Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌ها حاکی است که حدود یک صد معترض از حوالی ساعت ۳ بامداد با حمل پنل‌های‌های خورشیدی و بشکه‌های نفت در این حرکت اعتراضی بست نشته‌اند. آنها ابتدا تلاش کردند تا پنل‌های خورشیدی را کف خیابان نزدیک به دفتر بریتیش پترولیوم نصب کنند اما با مخالفت پلیس روبرو شدند. اما برخی دیگر مقابل درهای ورودی ساختمان با چسباندن خود به بشکه‌های نفت مانع تردد کارکنان به داخل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد جورج یکی از طرفداران محیط زیست به خبرنگاران گفت:‌ پلیس صبح امروز مانع نصب پنل‌های خورشیدی روی کف زمین شد، این در حالی است که بریتیش پترولیوم تلاش می‌کند تا مانع گذار به انرژی پاکیزه در جهان شود. او گفت: گوش دولت‌ها به سخن لابی‌گری‌های این شرکت است. آنها میلیون‌ها پوند برای حفاری زمین و استخراج نفت و گاز هزینه می‌کنند که این اقدام باعث تشدید روند گرمایش زمین می‌شود.

این حرکت اعتراضی در حالی صورت می گیرد که «برنارد لونی» امروز کار خود را در کسوت ریاست بریتیش پترولیوم آغاز خواهد کرد. او قرار است امروز طی سخنانی اهداف و برنامه‌های خود را در این مسئولیت ارائه کند.

رئیس جدید بریتیش پترولیوم با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که سخنان او باعث شود طرفداران محیط زیست متوجه شوند که این شرکت به طور جدی معضل تغییرات آب و هوایی را در دستورکار خود قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس تاکنون ۱۲ فعال محیط زیست را دستگیر کرده است.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که فقط ۱۲ سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌مانده است. این در حالی است که دولت انگلیس به تازگی در اقدامی کم‌سابقه اقدام به افزودن گروه‌های طرفدار محیط زیست در فهرست نهادهای افراطی این کشور کرده است.

برچسب‌ها نفت تخریب محیط زیست انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت تخریب محیط زیست انگلستان نفت تخریب محیط زیست انگلستان بریتیش پترولیوم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد