Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی با رشد یک درصدی نسبت به سال گذشته به ارتفاع ۱۵۰ میلیمتری رسیده است. تاریخ انتشار: 00:30 - 17 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۶۹۷ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، روند هفتگی بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۵ بهمن ۹۸ ارتفاع بارش‌ها به ۱۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته رشد یک درصدی داشته است.   در تاریخ مورد بررسی نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله روند بارش‌ها با افزایش ۲۶ درصدی روبه‌رو بوده است.   در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۱۸۱.۳ میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله کاهش ۵ درصدی داشته است.   حوضه‌های آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۲۶۲.۷ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۵ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده است.   در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با ۱۲۱.۶ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش ۴۸ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۱۶ درصدی داشته است.   حوضه فلات مرکزی با ۹۹.۸ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۴ درصدی و نسبت به دراز مدت با رشد ۳۷ درصدی روبرو بوده است.   همچنین حوضه مرزی شرق با ۸۱.۸ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰۱ میلیمتری و نسبت به دراز مدت با افزایش ۱۰۵ درصدی روبه‌رو بوده است.   حوضه آبریز قره قوم با ۹۴.۵ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته رشد ۳ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۲۰ درصدی داشته است.   بیشتر بخوانید: بارورسازی ابر‌ها در ایران تا چه حد موثر است؟   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بارش ها اخبار اقتصادی وزارت نیرو خشکسالی میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته درصدی و نسبت به دراز مدت نسبت به سال گذشته کاهش ارتفاع بارش ها درصدی داشته حوضه های آبریز حوضه آبریز ۵ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین فعالیت ناشی از سامانه بارشی اخیر در ایستگاه اردل با ۱۸.۱ میلیمتر باران به ثبت رسیده که پس از آن بیشترین بارش در ایستگاه‌های لیرابی با ۱۴.۳ میلیمتر و کوهرنگ با ۱۳.۳ میلیمتر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: میزبان بارش باران همچنین در شهرکرد ۶.۶ میلیمتر، بروجن ۳.۳ میلیمتر، لردگان ۷.۷ میلیمتر، مالخلیفه ۴.۷ میلیمتر، فرخشهر ۴.۷ میلیمتر، فارسان ۹.۶ میلیمتر، شلمزار ۶.۵ میلیمتر، سامان ۷.۹ میلیمتر، بازفت ۷.۷ میلیمتر، دوآب صمصامی ۹.۱ میلیمتر، بن ۳.۹ میلیمتر، بلداجی ۲.۷ میلیمتر، ایل‌بیگی ۷.۷ میلیمتر و در سورشجان ۷.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارش‌ها طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه در استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی شدت می‌گیرد و به تدریج از اواسط روز جمعه تضعیف می‌شود.

نوروزی یادآور شد: برای روز‌های جمعه و شنبه وزش باد شدید تا به نسبت شدید برای استان پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲