Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر فیلم سینمایی «روز صفر» از جای خالی فیلم‌های حادثه‌ای در سینمای ایران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان امسال در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم روایت سینمایی بخشی از عملیات شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله در سال 1388 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر جدیدی، ساعد سهیلی، محمدرضا مالکی، تینو صالحی و مهدی قربانی بازیگران فیلم ملکان هستند که در ژانر حادثه‌ای ساخته شده است.

محمدرضا مالکی در روز صفر نقش یکی از مأموران امنیتی را در جریان عملیات دستگیری عبدالمالک ایفا کرده است. او امسال علاوه بر این فیلم، در فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته به کارگردانی مجید برزگر نیز حضور داشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون در جشنواره سال گذشته و در فیلم «دیدن این فیلم جرم است» نیز مانند روز صفر نقش یک مأمور امنیتی را ایفا کرده بود.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: روز صفر یک کار حادثه‌ای و یک اثر سینمایی با پشتوانه تولیدی بزرگ است. سکانس‌های شلوغی دارد و تولید سختی را داشتیم. شخصیتی که من در این فیلم بازی می‌کردم یک مأمور امنیتی به نام احمد بود درحالی که در فیلم دیگر یعنی «ابر بارانش گرفته» که یک اثر آرام و شاعرانه بود نقش یک پزشک را بازی می‌کردم.

مالکی عنوان کرد: به نظر من این تفاوت نقش‌ها برای بازیگر می‌تواند یک چالش باشد؛ البته این که چقدر در این چالش موفق هستم را باید کسانی که فیلم‌ها را می‌بینند بگویند اما تا جایی که در توان من بود و فیلمنامه و کارگردان اجازه دادند سعی کردم خودم را در آن نقش اثبات کنم.

وی درباره این تفاوت نقش‌ها نیز گفت: به هرحال من بازیگرم؛ اگر فیلمنامه و قصه‌ای برایم جذاب باشد سراغش می‌روم. البته سعی می‌کنم که آن شخصیت‌ها را تکرار نکنم و یک رنگ‌آمیزی جدید به آن‌ها بدهم. بخشی از آن هم به مسائلی مثل گریم بر می‌گردد که معمولاً پیشنهادات خودم را به طراحان گریم می‌دهم. فکر می‌کنم به عنوان بازیگر این حق را دارم.

بازیگر فیلم روز صفر در باره تفاوت ایفای نقش مأمور امنیتی در دو فیلم «روز صفر» و «دیدن این فیلم جرم است» نیز گفت: خروجی شخصیت مأمور امنیتی در «دیدن این فیلم جرم است» برای تماشاگران یک شخصیت منفی بود، اما مأمور امنیتی روز صفر برای مخاطب بازخورد مثبت دارد.

وی با اشاره به این که سینمای ایران به فیلم‌های حادثه‌ای نیاز دارد افزود: این که چرا چنین فیلم‌‍هایی کمتر شاخته می‌شود به این دلیل است که معمولاً موجی راه می‌افتد و همه با آن موج حرکت می‌کنند. زمانی ساخت فیلم‌های آپارتمانی با پایان باز رایج شد، اما فکر می کنم روز صفر آغازگر تولید فیلم‌های حادثه‌ای باشد.

مالکی اظهار کرد: ژانر حادثه‌ای مخاطبان زیادی دارد.چرا نباید در این گونه سینمایی فیلم تولید نکنیم؟ تماشاگران از دیدن این فیلم‌ها لذت می برند.ما در دهه شصت و هفتاد فیلم‌های حادثه‌ای را داشتیم که مخاطبان فراوانی داشت و برای تماشگران هیجان‌انگیز بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: به نظر من، هم در ژانر حادثه‌ای و هم در زمینه‌های دیگر مثل فیلم‌های کارگاهی و معمایی می‌توانیم سراغ سوژه‌های جدید برویم.الان در اداره آگاهی پرونده‌های زیادی هست که قابلیت تبدیل شدن به یک رمان یا فیلمنامه را دارند.

انتهای پیام4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران سعید ملکان جشنواره فیلم فجر 98 فیلم روز صفر دیدن این فیلم جرم فیلم های حادثه ای مأمور امنیتی سینمای ایران فیلم سینمایی فیلم ها روز صفر نقش یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت: تیم ما عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران است و این موضوع آمادگی ما را دو چندان می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین درخشانی بازیکن تیم ملی فوتسال در نشست خبری قبل از بازی فینال جام ملت های آسیا با تایلند اظهار کرد: صعود به فینال را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم، این مسئولیت و وظیفه ما بود، خوشحالیم که در فینال هستیم و برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم.

او گفت: از اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند استقبال می‌کنیم. بازیکنان ایرانی عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران هستند و این موضوع آمادگی ما را دو چندان می‌کند.

درخشانی با بیان اینکه فینال همیشه رقابتی نزدیک و حساس است گفت: امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی ارائه کنند و تیمی که شایسته‌تر است پیروز میدان و در نهایت قهرمان این تورنمنت حساس شود.

او گفت: عملکرد تیم‌ها و مسابقاتی که برگزار شد نشان داد که فاصله‌ها کم شده است اما ما ایران هستیم و اینجا در فینال بهترین نمایش را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن