لازم ، جهت خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۶.۵میلیارد تومان ونوسازی و بازسازی ۱۰دستگاه اتوبوس نیز به ارزش ۷.۵میلیارد تومان اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اتوبوس فرسوده خودروی دودزا بازسازي شهرداری ارومیه دستگاه اتوبوس اتوبوس ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

کد خبر 6089952

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج