Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی صنعت برق گفت: اجرای این برنامه موجب کاهش یک هزار و ۶۰۰ مگاواتی از پیک بار شبکه در تابستان می‌شود که این مهم معادل یک نیروگاه دو هزار مگاواتی است. تاریخ انتشار: 15:01 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۷۲۹ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پاون،مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه چندی پیش شورای اقتصاد طرح پیشنهادی وزارت نیرو برای تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده در مناطق جنوبی را به تصویب رساند، گفت: اجرای این طرح صرفه‌جویی دو میلیارد مترمکعبی در مصرف گاز، ممانعت از انتشار ۶ میلیون تن آلاینده در جو و کاهش هزار و ۶۰۰ مگاواتی پیک بار شبکه را به‌همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجبی‌مشهدی در تشریح جزئیات طرح جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی پربازده به جای کولر‌های فرسوده قدیمی، گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد از بار پیک مناطق گرمسیری به کولر‌ها و وسایل سرمایشی اختصاص دارد که دوره گرما در این مناطق ۹ ماه از سال و به‌طور متوسط در این نواحی ۱۸ ساعت در شبانه‌روز از کولر استفاده می‌شود.
وی با اشاره به وجود پنج میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در کشور، افزود: این تجهیزات دو برابر کولر‌های پربازده برق مصرف می‌کنند که در مرحله اول اجرای این طرح تنها یک میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده اسقاط و کولر‌های پربازده جایگزین آن‌ها می‌شود.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه اجرای این طرح منافع اقتصادی قابل توجهی برای مشترکان خواهد داشت، ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اجرای این طرح کاهش ۳۰ درصدی مبلغ قبوض برق مشترکان را به‌همراه خواهد داشت و مشترک تنها ۳۵ درصد از قیمت یک کولر را در حدود ۲۴ ماه به‌صورت اقساط پرداخت خواهد کرد.
رجبی مشهدی با اشاره به اینکه این طرح به لحاظ ملی نیز منافع اقتصادی فراوانی را به همراه دارد، عنوان کرد: اجرای این برنامه موجب کاهش یک هزار و ۶۰۰ مگاواتی از پیک بار شبکه در تابستان می‌شود که این مهم معادل یک نیروگاه دو هزار مگاواتی است.
وی با تاکید بر اینکه احداث یک نیروگاه دو هزار مگاواتی و شبکه‌های ارتباطی آن نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، گفت: با اجرای این طرح سالیانه از مصرف دو میلیارد مترمکعب گاز در نیروگاه‌های کشور کاسته شده و به‌دنبال آن از انتشار ۶ میلیون تن آلاینده به جو جلوگیری می‌شود.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح شاهد راه‌اندازی خطوط تولید کولر‌های پربازده در کشور هستیم، گفت: این طرح بر اساس قوانین بالادستی از جمله قانون اصلاح الگوی مصرف و قانون رقع موانع تولید و طی فرایند چند ساله به لحاظ اجرایی و اقتصادی بودن مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و نهایتا به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.
رجبی مشهدی در پایان تصریح کرد: این طرح هیچگونه ارتباطی به توافق‌نامه‌های بین‌المللی از جمله توافق‌نامه پاریس ندارد و امیدواریم با اجرای این برنامه مردم کشورمان در تابستان‌های گرم پیش رو از رفاه و آسایش کاملی در تامین برق برخوردار باشند. بیشتر بخوانید: آغاز نقشه‌برداری از رودخانه هیرمند مرزی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی وزارت نیرو میلیون دستگاه کولر سخنگوی صنعت برق اجرای این برنامه اجرای این طرح پیک بار شبکه گازی فرسوده رجبی مشهدی یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!