Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:25:36 GMT

رشد ۷۱ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۴۸۰۶

رشد ۷۱ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان‎های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز شاهد رشد ۷۱ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی نسبت به سال ۹۲ و رشد ۱۲ درصدی آن در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۸ هستیم.

فرزاد یوسفی امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن در نشست صمیمی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی استان که در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‎های صمیمانه یکی‎از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‎که همکاری‎ها باعث رشد و توسعه کمی و کیفی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی شده‎است، عنوان کرد: امروز شاهد رشد ۷۱ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی نسبت به سال ۹۲ بودیم و در سال جاری که رشد ۱۰ درصدی مدنظر بوده تا پایان ۱۰ ماهه نخست با دستورات مهندس شاه‌کرمی و با همت همکاران و تشکل‎های کارگری و کارفرمایی شاهد رشد ۱۲ درصدی بوده‎ایم.

یوسفی ادامه داد: تشکل‎های کارگری و کارفرمایی لرستان نیز در ۱۰ ماهه نخست ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل سازمان‎های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طبق استعلامی که از سازمان تأمین اجتماعی گرفته شده تعداد کارگاه‎های بالای ۵۰ نفر در سطح لرستان ۵۰۰ عدد عنوان شده اما اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تعداد را ۱۲۰ کارگاه بیان کرده که در هر صورت تعداد شوراهای اسلامی کارگری باید بیشتر شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب لرستان در زمینه تشکل‎های کارگری، کارفرمایی و کانون بازنشستگان، بیان کرد: نمایندگان خوبی از استان در شوراهای کشوری حضور دارند.

یوسفی افزود: در زمینه توسعه تشکل‎های کارگری و کارفرمایی اقدامات خوبی انجام شده اما مهم‎ترین موضوع حفظ آن‎هاست، ما باید تلاش زیادی داشته باشیم که تشکل‎ها تعطیل نشده و طبق قانون انتخابات تشکل‎ها را به موقع انجام دهیم.

مدیرکل سازمان‎های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وبسایت اداره کل سازمان‎های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون طراحی و راه‎اندازی شده که می‎توانید از این ظرفیت استفاده کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکل های کارگری و کارفرمایی کشور استانی اقتصادی کار و رفاه اجتماعی ۱۰ ماهه نخست شاهد رشد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیات اینکه ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند، گفت: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه‌اندازی و هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید براینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان‌آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده پارسال رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، ۸ هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و ۵ هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسان آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان‌غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به ۵ هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

وی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است