Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اخیرا تلویزیون دولتی چین اعلام کرد پژوهشگران در دانشگاه ژجیانگ یک داروی موثر برای درمان ویروس کورونا را یافته‌اند و اسکای نیوز بریتانیا گفت که پژوهشگران در ساخت واکسن «پیشرفت قابل‌توجهی» کرده‌اند.

اما طارق جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در واکنش به این گزارش‌ها گفت: «درمان موثر شناخته‌شده‌ای بر ضد «کوروناویروس جدید ۲۰۱۹» وجود ندارد و سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند داروهای جدید وارد کارآزمایی بالینی کنترل‌شده تصادفی‌شده شوند تا کارآیی و بی‌خطر بودنشان آزمایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روند تولید و آزمایش داروها یا واکسن‌ها بر ضد یک عامل بیماری‌زای جدید معمولا سال‌ها به طول می‌انجامد و اغلب با شکست‌ها و موانع روبرو می‌شود.

حتی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید که تولید داروها یا واکسن‌ها را شتاب‌ بخشیده‌اند، نزدیک‌ترین زمانی که دانشمندان امیدوارند بتوانند کارآزمایی‌های بالینی واکسن جدید برای ویروس کورونا را در انسان شروع کنند، ماه ژوئن (خرداد تا تیر ماه) است.

پزشکانی که به دنبال راه‌هایی برای درمان بیماران آلوده به کوروناویروس جدید هستند، احتمالا در ابتدا داروهای ضد ویروسی تایید شده برای سایر عفونت‌های ویروسی را امتحان خواهند کردند تا ببیند آیا بر کوروناویروس جدید موثر هستند یا نه و بعد به سراغ داروهای ضد ویروسی بالقوه که هنوز در مراحل تولید هستند، خواهند رفت.

شرکت داروسازی آمریکایی گیلئاد کارآزمایی‌های بالینی یک داروی تجربی بنه نام «رومدسیویر» (remdesivir) را در بیماران آلوده به کوروناویروس جدید در چین را آغاز کرده است، اما این شرکت تاکید کرده است که این کار هنوز در مرحله تحقیقاتی است.

سخنگوی شرکت گیلئاد در پکن گفت: «این دارو برای استفاده در جای دیگری به جز چین تایید نشده است.»

این سخنگو گفت تولید رمدسیویر را افزایش داده است تا ذخیره‌ای از آن در اختیار باشد تا احتمالا در شیوع‌‌های ویروسی آینده به کار رود.

سخنگوی گیلئاد گفت: «ما با وجودی که نمی‌دانیم این دارو برای درمان کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ موثر و بی‌خطر است، این افزایش تولید را انجام می‌دهیم.»

کد خبر 482756 برچسب‌ها كروناويروس چین سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت کوروناویروس جدید ویروس کورونا برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با حضور معاون   بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی  استان آذربایجان غربی  و فرماندار پلدشت رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت معرفی شد .

در این مراسم دکتر شهاب بینا بعنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت معرفی . و از زحمات دکتر حسینی رییس سابق قدردانی شد .

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا