Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای سوری پس از درگیری های نفس گیر، ۲۲ منطقه را در جنوب شرق و شرق استان ادلب پاکسازی و خود را به ورودی شهر مهم و راهبردی سراقب و شهرک مهم «تل طوقان» رساندند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از صبح روز سه شنبه (پانزدهم بهمن ماه) حملات علیه مواضع گروهک های تروریستی را در جنوب شرق استان ادلب از محور شمال شرق شهرک «معردبسه» از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری در گام نخست پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و ارتفاع «مردیخ» و شهرک «ابیلا» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه با آزادی دو منطقه به محله های جنوبی شهر مهم و راهبردی سراقب (مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب) رسیدند و فشار بر عناصر ترورستی را از محورهای جنوبی و غربی افزایش دادند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در ارتفاع «مردیخ» و شهرک «ابیلا»، عملیاتی را به سمت شرق انجام دادند و موفق شدند ارتفاع «ریحان» را به سیطره درآوردند؛ این ارتفاع راهبردی بر محله های جنوبی شرقی سراقب اشراف دارد.

در محور شهرک ابوالظهور در شرق استان ادلب نیز نیروهای سوری عملیات غافلگیرانه ای را علیه تروریست ها آغاز کردند و پس از درگیری های نفس گیر توانستند شهرک های «تل الاغر، کویرس، المشرفه، جدیده، بلیصه» را به همراه پایگاه نظامی «المجهوره» پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی این شهرک ها به جاده «معردبسه - تل طوقان» نزدیک تر شدند و امنیت جاده «معرة النعمان - ابوالظهور» بیش از پیش تامین و فشار بر تروریست ها چند برابر شد.

عصر روز سه شنبه، نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در شهرک های تازه آزاد شده (تل الاغر، کویرس، المشرفه، جدیده، بلیصه و پایگاه نظامی المجهوره) عملیات دیگری را به سمت محور شمالی علیه تروریست ها ترتیب دادند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های گسترده موفق شدند شهرک های «مسعده، بارسا، طویل الشبخ، راس العین، شوحه، کفرعمیم، بجغاض، الشیخ ادریس، بویطی، ریان و خربه نافت» را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها و آزادی این شهرک ها کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری و عقب نشینی کردند.

با پاکسازی این منطق، شهرک راهبردی «معصران» از محور شمال شرق و جاده «خان سبل - سراقب» امن تر شد و نیروهای سوری به شهرک مهم «تل طوقان» و ایستگاه مراقبتی نیروهای ارتش ترکیه در این محور (شرق ادلب) رسیدند.

خبرها حاکیست، در حال حاضر، آزادی شهرک راهبردی تله طوفان در اولویت قرار گرفته است و اگر نیروهای سوری این شهرک را به تسلط دربیاورند راه برای پیشروی از محور شرقی استان ادلب به محور جنوب غرب استان حلب باز می شود.

به گفته منابع میدانی، دوشنبه شب نیز نیروهای ارتش سوریه در محور غربی شهرک خان سبل به پیشروی ها ادامه دادند و شهرک‌های «کدور و رویجه» را از اشغال عناصر تروریستی خارج و امنیت جاده «معرة النعمان - خان سبل» را تامبن کردند.

به گزارش مشرق، در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها در مناطق جنوبی و جنوب شرقی شهر سراقب و مناطق شرقی استان ادلب موفق شدند مساحت ۱۳۵ کیلومتر مربعی را پاکسازی کنند

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ارتش سوریه استان ادلب ترکیه شهر سراقب تحولات منطقه سوریه تحولات سوریه تحولات میدانی سوریه نقشه میدانی سوریه جنوب شرق استان ادلب نیروهای ارتش سوریه نیروهای سوری پس از درگیری عناصر تروریستی گزارش مشرق تروریست ها موفق شدند شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه