Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه و همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به همت حوزه هنری، مراسم شب خاطره آیت الله حسینعلی رحمانی در سینما آزادی بیجار برگزار شد.

در جریان برگزاری این برنامه امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام مرادی امام جمعه سنندج، شماری از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم با پخش کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۸۸ به استان کردستان آغاز شد و سپس امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برای عرض خیرمقدم و شروع رسمی مراسم در جایگاه قرار گرفت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به اینکه برگزاری شب‌های خاطره یکی از برنامه‌های اولویت دار حوزه هنری انقلاب اسلامی است، افزود: معرفی هر چه بهتر شهدا با برگزاری مراسم‌های شب خاطره یکی از اولویت‌های اصلی ماست.

امنیت و آرامش کشور مرهون رشادت های شهداست

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: امنیت، آرامش و آسایش کنونی جامعه مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران است و به همین دلیل باید ما به بهترین شکل ممکن تنها بخشی از رشادت‌های این عزیزان را به نسل جوان معرفی کنیم.

حاج عابد ملاقدیمی از چهره‌های برجسته شهرستان بیجار که سال‌ها افتخار شاگری در محصر آیت الله حسینعلی رحمانی را داشت، در سخنانی با اشاره به جایگاه این عالم برجسته، افزود: ابتدا از بانیان برگزاری این مراسم بی نهایت ممنونم که مراسمی این چنین را برای آیت الله رحمانی برگزار کردند.

وی ادامه داد: آیت الله رحمانی سالهاست که از بین ما رفته ولی هنوز برکات و دستاوردهای تلاش های آن عزیز در حیات با برکتش در شهرستان بیجار و حتی دیگر مناطق کشور ساری و جاری است.

ملاقدیمی گفت: آیت الله رحمانی نه در مقام نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، بلکه به عنوان یک عالم مردمی همواره در خدمت جامعه بود.

وی افزود: آیت الله رحمانی با تربیت شاگردان زیادی و با پیوند بین حوزه و مردم، باعث شد تا نگاهی تازه در مسیر انقلاب اسلامی به ویژه در شهرستان بیجار ایجاد شود و امروز هم ما از برکات اقدامات و تلاش‌های این عالم عزیز بهره مند هستیم.

وی اظهار داشت: آیت الله رحمانی در زندگی شخصی خود نیز دارای جایگاهی ویژه بود و به همین دلیل بود که از دامن این پدر بزرگوار، شهید محمد باقر رحمانی پرورش می‌یابد که به عنوان اولین فرمانده سپاه شهرستان بیجار، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ملاقدیمی بیان کرد: آیت الله رحمانی تا جایی مورد اعتماد مردم قرار داشت که همواره به عنوان چهره‌های مردمی در تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه از جمله مسائل مرتبط با وقف ردپای این عالم برجسته وجود داشت.

پخش کلیپی ۱۵ دقیقه‌ای از زندگی نامه و همچنین فعالیت‌های آیت الله حسنعلی رحمانی به ویژه فعالیت‌های آن عالم ربانی در مجلس خبرگان رهبری به ویژه در حین تصویب قانون اساسی برای حاضران پخش شد.

در ادامه محمد محمدرضایی نماینده ادوار مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و از نزدیک آیت الله رحمانی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و به بیان خاطراتی از فعالیت‌های مختلف آیت الله رحمانی پرداخت.

مردمی بودن مهمترین ویژگی آیت الله رحمانی بود

وی مهمترین ویژگی آیت الله رحمانی را مردمی بودن وی عنوان کرد و افزود: آیت الله رحمانی همواره با مردم ارتباط نزدیکی داشتند و به همین دلیل ساده زندگی کردن جزو اولویت‌های اصلی وی بود.

محمدرضایی گفت: آیت الله رحمانی در عین اینکه ارتباط خوبی با مردم داشتند، ولی در راستای پیگیری از مطالبات آنها نیز از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود بهره می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه نهضت انقلاب اسلامی در شهرستان بیجار با محوریت و هدایت آیت الله رحمانی آغاز شد، افزود: آیت الله رحمانی شخصیت محوری شکل دهی حرکت‌های آزادی خواهی مردم در شهرستان بیجار بودند و بدون شک حضور این روحانی و عالم بود که باعث شد انقلاب اسلامی در این شهرستان به بهترین شکل ممکن به پیروزی برسد.

محمدرضایی بیان کرد: شمار زیادی از پروژه‌ها و اقدامات زیرساختی در شهرستان بیجار مرهون تلاش‌های آیت الله رحمانی در دو دوره نمایندگی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی است.

در بخش پایانی این مراسم همچنین از خانواده آیت الله رحمانی، خاطره گویان حاضر در این مراسم تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

این روحانی جلیل القدر در طول دوران ۷۰ ساله زندگی پر ثمر خود با حضور در حوزه علمیه و به عنوان یک مجتهد در شکل گیری مبارزات مردم شهرستان بیجار بر علیه رژیم طاغوت ایفای نقش نمود و در این مسیر بارها از طرف عوامل ساواک مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ سرپرستی کمیته‌های انقلاب را در بیجار به عهده گرفت و سپس در انتخابات خبرگان قانون اساسی شرکت کرده و به عنوان نماینده مردم کردستان انتخاب شد.

فرزند این روحانی، شهید محمد باقر رحمانی نیز همسو با فعالیت‌های پدر به عنوان اولین فرمانده سپاه در شهرستان بیجار مشغول به فعالیت شد که در سال ۱۳۵۸ در درگیری با ضد انقلاب به شهادت رسید.

آیت الله رحمانی در اولین و دومین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بیجار از استان کردستان انتخاب شد و در زمینه شعر نیز فعالیت داشت و مجموعه‌ای از آثار این روحانی توسط حوزه هنری گرد آوری که انشاء الله پس از تدوین نهایی منتشر می‌شود.

آیت الله حسینعلی رحمانی ۱۳۰۵ در بیجار متولد شد و در سال ۱۳۷۵ در سن ۷۰ سالگی به دیار باقی شتافت.

کد خبر 4845927

منبع: مهر

کلیدواژه: شب خاطره شهرستان بیجار حوزه هنری کردستان دهه فجر بوشهر انتخابات 98 شیراز ویروس کرونا قزوین شهرکرد ایلام بارش برف گرگان انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند زلزله رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی آیت الله رحمانی انقلاب اسلامی شهرستان بیجار همین دلیل استان کردستان نماینده مردم مردم بیجار قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛  ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است. توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام