Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاح سامانه هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور خراسان رضوی در مشهد گفت: به منظور تقویت و ارتقای خدمات و تامین امنیت زائران،این سامانه برای اولین بار در این استان راه اندازی شد.

به گزارش قدس آنلاین، سردار "حسین اشتری"همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در پلیس راهور خراسان رضوی، سامانه هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور این استان را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فرمانده ناجا با بیان اینکه در این سامانه ۴۳۰ دوربین مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: هم اینک ۱۰۹ دوربین کنترل و پایش تصویری شهری؛ تخلفات سرعت، چراغ قرمز و کنترل ایست پشت عابرپیاده در تقاطع هارا ثبت و اعمال قانون می کنند. وی از بهره برداری سامانه های هوشمند رصد و پایش تصویری در سراسر کشور در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این سامانه برای اولین بار در خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت؛ در سامانه مذکور علاوه بر اینکه با دقت و سرعت، عبور و مرور وسائط نقلیه کنترل می شود در پیشگیری از حوادث و نیز ثبت و اطلاع رسانی تخلفات به رانندگان، فعالیت مثبت و ارزنده ای انجام خواهد شد. عالی ترین مقام انتظامی کشور ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی شهردار مشهد و همکاری استانداری خراسان رضوی در بهره برداری از سامانه مذکور، خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع)که حجم سفرها به این استان را بیشتر از دیگر نقاط کشور می کندو همچنین به منظور تقویت و ارتقای خدمات و تامین امنیت زائران، این سامانه برای نظم بخشی و همچنین کنترل هوشمند جاده ای از اهمیت بسزایی برخوردار است. فرمانده ناجا بر ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای نوین در ارائه خدمات به مردم و اعمال قانون با استفاده از هوش مصنوعی با اولویت پلیس راهور و کلانتری ها، تاکید کرد: شخصا فرآیند هوشمندسازی پلیس را دنبال می کنم و تیم هوشمندسازی پلیس به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است. منبع: پلیس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار اشتری خراسان رضوی زائران امام رضا ع سامانه برای اولین بار بهره برداری خراسان رضوی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جُرم سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان از نظر فراوانی است،گفت:آمارها و عملکرد ها در سال گذشته نشان دهنده این است که اگرچه این موضوع، جرم اول اولویت دار در استان است ولی روند آن کاهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت:بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسيدگي به آنها باید جزو دستورکار این شورا در سال ۱۴۰۳ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر چه هرکدام از سرقت ها راهکار پیشگیری خاص خودش را می طلبد که باید به آن بپردازیم و در زمینه موضوع سلاح مهمات که موضوع بسیار حائر اهمیتی می باشد باید توجه ویژه شود و برای مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال ۱۴۰۳ باید باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی و پایش تصویری اشاره کردوعنوان کرد: در این دو حوزه علیرغم تصویب دستورعمل های متفاوت در جلسات سال گذشته، متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

رییس شورای قضایی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: باید مسئول سازی زمینه انجام شود و مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان های تعیین شده داشته باشیم.

وی درخصوص پایش دوربین های تصویری در سطح استان و تاثیر آن بر کنترل جرائم خشن، گفت: تعداد دوربین های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضا برخی جاها هم خلا وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریعتر معضلات مربوط به پایش دوربین های تصویری به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی