Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ،حسین سعیدی در نشست خبری امروز درباره عملکرد گمرک قشم در ١٠ماه اپل امسال گفت: واردات قطعی در ۱۰ ماه نخست سال ۹۸ از گمرکات قشم از لحاظ وزنی ۹۱ هزار و ۴۹۶ تن که معادل ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ هزار دلار بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با ۱۹۶ درصد افزایش و از نظر ارزشی بالغ بر ۱۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دلایل رشد واردات از گمرک قشم این است که پیش از این کالاهای اساسی از طریق این گمرک وارد کشور نمی‌شد اما امسال کالاهای اساسی نیز از طریق این گمرک وارد کشور می‌شود. عمده کالاهای وارداتی شامل برنج، قطعات منفصله خودرو، چای، ماشین‌های بسته بندی، توتون و تنباکو، پارچه است.

 سعیدی تصریح کرد: درآمد گمرک قشم در ۱۰ماه نخست امسال معادل ۵۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۵۴ درصد کاهش همراه بوده است. کاهش درآمدهای گمرک به دلیل ضمانت نامه‌های وصول نشده است، چراکه پیش از این واردکننده باید هزینه گمرکات را به محض ورود پرداخت می‌کرد اما بر اساس قانون جدید می‌توانند ضمانت نامه‌ها تا سال آینده تسویه شوند که عملا درآمد آن در سال اینده درج خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور ترانزیت زمینی صادره از قشم معادل ۱۹۷۵ تن کالا که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰درصد رشد را تجربه کرده است، ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیت وارداتی شامل لوازم خانگی، پارچه، توتون و تنباکو بوده است. همچنین ترانزیت زمینی واردات از قشم در این مدت معادل ۷۶۱۹۱ تن کالا بوده که ارزشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار داشته است. این اعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۳۱ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک قشم افزود: عمده کالاهای ترانزیت صادراتی نیز خطوط نفت و گاز، قطعات منفصله خودرو و ماشین های بسته بندی و چاپ است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ورود و خروج مسافران به جزیره قشم در مدت زمان مذکور معادل ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۶۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد رشد داشته است. آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی و کاپوتاژ در ۱۰ماه نخست سال ۹۸ نشان می دهد که معادل یک میلیون و یک هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو بوده و از ۴۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده است.

وی افزود: صادرات قطعی از منطقه آزاد قشم در مدت زمان مذکور معادل ۹۶۹ تن کالا بوده که ارزشی معادل ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار داشته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش وزنی و ۲۱ درصد کاهش ارزشی داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چای دلار رشد قشم گمرک نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد رشد داشته عمده کالاهای هزار دلار درصد کاهش گمرک قشم تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

کد خبر 6097019 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان