Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش خوشخو در خصوص برخی از هنرمندان که جشنواره را تحریم کرده بودند گفت: این اشخاص در فضای مجازی یک سری مسئولیت‌هایی را حس می کنند و فکر می کنند باید خود را به طریقی به مردم نزدیک کنند و این در حالی است که حتی تلقی شان از مردم نیز اشتباه است و دقیقا معلوم نیست منظورشان از مردم کدام مردم است.

آرش خوشخو، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و در رابطه با این که برخی هنرمندان علی رغم این که جشنواره فجر را تحریم کرده بودند، اما در کاخ حضور داشتند، بیان داشت: این اشخاص در فضای مجازی یک سری مسئولیت‌هایی را حس می کنند و فکر می کنند باید خود را به طریقی به مردم نزدیک کنند و این در حالی است که حتی تلقی شان از مردم نیز اشتباه است و دقیقا معلوم نیست منظورشان از مردم کدام مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به نظرم نباید خیلی این ماجراها را جدی گرفت، الان بسیاری از افراد به جشنواره برگشته‌ و در آن حضور دارند، تقریبا تمام کسانی که چهره‌های رادیکال هنرمندان و بازیگران محسوب می‌شوند به جشنواره آمده اند، خیلی از افرادی هم که جشنواره را تحریم کردند، فیلمی در جشنواره ندارند، حتی صحبت‌هایی هم مبنی بر این که می‌خواهند بابک حمیدیان را هم برای روز بلوا به جشنواره برگردانند وجود دارد.

این منتقد سینما اظهار داشت: به جز شبکه‌ها و خبرگزاری‌های خارج از ایران که پیگیر ماجرای تحریم جشنواره بودند و موضوع را جدی گرفته بودند، این تحریم برای کسی چندان جدی نبود و کسی هم آن را جدی نگرفت، زیرا در سینما هم موضوع مردم و استقبال و اقبال مردم مطرح است و هم مسائل اقتصادی سینما، بنابراین خود تهیه کنندگان نیز اجازه نمی دهند که فیلمهایشان دچار تحریم شود من نیز از همان اول که این ماجرا پا گرفت، مطمئن بودم که به جایی نمی رسد.

وی درباره اظهار نظر مریم مقدم که  گفته بود که کاخ جشنواره شلوغ است ولی مرده است و افراد حاضر در آن واقعی نیستند، بیان داشت: افرادی که در کاخ وجود دارند همان افراد سابق هستند، چه خوب و چه بد همین افرادی هستند که از قدیم هم بوده‌اند، و من احساس پیشرفت و یا پسرفتی در آن ها نمی بینم و این را تنها یک اظهار نظر شخصی می دانم.

وی در مورد اظهار نظر دیگر این بازیگر مبنی بر این که سوالات در کنفرانس رسانه‌ای پیش پا افتاده است، اظهار داشت: در واقع جشنواره فجر سینمای خبرنگاران و منتقدین است و اصحاب رسانه هم بیشتر نگاه خبری دارند و این نیز طبیعی است زیرا کارشان همین است، بنابراین نباید انتظار داشت سوالاتی هم که در جلسه پرسش و پاسخ مطرح شود نقد فیلم باشد بلکه از همان بعد و وجه خبری و حاشیه ساز فیلم هاست، سال‌ها هم همین روال بوده است.

خوشخو در پایان گفت: من خودم خیلی دوست داشتم که سینمایی مخصوص منتقدان بود تا واکنش‌ها به فیلم‌ها نیز تخصصی تر صورت می گرفت، اما امسال تغییر خاصی احساس نکردم، و روال چون گذشته است.

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: اظهار نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره چک برای گرامیداشت فرانتس کافکا نویسنده شهیر در صدمین سالگرد درگذشت وی، فیلم‌های اقتباسی از آثار وی را که توسط اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ ساخته شده، به نمایش می‌گذارد.

«محاکمه» ساخته اورسن ولز در سال ۱۹۶۲، «پس از ساعت‌ها» درام کافکایی نیویورکی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۵ و «مصاحبه» فدریکو فلینی در سال ۱۹۸۷ و «کافکا» استیون سودربرگ هر ۲ از سال ۱۹۹۱ و بازسازی آن با عنوان «آقای کنف» در سال ۲۰۲۱ - هر دو با بازی جرمی آیرونز در نقش یک مرد بیمه‌گر و نویسنده - در کنار اقتباس‌های کمتر شناخته شده‌ای چون «مسخ» اثر یان نِمِک که نسخه تلویزیونی آلمانی از داستان کوتاه معروف کافکاست، فیلم سنگالی «سفارش پول» (۱۹۶۸) ساخته عثمان سِمبنه و انیمیشن کوتاه «دکتر محلی فرانتس کافکا» به کارگردانی کوجی یامامورا در سال ۲۰۰۷ از جمله این فیلم‌ها هستند.

کارل اوچ، مدیر هنری کارلووی واری و لورنزو اسپوزیتو مشاور جشنواره، از آثار کافکا به‌عنوان محرک مداومی برای فیلمسازان یاد کردند و افزودند: گویی او با حیله‌گری آنها را به چالش می‌کشد تا سعی کنند تا حد امکان به ماهیت دست نیافتنی فرمول‌بندی‌های او، روایت‌ها و واقعیت‌هایی که احساسات دلهره‌آور را برمی‌انگیزاند، نزدیک شوند و آن‌ها را به تصویر بکشند.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود، از مدیر بازیگران تحسین‌شده فرانسین میسلر («تلماسه»، «درخت زندگی»، «مرد پرنده»)، با جایزه ویژه تجلیل می‌کند. وی متصدی انتخاب بازیگران بیش از ۷۰ فیلم بوده و ۱۵ جایزه از انجمن مدیران‌ بازیگران آمریکا دریافت کرده است.

همچنین ایوان ترویان بازیگر کهنه‌کار چک در فیلم‌هایی چون «شارلاتان» و «بوته سوزان» نیز با جایزه رییس جشنواره برای نقش تاثیرگذارش در سینمای چک تجلیل می‌شود.

کارلووی واری مجموعه کامل برنامه‌های خود را در هفته‌های بعد اعلام می‌کند.

کد خبر 6087199

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی