Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  دکتر مگردیچ تومانیان روز چهارشنبه در دهمین همایش هندسه و توپولوژی همزمان با هفتاد و پنجمین سال تولد پروفسور امید علی کرم زاده در سرسرای دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهوازبیان کرد: اگر به جای معلمان غیرمرتبط با رشته ریاضی، دانش‌آموختگان این رشته به کار گرفته شوند از بیکاران این رشته کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه کنترل کیفیت یک موضوع آماری و ریاضی است افزود: این امر به این معنی است که مسوولان کنترل کیفیت در صنایع تولید و کارخانه‌های کشور باید از بین دانش‌آموختگان آمار و ریاضی باشند که نیستند.

تومانیان ادامه داد: نُرم جهانی برای نسبت تعداد دانشجو به هیات علمی ۱۶ تا ۱۸ است و این نسبت در دانشگاه‌های دولتی غیرازپیام نور، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی، ۲۰ است که نسبت خوبی است ولی در کل آموزش عالی دولتی و غیردولتی این نسبت ۶۰ است که سه برابر نرم جهانی است. 

این استاد برجسته ریاضیات کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس ابتدایی انگیزه خوبی برای یادگیری دارند که باید توسط آموزگاران تقویت شود و این می‌تواند مشوق خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

وی بیان کرد: در کلاس‌های بالاتر و دبیرستان و دانشگاه، دانش‌آموزان و دانشجویان انگیزه خود را در یادگیری از دست می‌دهند که مهمترین عامل آن چشم‌انداز شغلی آنان است زیرا وقتی به اطراف خود می‌نگرند تعدادی دانش‌آموخته بیکار می‌بینند.

تومانیان توضیح داد: در سال‌های اخیر تعداد دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی بسیار کاهش یافته که در آن خانواده‌ها نقش مهمی دارند زیرا به دلیل نگرانی از آینده شغلی فرزندان خود را به رشته‌های پزشکی تشویق و ترغیب می‌کنند.

رییس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم گفت: طراحی برنامه های درسی در هر مقطع بسیار مهم است و دید وسیع، آینده‌نگری و تخصص لازم دارد و ابتدا باید هدف را مشخص کرد.

وی افزود: هر معلم و دبیر در مرحله نخست باید در موضوعی که تدریس می‌کند تخصص و مهارت کافی داشته باشد و برای ایجاد مدرسه، دبیرستان و موسسه آموزش عالی در کشور آیین نامه‌هایی وجود دارد که باید اصلاح، و دقیق  اجرا شوند.

تومانیان ادامه داد: در سال های اخیر موسسات آموزش عالی گوناگون دولتی و غیر دولتی تاسیس شده‌اند که پیشنهاد این است که مجوز این مراکز به تناوب بررسی شود که اگر مطابق آیین نامه وزارت علوم باشند مجاز به ارایه کار شوند.

رییس دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: هندسه در کشور ایران مظلوم واقع شده است و برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای معرفی آن است.

رحیم چینی پرداز افزود: سومین دوره همایش ریاضیات و کاربردها نیز در دزفول برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: از وجود پروفسورکرم زاده سال های سال استفاده کنیم و نباید بگوییم بازنشسته شده و مجموعه دانشگاه به این شخصیت نیاز دارد.

چینی پرداز ادامه داد: پروفسور کرم زاده از بزرگوارانی است که هیچگاه خوزستان را ترک نکرده و همواره در خدمت مردم است.

دبیر علمی این همایش نیز گفت: از آنجا که گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از قطب های قوی در رشته توپولوژی کشور است برگزاری یکی از دوره ها به این دانشگاه اختصاص یافت.

محمد علی سیاوشی افزود: ۴۶ مقاله برای ارایه در دهمین همایش یک روزه هندسه و توپولوژی پذیرفته شده است.

پروفسور امیدعلی کرم زاده از اساتید ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز است که به خاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی، موفق به کسب جایزه ترویج علم ایران شد. کرم‌زاده در سال ۱۳۸۴ (پنجمین همایش چهره های ماندگار) به عنوان چهره ماندگار کشور معرّفی شد.

برچسب‌ها دانشگاه شهید چمران اهواز رشته ریاضی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز رشته ریاضی اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز رشته ریاضی اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز دانش آموزان آموزش عالی کرم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند گفت: معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام؛ علی درویشی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه ابتدایی شهیده ربابه‌کمالی شهر ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته مقام معلم و تسلیت فرارسیدن شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) اظهار کرد: در کشورهای جهان معلم منزلت ویژه دارد چرا که همگان فهمیدند برای ایجاد تحول و آرامش در جامعه ابتدا باید معلم متحول و آرامش داشته باشد.

وی افزود: بعضی کشورها بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت کار کردند یکی از افتخارات آن‌ها این است که در محله‌ای زندگی کنند که معلمان در آن محل ساکن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه: معلم مهد علم و فرهنگ و دانش است، وقتی معلم پاینده باشد کودکان می‌توانند در سطح دنیا درخشش داشته باشند.

درویشی تاکید کرد: معلمان ما سرآمد و تلاشگر هستند و قطعاً حرفی برای گفتن دارند، وقتی این همه معلم خوب در سطح استان داریم بچه‌های ما باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: قدر معلم حتی از پدر هم بالاتر است، زیرا پدران تربیت جسمانی و معلمان تربیت معنوی و روحانی کودکان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: هرفعل و انفعال اجتماعی که برای بچه‌ها اتفاق بیفتد از دریچه نگاه معلم صورت می‌پذیرد، زیرا گفتار و رفتار معلمان روی دانش‌آموزان اثر می‌گذارد و این مسئله در فکر دانش‌آموزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نهادینه شده است.

درویشی ادامه داد: دانش‌آموزان مانند خمیری هستند که می‌توان آن‌ها را به اشکال متفاوتی تبدیل کرد پس چه بهتر دانش‌آموزانی تربیت کنیم که اهل تقوی، قرآن، علم و فرهنگ و دانش، اهل ادب و سایر ارزش‌های مادی و معنوی باشند، قطعاً اگر بخواهید هرگونه تحول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جامعه حاکم شود از طریق معلم میسر می‌شود.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جلوه‌های ویژه و خاص معلمان استان ایلام، گفت: در استان ایلام معلمانی با وجود بیماری سرطان و یا با پای شکسته در سر کلاس درس حاضر شدند تا کلاس و مدرسه تعطیل نشود، معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند و روزانه بیش از ۱۰۰ کیلومتر را در رفت و برگشت به محل کار طی می‌کنند و ذره‌ای چشم داشت مادی ندارند که نشان دهنده شجاعت و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها است.

کد خبر 749332

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است