Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای سیاست‌گذاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان این‌که در ۹۸ درصد دادگاه‌ها، کارفرمایان بازنده کار هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد افزایش زمان پروژه‌ها ناشی از مسائل حقوقی است.

به گزارش ایسنا، دکتر اقبال شاکری در نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت که امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، با بیان اینکه سابقه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ۱۰۰ سال گذشته است، گفت: از دلایلی که باعث افزایش زمان پروژه‌ها شده است، می‌توان به مسائل حقوقی اشاره کرد چرا که پیمانکار تبدیل به نگهبان می‌شود و همین طور کارفرما تبدیل به ذی حساب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دو نفر که وظیفه به بهره‌برداری رساندن پروژه را دارند، هیچ‌کاری انجام نمی‌دهند.

شاکری با اشاره به اینکه ۱۵ سال پیش در همین سالن اولین کنفرانس روش حل اختلافات برگزار شده است، گفت: اگر من می‌توانستم تصمیمی بگیرم هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادم کارفرمایی مسئولیتی را بپذیرد، مگر اینکه از دو یا سه تست سخت عبور کنند. متأسفانه امروزه کارفرمایان فقط به مسائلی مثل «من می‌گویم چه‌کار کنید» می‌پردازند، در حالی که باید به قراردادی که منعقد شده است، بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه در ۹۸ درصد دادگاه‌ها، کارفرمایان بازنده کار هستند، تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا هر سال تم جدیدی از حوزه ساخت را اجرا کنیم و به کسانی که تمایل دارند در این کنفرانس‌ها شرکت کنند، آموزش‌هایی را ارائه دهیم. کنفرانس ملی حقوق ساخت و دانشگاه خواجه نصیر، سد ورود به این عرصه را شکست. همچنین طبق آیات قرآن کریم باید در پروژه‌ها و قراردادهایی که منعقد می‌کنیم، صادقانه و با شفافیت رفتار کنیم تا بهره کافی را ببریم.

توجه به حوزه‌های بین رشته‌ای در سند توسعه دانشگاه خواجه نصیر

دکتر محمد طالعی ضمن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این کنفرانس ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به بیان اهمیت این کنفرانس از نظر دانشگاه خواجه نصیر پرداخت و گفت: این کنفرانس به این دلیل که اولین بار است در این دانشگاه برگزار می‌شود، برای ما خیلی بااهمیت است و همه حضار می‌دانند حرکت نخست برای جا انداختن موضوع تخصصی نیازمند تلاش مضاعف است که بخواهیم مسئله‌ای را تعریف و مخاطبان خود را پیدا کنیم. به همین دلیل لازم است بابت شروع نخست کنفرانس ملی حقوق سال از برگزارکنندگان این کنفرانس (ریاست دانشگاه، شورای سیاست‌گذاری و...) تشکر کنم.

طالعی با بیان دلیل اینکه این کنفرانس در حوزه برنامه‌های کلان دانشگاه مورد توجه است، گفت: دومین منظری که این کنفرانس دارای اهمیت است، بحث میان رشته‌ای بودن آن است که دو حوزه را که شامل حوزه "ساخت و ساز" و حوزه "حقوق" است، تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین در سند توسعه دانشگاه خواجه نصیر به حوزه‌های بین رشته‌ای توجه ویژه داشته‌ایم که این موضوع در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری اهمیت بالایی دارد.

وی در ادامه به بررسی منظر سوم این موضوع پرداخت و گفت: موضوعی که برای سیاست‌گذاری ریاست جدید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خیلی مهم است، جهت‌گیری به سمت ایجاد دانشگاه نسل چهارم است. برای دانشگاه خواجه نصیر بحث مسئولیت اجتماعی و کمک به حل مشکلات شهروندان جامعه اهمیت دارد.

طالعی افزود: در حوزه ساخت و ساز طیف وسیعی از شهروندان را داریم که در جنبه‌های مختلف از بخش دولتی تا بخش سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کنند تا شهروندان به بهره‌برداری از نتایج ساخت و ساز برسند. امیدوارم نتایج این کنفرانس به حل معضلات در حوزه ساخت و ساز کمک کند.

مبانی حقوق ساخت مربوط به گذشته، حال و آینده است

دکتر حمیدرضا عباسیان جهرمی، دبیر کنفرانس ملی حقوق ساخت در کنفرانس ملی حقوق ساخت نیز گفت: با توجه به تعدد تخصص‌ها در زمینه حقوق ساخت، مبانی حقوق ساخت مربوط به گذشته، حال و آینده است. در ۱۷ بهمن‌ماه در این کنفرانس به بررسی سه سرفصل می‌پردازیم که شامل مشارکت‌های عمومی و خصوصی، نظام فنی و اجرایی کشور، دعاوی مطرح در نظام اجرایی کشور و حل و فصل اختلافات با روش‌های غیرقضایی می‌شود.

وی افزود: ما در این کنفرانس کارگاه‌هایی را برای کسانی که مشتاق حقوق ساخت هستند، برگزار می‌کنیم و موضوعات مختلفی در این کارگاه‌ها مطرح می‌شود. امیدوارم در این دو روز دستاوردهای جدیدی را برای حوزه حقوق ساخت ارائه کنیم.

به گزارش ایسنا، نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت، از امروز، ۱۶ بهمن ماه جاری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آغاز به کار کرده و تا فردا، ۱۷ بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزایش زمان پروژه ها دانشگاه خواجه نصیر سیاست گذاری مسائل حقوقی ساخت و ساز حوزه ساخت بهمن ماه رشته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی مسکن ملی پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری از پرداخت بیش از 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان 34 هزار و 848 نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد  24 هزار و 248 واحد منعقد شده است. تاکنون برای ساخت 45 هزار و 719 واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از اشتغال 64 هزار و 558 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

اکبری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال 1403 قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • دستگاه بلوک زنی