Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم سومین کنگره بین المللی داروسازی نوین که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ اظهار کرد: حضرت امام (ره) فرهنگ "ما می‌توانیم" را در کشور به فعلیت رسانده است و وضعیت تولید ما در صنعت داروسازی و دیگر حوزه‌ها در قبل از انقلاب وضعیت خوبی نداشته است و متاسفانه شبکه‌های معاند نظام و انقلاب اسلامی همیشه اقدام به سیاه نمایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: توانمندی ایرانیان در حوزه‌های مختلف بسیار بالا است و استعمار چند قرن این باور را به ما تحمیل کرده بود که ما باید مصرف کننده باشیم و توان تولید هیچ وسیله یا دارویی را نداریم.   شانه‌ساز تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره)  به ما یاد دادند که ایرانیان اگر تلاش داشته باشند، می‌توانند همه سد‌ها را بشکنند.   او بیان کرد: داروسازی یک دانش نوینی است که مبتنی بر یافته‌های علمی بوده و صنعت داروسازی یک ضرورت برای بشر است.   رئیس سازمان غذا و دارو داروسازی بیان کرد: باید از یک جایگاه خاصی برخوردار باشد و معتقدم که داروسازی با سلامت مردم سروکار دارد و امروزه انواع اقلام دارویی حیات بخش بوده و سلامتی را به مردم هدیه می‌دهند.   شانه‌ساز ادامه داد: امروزه ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور به وسیله شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و تنها حدود ۳ از دارو‌های بیماران وارداتی است.   او افزود: علم داروسازی ما بومی و مبتنی بر دانش داروسازان داخلی است؛ امروزه شرکت‌های تولیدکننده مواد در هند و چین وجود دارد، اما در بسیاری از کشور‌ها دانش فرمولاسیون دارویی را نداشته به همین دلیل نمی‌توانند دارو را تولید کنند.   رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران پیشرفت زیادی در محصولات هایتک داشته است و محصولات بایو تکنولوژی و نانو تکنولوژی به وسیله دانشمندان و جوانان ایرانی تولید می‌شود و این مسئله نشان دهنده توانمندی بالای داروسازی است.   شانه‌ساز ادامه داد: داروسازان کشور تا حد زیادی اقتصاد مقاومتی را اجرا و به آن جامع عمل پوشانده اند، اما متاسفانه برخی‌ها به خدمات داروسازی توجه لازم را ندارند و همین‌طور که قبلا گفتم به دلیل آگاهی کم لطفی دارند. اکنون بیش از ۲۰ دانشکده داروسازی در کشور داریم و خودمان نیرو‌های متخصص کشور را تربیت می‌کنیم.   رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طی ۲ تا ۳ سال آینده نیاز چندانی به مواد اولیه دارویی نداریم زیان این مواد را در داخل کشور تولید می‌کنیم.   او گفت: ما قرار نیست در‌های کشور را به روی یافته‌های جدید بین المللی در حوزه علوم دارویی ببندیم؛ اکنون یکسری از اقلام دارویی به تازگی تولید و در لیست داوریی قرار گرفته است که واردات این اقلام دارویی جزو همان ۳ درصد داروی وارداتی مورد نیاز بازار کشور است.   رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکسری از دارو‌ها به دلیل نبود توجیه اقتصادی آن را از خارج از کشور وارد می‌کنیم، اما متخصصان داخلی توان این دارو‌ها را دارند.
شانه ساز افزود: تلاش شما دانشمندان ایرانی در علوم دارویی باعث شده که کسی به ساحت مقدس کشورمان اجازه توهین نداشته باشد.
درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت تولید دارو رئیس سازمان غذا و دارو گفت اقلام دارویی شانه ساز دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری