Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی نکونظر عضو انجمن قطعه سازان و مدیر عامل  یک شرکت قطعه ساز از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسک خبر داد و گفت: در گذشته در حوزه مواد اولیه و قطعات نیم ساخته تا ٤٠ درصد واردات داشتم و اکنون در حد ١٠ درصد واردات داریم که مقداری از چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: روابطمان با چین محدود است و بیشتر مواد اولیه از اروپا وارد می‌شود. در حال حاضر مشکل مالی نداریم.

عضو انجمن قطعه سازان گفت: برای اولین بار در ایران سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی افتتاح می‌شود که برای رانا، دنا و جی ال ایکس است. در مرحله نخست تولید همیشه تعداد کمتر است که تولید این محصول برای هزار دست در روز آغاز می‌شود.

نکونظر افزود: دانش فنی ٣٠ ساله در این زمینه داریم تا موفق شویم. افتتاح این خط تولید ارز آوری زیادی دارد، افتتاح این خط کاهش ارز بری ٣٠ میلیون دلاری دارد.

مدیر عامل شرکت قطعه ساز بیان کرد: این سیستم از لحاظ کیفیت تفاوتی با نمونه خارجی ندارد چرا که زیر نظر بوش آلمان کار می‌کنیم و دانشمان یکی است.

او تشریح کرد: اکنون ایران خودرو اصلی‌ترین متقاضی استفاده از این سیستم است و بعد از آن سایپا؛ حداقل ٣ میلیون سیستم دستگاه در سال تولید خواهیم کرد. ٩٥ درصد خرید‌ها داخلی و تنها ۵ درصد خارجی است. ضمن اینکه تلاش شده تا ساده‌ترین قطعات را نیز از داخل خریداری کنیم.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: واردات این قطعات سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون تولید آن‌ها آغاز شده و روزانه ۱۰۰۰ دستگاه در ظرفیت تولیدی آن گنجانده شده است. دانش فنی ۳۰ ساله در این حوزه وجود دارد که از آن برای طراحی و تولید محصول بهره گرفته‌ایم. تأکید ما بر روی داخلی‌سازی است و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.

او ادامه داد: در اجرای پروژه ۳۲۲ ایران‌خودرو شرکت آذین‌تنه به صورت انحصاری برای تامین سیستم ترمز انتخاب شده است.

این قطعه ساز با بیان اینکه مواد اولیه و قطعات نیمه‌ساخته را قبلاً تا حدود ۴۵ درصد از واردات تامین می‌کردیم، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد مواد اولیه مورد نیازمان را از کشور‌های اروپایی و مقداری را نیز از چین تامین می‌کنیم.

نکونظر در مورد افتتاح خط تولید سیستم ترمز نیز گفت: امروز برای اولین بار خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودرو‌های رانا، دنا و پژو ELX استفاده می‌شود.

به گفته او واردات این محصول در کشور سالانه ۳۰ میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با تولید داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود.

او تیراژ تولید این قطعه را هزار قطعه در سال عنوان کرد و گفت: ظرفیت فعال کارخانه آذین‌تنه در حال حاضر ۷۰ درصد است که دلیل غیر فعال بودن ۳۰ درصد بقیه، تامین مواد اولیه است.

مدیرعامل شرکت آذین‌تنه توضیح داد: در این زمینه در تامین قطعات نیمه‌ساخته مشکل داریم، زیرا تولید این قطعات را برون‌سپاری کرده‌ایم و به تامین‌کننده‌های مشهوری می‌توانیم اطمینان کنیم.

او همچنین از انجام مذاکره با شرکت بهمن و زامیاد برای تولید سیستم ترمز خبر داد و گفت: قابلیت تولید ۳ میلیون دستگاه سیستم ترمز را در سال دارا هستیم.

بیشتر بخوانید: ثبت نام رباتی در سایت خرید خودرو ممکن نیست

در ادامه مراسم مازیار بیگلو عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه ٢ هزار نفر در شرکت آذین تنه مشغول فعالیت هستند، گفت: بالای ٢٠ میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی داشته ایم، ٩٥ درصد محصول داخلی و تنها ٥ درصد واردات است.

او بیان کرد: قطعات داخلی سازی شده است و این موفقیت تنها به دلیل تحریم هاست و از خدایمان است که تحریم‌ها ادامه داشته باشد.

بیگلو بیان کرد: سیستم‌های ترمز را می‌توانیم ١٠٠ در صد در داخل تولید کنیم و مشکلی در تامین نداریم.

عضو انجمن قطعه سازان گفت: ١٢٥ سازنده داریم که در تلاش هستیم به خودکفایی کامل در تمام محصولات برسیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو اخبار اقتصادی عضو انجمن قطعه سازان تولید سیستم ترمز خط تولید سیستم درصد واردات حال حاضر مواد اولیه افتتاح خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی سرایان گفت: ماموارن انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در بازرسی از یک کامیون، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۵۲۵ میلیون تومان کشف کردند. 


سرهنگ شکوهی راد افزود: ماموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • لوازم یدکی رنو
  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد