Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشتر ایرانی ها به صورت خانوادگی به مشهد سفر می کنند و حتی گاهی اوقات چند خانواده با هم به این سفر می روند. بیشتر شرکت ها هم برای کارکان خود هزینه ایاب و ذهاب به مشهد را می پردازند و یا به عنوان سفر تشویقی در نظر می گیرند. در این مطلب از فلاوینگو قصد داریم یک راهنمای سفر خانوادگی به مشهد مقدس را بطور کامل شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سفر به شهر مشهد و زیارت امام رضا (ع) یکی از سفرهای دلپذیر برای ایرانی ها است که می توان گفت تقریبا همه ایرانی ها تجربه این سفر را دارند و خاطرات زیبای سفر زیارتی به مشهد را همیشه به یاد می آورند ، بیشتر ما در دوره دانش اموزی یک انشا با عنوان سفرنامه به مشهد در تابستان نوشته ایم و به نوعی میتوان گفت سفر به مشهد در استان خراسان رضوی در خاطره جمعی ایرانیان جایگاهی ثابت دارد.

بیشتر ایرانی ها به صورت خانوادگی به مشهد سفر می کنند و حتی گاهی اوقات چند خانواده با هم به این سفر می روند. بیشتر شرکت ها هم برای کارکان خود هزینه ایاب و ذهاب به مشهد را می پردازند و یا به عنوان سفر تشویقی در نظر می گیرند. در این مطلب از فلاوینگو قصد داریم یک راهنمای سفر خانوادگی به مشهد مقدس را بطور کامل شرح دهیم.

شهر مشهد یکی از توریستی ترین شهر های ایران است و سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر و زائر امام رضا علیه السلام  برای زیارت از شهرهای داخلی ایران و کشورهای دیگر به مشهد سفر می کنند.  طبق اعلام معاونت امور زائران آستان قدس رضوی در ۹ ماه سال ۹۸ بیش از ۳۴ میلیون زائر از مشهد بازدید نموده اند.

بسیاری از مسافران نوروزی شهر مشهد را به عنوان اولین شهر برای مسافرت در سال جدید انتخاب می کنند تا با تحویل سال نو در کنار حرم امام رضا ، سال خوب و پر برکتی را آغاز نمایند.

بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟

در شهر مشهد در تمام طول سال جمعیت زائران و گردشگران ایرانی و خارجی دیده می شوند، اما برخی ایام سال نظیر ایام نوروز، تعطیلات تابستان، عاشورا و تاسوعا و عید فطر مسافران بسیار زیادی وارد شهر می شوند. فصل بهار و تابستان بیشترین تعداد مسافر و فصل زمستان معمولا کمترین تعداد مسافر را دارد. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان نیز مسافران کمتر می شوند. اگر می خواهید در حرم به‌راحتی و بدون دغدغه زیارت کنید و یا حتی دستی به ضریح برسانید، پاییز و زمستان و همینطور اواخر بهار فصل مناسبی برای شما است.

سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر خانوادگی آن هم با ماشین شخصی و مخصوصا اگر چند خانواده با هم باشید حال و هوای خاصی دارد و خاطرات فراموش نشدنی را به یادگار می گذارد اگر از تهران به مشهد می روید باید بدانید که فاصله تهران تا مشهد حدود ۸۹۰ کیلومتر است که با ماشین شخصی تقریبا ۹ ساعت طول می‌کشد. برای سفر به مشهد با ماشین شخصی ، دو مسیر وجود دارد، یکی از جاده شمال و دیگری از جاده سمنان که جاده سمنان تقریبا سه ساعت نزدیک تر است، اما مسیر یکنواخت کویری دارد که خسته کننده است. در مسیر جاده سمنان از شهر های گرمسار، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور می‌کنید.

مسیر جاده شمال طولانی تر ولی سرسبز تر و خوش آب و هواتر است و در راه می‌توانید از جنگل‌های گلستان و طبیعت بکرش لذت ببرید و حتی  سری به دریای خزر هم بزنید، مسیر جاده شمال از شهرهای آمل، بابل، قائم شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، گرگان، گالیکش، آشخانه، بجنورد، قوچان، چناران می گذرد.

سفر به مشهد با قطار

یکی از بهترین گزینه های برای سفر به مشهد، مخصوصا سفر خانوادگی به مشهد، سفر با قطار است. مسیر ریلی تهران مشهد یکی از پر رفت و امد ترین مسیر های ریلی ایران به حساب می آید. در سال های اخیر به دلیل تعداد بالای مسافران قطار برای مشهد، قطارهای مسیر تهران مشهد بسیار توسعه یافته اند و حتی به لحاظ قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین آموزش مهمانداران و کارکنان با هواپیما تهران مشهد رقابت می کنند. مدت زمان سفر با قطار از تهران به مشهد بسته به نوع قطار از ۸ ساعت تا ۱۱ ساعت متفاوت است. قطار های نورالرضا و فدک که جز قطارهای ۵ ستاره و لوکس به حساب می آیند خدمات بسیار خوبی به مسافران ارائه می دهند و جز قطارهای تندرو محسوب می شوند. قطارهای رجا قیمت مکناسب تری دارند.

سفر به مشهد با هواپیما

سریع ترین و آسان ترین راه سفر به مشهد مقدس، تهیه بلیط هواپیما داخلی و سفر هوایی به مشهد است. فاصله هوایی تهران مشهد ۷۴۱ کیاومتر است و مدت زمان سفر یک ساعت و نیم طول می کشد. فرودگاه هاشمی نزاد مشهد که در جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است روزانه در حدود ۲۲ هزار مسافر را میزبانی می کند و از ۱۸ مسیر داخلی پرواز دارد. با مترو یا اتوبوس یا تاکسی شخصی می توانید از فرودگاه مشهد به هر کجای شهر بروید. برای خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد می توانید از آژانس فلاوینگو سفارش دهید. قیمت سفرهای هوایی به مشهد با توجه به نوع پرواز چارتری یا پرواز سیستمی و همچنین زمان سفر متفاوت است. در ایام مهر ماه که مدارس باز هستند و ایام امتحانات یعنی دی ماه و اواخر اردیبهشت قیمت تور هوایی مشهد بسیار ارزان تر هستند و در روزهای ایام خاص مثل شهادت ها یا ایام نوروز هزینه تور مشهد بسیار گران تر می شود.

سفر به مشهد با اتوبوس

یکی دیگر از روش های سفر به مشهد سفر با اتوبوس به مشهد است.مسیر تهران به مشهد ۹۰۰ کلومتر است و مدت زمان سفر در حدود ۱۳ ساعت طول می کشد. اتوبوس ها از جاده سمنان شاهرود می گذرند، سفر با اتوبوس خسته کننده است ولی در هزینه ها صرفه جویی می شود.

جاهای دیدنی مشهد

مشهد هم جاذبه های مذهبی بسیار معروف و زیبایی دارد و هم اماکن تاریخی مشهوری را در خود جای داده است. در ادامه مطلب برخی از این مکان ها را معرفی می کینم.

جاذبه های مذهبی شهر مشهد

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام هشتم امام رضا علیه السلام، پایتخت معنوی ایران نامیده می شود که مهمترین جاذبه مذهی شهر مشهد و دلیل اقبال عمومی مردم به این شهر مذهبی است. علاوه بر حرم امام رضا ع آرامگا ها و مساجد تاریخی متعددی هم در مشهد وجود دارند که برخی از آنها به دلیل وجه تاریخی آن و همچنین معماری زیبای  ایرانی اسلامی بسیار مورد توجه گردشگران قرا دارند. مسجد گوهرشاد، مسجد شاه یا هفتاد و دو تن، مصلی طرق، آرامگاه پیر پالاندوز، آرامگاه شیخ نخودکی، گنبد خشتی، گنبد سبز و آرامگاه خواجه ربیع، امامزاده ناصر و یاسر در نزدیکی طرقبه و آرامگاه امامزاده یحیی در جاده سرخس، آرامگاه خواجه اباصلت و آرامگاه خواجه مراد در جاده فریمان در نزدیکی مشهد از جمله این مکان های مذهبی هستند. همچنین حوزه علمیه خراسان بعد از حوزه علمیه نجف و قم جز معروف ترین حوزه های علمیه به شمار می رود و سالانه طلاب زیادی برای گذراندن دوره های فقهی وارد آن می شوند.

اماکن تاریخی مشهد

آرامگاه فردوسی شاعر معروف ایرانی قرن چهارم هجری بعد از حرم امام رضا، پربازدیدترین مکان تاریخی مشهد به حساب می آید، یکی از مکان های تاریخی شهر مشهد آرامگاه نادرافشار است که شرح جهانگشایی های وی معروف است . خانه های تاریخی مشهد همچون خانه داروغه ، خانه پیشه وران، خانه رجایی و خانه ملک جز آثار قدیمی بجای مانده در مشهد است که قدمت برخی از این آثار به قرن ۱۴ هجری می رسد. مدرسه پریزاد که بنای متعلق به دوره تیموری است و همچنین بقعه هارونیه و بنای آجری میل اخنگان در ۲۲ کیلومتری مشهد از مکان های تاریخی شهر مشهد بشمار می روند.

در سال های اخیر به دلیل حجم بالای ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم آثار تاریخی و یا در اطراف شهر مشهد، برخی از این اماکن تاریخی در معرض تهدید قرار گرفته اند. حجم ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر مشهد بقدری زیاد است که کمیسیون ماده صد شهرداری تهران بالاترین حجم کاری در میان همه شهرداری های ایران را دارد.

سوغات و صنایع دستی مشهد

سوغاتی آوردن از سفر یکی از رسم های قدیم ایرانی است مخصوصا اگر سفر به مشهد باشد. از مهمترین سوغاتی های شهر مشهد می توان زعفران، زرشک، نبات، هل، ادویه، فیروزه، عقیق، محصولات سنگی مثل دیگ‌ها و ظروف سنگی که در اصطلاح عامه مردم مشهد «هرکاره» نامیده می‌شود را نام برد.

جاهای تفریحی مشهد

از مکان های تفریحی مشهد، می توان پارک ملت مشهد، باغ وحش وکیل آباد، سرزمین موج های آبی، هلیوم پارک مشهد، تونل باد صبا، باغ گیاه شناسی مشهد، پیست اسکی شیرباد را نام برد.

مراکز خرید مشهد

در شهر مشهد مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد از مراکز قدیمی مانند بازار رضا گرفته تا مراکز مدرن تجاری مانند ویلاژ توریست مشهد. از جمله سایر این مراکز خرید می توان بازار فردوسی مشهد، بازار بعثت طرقبه مشهد، بازرا گوهرشاد، مرکز خرید زیست خاور، مرکز خرید چهار طبقه پروما، مرکز خرید الماس شرق و .. را نام برد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سفر خانوادگی به مشهد مقدس مشهد سفر می کنند آرامگاه خواجه سفر به مشهد ماشین شخصی تهران به مشهد اماکن تاریخی حرم امام رضا مدت زمان سفر تاریخی مشهد مراکز خرید مشهد بسیار جاده سمنان تهران مشهد نام برد شهر مشهد طول می کشد مسیر جاده عنوان سفر ایرانی ها مرکز خرید جاده شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم