Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در پاکستان با بیان اینکه ایران مشارکت در پروژه‌های منطقه‌ای خود به ویژه طرح بندر چابهار را محدود به یک کشور نمی‌کند گفت ایران آماده جذب سرمایه همه کشورها در چابهار است. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  «سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در پاکستان گفت: مشارکت هندی ها در چابهار هرگز به معنای محدود شدن حضور دیگر کشورها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران هرگز به هیچ کشوری اجازه نمی دهد تا از این طرح عمرانی برای دیگر اهداف خود در منطقه استفاده کند.

به گزارش ایرنا، وی که روز چهارشنبه در سمینار "چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روابط ایران و پاکستان" در  اندیشکده مطالعات راهبردی در اسلام آباد سخنرانی می کرد، افزود:  چابهار طرحی است که باعث ثبات و توسعه منطقه می شود و ایران از دیگر کشورها ازجمله پاکستان، روسیه و چین نیز برای سرمایه گذاری و مشارکت در این پروژه دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نداده و نخواهد داد تا از سرزمین خود علیه کشورهای دیگر ویژه همسایگان استفاده شود.

سفیر ایران در پاکستان با اشاره اهداف طرح صلح هرمز و تاثیرات منطقه‌ای آن گفت که این طرح  ضامن امنیت و صلح و ثبات در منطقه است.

وی  افزود، جمهوری اسلامی ایران همواره برای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه تلاش کرده است.

حسینی با اشاره به تلاش های عمران خان نخست وزیر پاکستان برای کمک به تنش زدایی در منطقه تصریح کرد ،تهران آماده پیشبرد این تلاش‌ها  است و ما حاضریم در تهران، ریاض و یا اسلام آباد به طور مستقیم یا غیرمستقیم گفت وگو کنیم.

حسینی با بیان اینکه ایران برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا ندارد گفت که آمریکا شدیدترین فشارها را به ملت ایران تحمیل کرده و مرتکب تروریسم اقتصادی شده‌اند.

وی افزود: ماه گذشته نیز رژیم آمریکا با ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس بار دیگر مرتکب جنایت و تروریسم دولتی شد.

سفیر ایران در پاکستان در پاسخ به پرسشی درخصوص آینده توافق هسته‌ای با غرب گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه تعهدات خود را نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام داده و گزارش های مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا گواه اقدامات شفاف ما است.

هند 14 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار اختصاص داد

وی افزود: آمریکایی ها ابتدا به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و اکنون نیز درصدد از بین بردن آن هستند. در حال حاضر موضع شرکای اروپایی نیز مشخص نیست اما روسیه و چین سعی کرده اند تا به برجام پایبند باشند.

حسینی گفت: ایران هنوز هم بخشی از برجام است و تاکنون تصمیمی برای خروج از آن اتخاذ نکرده است. تمامی طرف ها باید به مفاد برجام احترام بگذارند زیرا یک کشور نمی تواند بدون دستیابی به ثمرات برجام، همچنان به آن پایبند بماند.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,91,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد چابهار اخبار"هند" اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار اخبار هند اخبار پاکستان منطقه آزاد چابهار اخبار هند اخبار پاکستان سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران دیگر کشورها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین سفیر چین را فراخواند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: وزارت امور خارجه فیلیپین روز پنجشنبه مقام رسمی ارشد سفارت چین را به دنبال تعرض به شناورهای فیلیپینی در دریای جنوبی چین، فراخوانده است.

بنابراین گزارش وزارت امورخارجه فیلیپین در بیانیه‌ای دراین باره اعلام کرد: فیلیپین به تعرض، آزار و اذیت، مانع شدن، انجام مانورهای خطرناک، استفاده از تجهیزات آبپاش (با فشار قوی) و دیگر اقدامات تهاجمی شناورهای گارد ساحلی و کشتی های شبه نظامی چینی علیه شناور و کشتی های دولت فیلیپین، اعتراض دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد بیانیه اعتراضی و فراخواندن سفیر چین به وزارت امورخارجه فیلیپین در پی بروز درگیری سه شنبه گذشته بین شناورهای فیلیپین و چین به عمل آمده.

گفتنی است؛ کشتی‌های گارد ساحلی فیلیپین و چین در دریای جنوبی چین در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با یکدیگر درگیر شدند.

خبرگزاری نیکی آسیا دراین باره گزارش داد: فیلیپین طرف چینی را به انجام مانورهای خطرناک و مانع تراشی و نصب مجدد موانع در منطقه مورد مناقشه «اسکاربورو شل» متهم کرد، پکن در سال ۲۰۱۲ این منطقه را تصرف کرد.

جی تاریلا، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین (PCG) دراین باره گفت: دو فروند کشتی فیلیپینی در حال گشت دریایی صبح روز دوشنبه با چهار فروند کشتی گارد ساحلی چین (CCG) و ۶ فروند کشتی از شبه نظامیان دریایی آن در این منطقه مواجه شدند، دراین درگیری یکی از کشتی‌ها مورد هدف حملات آب پاش یکی از کشتی‌های گارد ساحلی چین در حدود ۱۲ مایل دریایی (۲۲ کیلومتری) از ساحل قرار گرفت، در حالی که کشتی دیگر گارد ساحلی فیلیپین در فاصله زمانی اندکی مورد هدف آب پاش دو کشتی گارد ساحلی چین قرار گرفت که منجر به آسیب دیدن شناورهای فیلیپینی شد.

پکن نیز در پاسخ به این ادعا، گفت: کشتی‌های فیلیپینی را از این منطقه، که یک زمین ماهیگیری سنتی است، «اخراج» کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری