Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و.. نصب برچسب انرژی بر روی این محصولات است تا بر اساس آن مصرف کنندگان از میزان بازدهی انرژی اطلاع یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بر همین مبنا از ابتدای سال تاکنون در جریان بازرسی از مراکز عرضه محصولات برقی که شامل ۳۵۱۹ وسیله خانگی بوده، تعداد ۱۱۵ قلم لوازم خانگی (عمدتاً اجاق گاز) فاقد برچسب انرژی و ۲۰ قلم لوازم خانگی با جعل رتبه انرژی شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: پس از انجام بازرسی‌ها و تأیید تخلف علاوه بر اطلاع رسانی به تولیدکنندگان نسبت به جمع آوری محصولات از فروشندگان نیز تعهد عودت گرفته می‌شود.

این مسئول گفت: در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامتر‌های تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب باید بهینه شوند و از آنجا که برچسب انرژی درج شده روی کالا نمایانگر این بازدهی است، بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل موجب تشویق واحد‌های تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت خواهد شد.

او خطاب به مصرف کنندگان کالا‌های لوازم خانگی برقی گفت: مردم هنگام خرید به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالا‌های با رتبه‌های انرژی پایین، سبب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود؛ بر همین مبنا مصرف کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

نیازی گفت: همچنین مردم هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی کولر آبی بازرسی و نظارت لوازم خانگی مصرف کنندگان لوازم خانگی برچسب انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، تویوتا برخی ویژگی های کلیدی این دو خودروی برقی را به اشتراک گذاشته است.

سال گذشته این شرکت طرح اولیه خودروهای برقی را طی نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون پیشرفت بسیاری کرده است. طرح های اولیه به نمایش گذاشته شده در سال گذشته در حقیقت همان bZ۳C وbZ۳X بودند.

این مدل ها برای بازار چین طراحی شده بودند اما جزییات اندکی از آنها فاش شده بود. اکنون مشخص شدهbZ۳C برای نسل Z وbZ۳X برای خانواده ها طراحی شده اند.

bZ۳C را با همکاری BYD Toyota EV Technology ،FAW و تیم مرکز تحقیق و توسعه IEM تویوتا ساخته است. از سوی دیگرbZ۳X براساس همکاری بین تویوتا، گروه GAC، GAC تویوتا و IEM توسعه یافته است.

bZ۳X از خودروی برقی دیگر بزرگتر است و کابین جادارتری دارد. هر دو اس یو وی دارای سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال، نمایشگر اطلاع رسانی بزرگتر و همچنین پدهای شارژ موبایل و دستگاه های الکترونیکی در حال حرکت هستند.

خودروهای برقی تویوتا دارای فناوری کمک راننده پیشرفته هستند اما جزییات موتور و چند پارامتر دیگر آنها هنوز اعلام نشده است. تویوتا زمان عرضه دو اس یو وی برقی را اعلام نکرده اما به نظر می رسد این وسایل نقلیه به زودی راهی بازار شوند.

هر دو خودروها برای بازار چین طراحی شده اند و مشخص نیست کدام یک برای فروش در بازارهای خارج از این کشور انتخاب می شوند.

کد خبر 6091708 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند