Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهارکرد: ۴٩ هزار کلاس درس از نظر گرمایشی استانداردسازی شده است .

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر، اظهارکرد: در سال ٩۶ اعتبارات سازمان۵۴٠ میلیارد تومان بود و در لایحه بودجه سال٩٨ به ۴٢٠٠میلیارد تومان و در بودجه سال ٩٩به۶۶٠٠ میلیارد تومان رسیده است که در بخش تکمیل، بازسازی و تخریب اضافه شده و رشدی حدود دوازده برابر را داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سهم نوسازی مدارس از عوارض گاز اتفاقات خوبی افتاده و سهمی که بیست درصد بوده در سال ٩٨ به۵٠ درصد افزایش یافته است و تاکنون حدود 500 میلیارد تومان آن محقق شده است .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس با اشاره به سهم شهرداری‌ها در ساخت مدارس، اظهار کرد: شهرداری تهران متقبل شده تا در هر منطقه دو مدرسه یعنی۴۴ مدرسه ساخته شود والبته چهار تبصره از ماده ١٨ قانون شوراها که به ساخت مدارس می‌پردازد ، حذف شده است که اگر مجدداً اعمال شود برای احداث مدارس بسیار اثرگذار است .

وی با اشاره به سهم دولت نسبت به سهم خیران در مدرسه‌سازی، گفت: در بودجه برای این بخش، ردیف مشترک داریم و اگر خیرین در پروژه‌ای 50 درصد را تقبل کنند به همان میزان دولت 50 درصد نیز برعهده می‌گیرد.

رخشانی مهر در ادامه اضافه کرد: این ردیف در سال ٩٨ به هزار میلیارد تومان رسیدکه تمام سهم آن تخصیص یافته است و در لایحه بودجه سال٩٩ نیز به ٢٧٠٠میلیارد تومان رسیده است و البته خیرین نیز به همان میزان تعهد کردند که٢٧٠٠میلیارد تومان در پروژه‌های مدرسه‌سازی تقبل کنند.

رخشانی مهر با اشاره به وضعیت ایمنی مدارس گفت: در سال١٣٨٢حدود70 درصد مدارس نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی بود و تصمیم گرفته شدتا برای مقاوم‌سازی 4 هزار میلیارد دلار هزینه شودکه تا سال ١٣٩١ ادامه داشت و پس از آن تخصیص‌های آن نیز کاهش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد مدارس مقاوم هستند،گفت: خوشبختانه50 درصد مدارس که در سال٨٢ نیاز به تخریب و مقاوم‌سازی داشتند، تخریب و مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی اذعان کرد: در مناطقی که نیاز به مدرسه‌سازی داشتند مانند مناطقی که در آن مسکن مهر و انبوه‌سازی بود، مدرسه نوساز را ایجاد کردیم .

رخشانی مهر با اشاره به سیستم گرمایشی مدارس، اظهارکرد: در سال٩١حدود٢٣٠هزار کلاس درس غیراستاندارد داشتیم که در سال 97 به ١٣٧هزار کلاس درس و امسال به٨٨ هزار رسیده است که ۶٣ هزار کلاس درس دارای بخاری گازی و ٢۵هزارکلاس درس دارای بخاری نفتی است .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در اولویت‌بندی که انجام داده‌ایم تصمیم گرفته شد تا بخاری نفتی در کلاس‌های درسی که علمک گاز دارند را بطورکامل جمع‌آوری کنیم و در حال حاضر هیچ کلاس درسی که علمک گاز به آنجا رسیده است، سیستم گرمایشی غیراستاندارد ندارند.

رخشانی مهر تاکید کرد:  در مجموع حدود ۴٩هزار کلاس درس از نظر گرمایشی استاندارد شده است .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه در سال٩٧، 110 درصد اعتبارات را دریافت کردیم و امسال هشتاد درصد تخصیص اعتبار را داشته‌ایم،گفت: اولویت با پروژه‌هایی است که نیمه تمام است و برای تکمیل پروژه‌ها حدود٨٠٠ میلیارد تومان نیاز است .

رخشانی مهر با اشاره به مدارس آسیب‌دیده در سیل سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حضور خیرین بسیار ارزشمند و چشمگیر بود و خیرین مدرسه‌ساز حدود ١٣۵میلیارد تومان برای حل مسائل مدارس این منطقه تقبل کرده‌اند و البته آموزش‌وپرورش نیز ۵٠ کانکس و بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات به این مناطق ارسال کرده است.

وی به کلاس‌های تخریبی در حوادث سیل اخیراشاره واضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴٢١ کلاس درس، استان کرمان  ٨٩ و استان هرمزگان ٨٧کلاس درس تخریب شده است و تلاش می‌کنیم مدارس ٣ کلاسه را تا مهرماه و مدارس ۶ تا٩ کلاسه را تا دهه فجر سال آینده تحویل دهیم .

رخشانی مهر گفت: مسئولیت جانمایی دانش آموزان در مدارسی که نیاز به نوسازی و تخریب دارند بر عهده ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌هاست و زمانی که زمین آموزشی آماده باشد ما احداث مدرسه را آغاز می‌کنیم  .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: انبوه‌ سازان و چه بسا دولت در مناطقی که مسکن سازی می‌کنند، ملزم هستند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند.

‫وی با اشاره به اینکه حضور خیرین در مدرسه‌سازی را فرصت مغتنمی می‌دانیم، اظهارکرد: حضور خیرین می‌تواند باعث ترویج حضور آنان و اقداماتی این چنینی شود و در سازمان ملزم به تکریم خیرین هستیم و تلاش می‌کنیم تا در تکمیل پروژه‌ها به آنان کمک کنیم و مشکلات را رفع کنیم .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مدارس نیازمند نوسازی شهر تهران، خاطر نشان کرد: استان تهران پس از خراسان رضوی بیشترین مدارس تخریبی را دارد و سرانه این استان نیز رتبه ٢٩را دارد و در طی دو سال۴٠٠ میلیارد تومان به استان تهران در موضوع نوسازی مدارس تخصیص داده شده است  .

وی با بیان اینکه حدود٣٠ درصد مدارس در کشور نیاز به تخریب دارند، گفت: آمادگی داریم تا معادل اعتبارات استان برای نوسازی مدارس، از منابع دولتی برای این موضوع تخصیص بدهیم .

‫رخشانی مهر گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در زمینه ساخت مدارس درکشورسوریه هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط انتقال تجربه خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ‫مدرسه کپری را در استان‌ها سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان داریم،گفت: البته به این معنی نیست که در کنار کپر، مدرسه‌سازی نشده است اما شرایط اقلیمی درآن مناطق به گونه‌ای است که با وجود مدرسه مجدداً به داخل کپر بر می‌گردند چرا که کپر جزئی از اقلیم منطقه است.

‫وی در ادامه اضافه کرد: اینکه کپر در اقلیم منطقه است وظیفه ما را کمتر نمی‌کندو مدرسه‌سازی را ادامه می‌دهیم و با توجه به اقلیم مناطق سازه توپی کلاس را ترویج داده‌ایم .

‫رخشانی مهر با اشاره به اینکه ١٠٠۶کلاس درس در مدارس خشت‌وگلی داریم، اظهار کرد: بیشترین تعداد کلاس درس خشت‌وگلی در استان سیستان وبلوچستان به میزان ٢١٨کلاس درس وکمترین دراستان خراسان جنوبی با ٢کلاس درس بوده است و در حال حاضر فقط١٧۴ کلاس درس خشت‌وگلی دراستان سیستان وبلوچستان داریم که استان‌های معین برای جمع‌آوری این مدارس تعیین شده است .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان گفت: با توجه به تاکید وزیرآموزش‌وپرورش مبنی بر تهیه سامانه‌ای برای اعلام مشارکت در امر مدرسه‌سازی، ویرایش اولیه این ‫سامانه تهیه شده است و پس از اعمال پیشنهادات با حضور خیرین از آن رونمایی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گرمایشی کلاسهای درس توسعه و تجهیز مدارس رئیس سازمان نوسازی تخریب و مقاوم سازی سیستان و بلوچستان استان سیستان میلیارد تومان نوسازی مدارس حال حاضر ساخت مدارس حضور خیرین مدرسه سازی درصد مدارس بودجه سال استان ها پروژه ها خشت وگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی