Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:44:20 GMT

پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضامحور در دانشگاه تربیت مدرس

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۰۸۶۲

پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضامحور در دانشگاه تربیت مدرس

محمدرضا کلباسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای پذیرش دانشجو شیوه های مختلفی وجود دارد یکی از مسیرها، پذیرش از طریق بورسیه های تقاضا محور است؛ تقاضا محور به این معنی است که موسسات، وزارتخانه ها و سازمانهای تحقیقاتی و اجرایی در خصوص رشته و تعداد نفرات مورد نظر خود با دانشگاه وارد مذاکره می شوند و در صورت حصول توافق میان طرفین، دانشجوی مورد تقاضای آنها، بر اساس ضوابط و مقررات به عنوان بورسیه در دانشگاه پذیرش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این موضوع که دانشجویان بورسیه تقاضا محور لزوما باید از مسیر آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند؛ افزود: با این وجود اما دانشجوی بورسیه موسسه مورد نظر، می تواند از جمله سهمیه های خود آن نهاد خاص باشد. بطور مثال؛ دانشگاه با موسسه ای توافق می کند که ۳ نفر از کارکنان آن موسسه را بورسیه کند، مشروط بر اینکه در کنکور شرکت کرده باشند که البته روال معمول به همین گونه است و برای این موسسات و سازمانها بعد از توافق با دانشگاه، کد رشته ویژه اختصاص داده می شود.

کلباسی ادامه داد: در ادامه پس از طی مراحل مختلف قانونی و ثبت نام در کلاس درس حاضر می شوند. در هر صورت پذیرش داوطلبان منطبق بر دستورالعمل های مربوط به سازمان سنجش و بر اساس فرآیندهای معمول در سایر دوره ها انجام می شود. 

مهر ۹۹ آغاز پذیرش دانشجویان بورسیه تقاضامحور

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، مهر ماه سال آینده (۱۳۹۹) را به عنوان زمان آغاز پذیرش این بورسیه های عنوان کرد و افزود: درهمین راستا با چند مرکز، سازمان و موسسه به توافق رسیده ایم که برای سال آینده ظرفیت هایی را برای دانشجوی بورسیه آنها اعمال کنیم. 

بورسیه های تقاضا محور مازاد بر ظرفیت دانشگاه هستند

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه این افراد مازاد بر ظرفیت دانشگاه پذیرش می شوند، ادامه داد: دانشجویانی که از این طریق وارد دانشگاه می شوند در واقع شهریه پرداز به شمار می آیند.

۳ مدل پرداخت شهریه برای دانشجویان بورس

کلباسی با بیان این مطلب که برخی از دانشجویان تمایل دارند که شهریه را خودشان پرداخت کنند، اظهار داشت: در حال حاضر برای پرداخت هزینه ها ۳ حالت وجود دارد؛ یکی اینکه شهریه به صورت کامل توسط سازمان پرداخت می شود. در شکل دوم نیمی از شهریه توسط سازمان و نیم دیگر توسط دانشجو تقبل می شود و در حالت سوم هم تمام شهریه و هزینه را خود دانشجو می پردازد.

شهریه بورسیه ها، معادل شهریه پردیس ها

وی شهریه های این دسته از دانشجویان را معادل دوره های پردیس عنوان کرد و گفت: تعرفه شهریه بر اساس مصوبات هیات امنای دانشگاه و معادل شهریه دوره پردیس خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پایان نامه و رساله این گروه از دانشجویان می تواند در راستای رفع نیازهای سازمان و موسسه بورس دهنده دانشجو تعریف شود که البته در چنین مواردی مراحل تصویب طرح تحقیقاتی یا همان پروپوزال طبق ضوابط دانشگاه از طریق گروه آموزشی و دانشکده و با هماهنگی سازمان طرف قرارداد انجام می شود.

کد خبر 4845077 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه ها دانشجویان بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه پیام نور دانشجویان منصور غلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران سازمان سنجش وزارت بهداشت دانشگاه های ایران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه تربیت مدرس دانشجوی بورسیه پذیرش دانشجو تقاضا محور بورسیه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس