Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@02:27:12 GMT

توزیع روزانه ۶ هزار تن ال ‌پی‌ جی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۶۷۷۰

توزیع روزانه ۶ هزار تن ال ‌پی‌ جی در کشور

وزیر نفت گفت: ال‌پی‌جی تولیدی در کشور برای مصرف سوخت خودرو نیست، بلکه باید برای پخت‌وپز خانوارهای فاقد گاز طبیعی که ۲ میلیون هم بیشتر نیستند، مصرف شود. بر این اساس مصرف ماهانه این خانوارها ۶ هزار تن خواهد بود، در حالی که ما روزانه ۶ هزار تن ال‌پی‌جی در کل کشور توزیع می‌کنیم.

 

بیژن نامدار زنگنه درباره مصرف گاز مایع (ال‌پی‌جی) در کشور گفت: هم‌اکنون بعضی از خودروها از ال‌پی‌جی به‌صورت غیراستاندارد به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنگنه تصریح کرد: چندی پیش بحث‌هایی مبنی بر کمبود ال‌پی‌جی مطرح شده بود، اما باید یادآور شد که مقدار توزیع این سوخت کم نشده است و همه ال‌پی‌جی تولیدی، داخل کشور توزیع می‌شود. بخش زیادی از کپسول‌های ال‌پی‌جی در خودروها با کیت‌های غیراستاندارد به‌عنوان سوخت مصرف می‌شود، زیرا نسبت به بنزین ارزان‌تر است.

 

وی ادامه داد: ال‌پی‌جی تولیدی در کشور برای مصرف سوخت خودرو نیست، بلکه باید برای پخت‌وپز خانوارهای فاقد گاز طبیعی که ۲ میلیون هم بیشتر نیستند، مصرف شود. بر این اساس مصرف ماهانه این خانوارها ۶ هزار تن خواهد بود، در حالی که ما روزانه ۶ هزار تن ال‌پی‌جی در کل کشور توزیع می‌کنیم.

 

سی‌ان‌جی؛ سوخت بومی

 

زنگنه در پاسخ به اینکه آیا به سمت افزایش مصرف ال‌پی‌جی گام برنمی‌داریم، ادامه داد: به نظر بنده سوخت طبیعی بومی ما گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) است که استفاده از آن به نفع اقتصاد ملی ماست.

 

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه طرح پتروپالایشی ابلاغ شده است، اظهار کرد: شرایط این طرح اعلام شده است از این رو متقاضیان می‌توانند تا ۱۷ اسفندماه تقاضای خود را به صورت کتبی اعلام کنند و تا آخر اردیبهشت سال آینده هم پیشنهاد خود را با فرمت اعلام‌شده ارائه دهند.

 

وزیر نفت ادامه داد: ما طی ۶۰ روز تقاضاهای ارائه‌شده را بررسی می‌کنیم، عامل محدودکننده ما توانایی صندوق توسعه ملی است. باید دید این صندوق چه مقدار توانایی تنفس خوراک برای پرداخت دلاری دارد، حال طبق آیین‌نامه باید در هیئت امنای صندوق هم تصویب شود.

 

زنگنه گفت: ساخت این طرح‌ها از منابع مردم خواهد بود، اما پس از تکمیل دوران ساخت، قانون‌گذار اعلام کرده است که براساس پولی که سرمایه‌گذاری می‌شود، هزینه خوراک از سرمایه‌گذار گرفته نشود، بنابراین از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا واحدهای پتروپالایشی با ظرفیت‌های داخلی ساخته می‌شود یا خیر، تصریح کرد: هم‌اکنون شما با مراجعه به هر کارخانه‌ای می‌بینید برای تهیه تجهیزات از شما ارز می‌خواهند، زیرا مواد اولیه ندارند بنابراین به دلیل مشکلات ارزی با مشکل تامین مواد اولیه روبه‌رو هستند، از این‌ رو باید برای به سرانجام رساندن چنین طرح‌هایی شامل تامین مواد اولیه و تهیه قطعات یدکی مورد نیازشان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد ارز به آنها ارائه داد.

 

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال پی جی تولیدی کشور توزیع مواد اولیه ال پی جی گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید