Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امان‌الله قرایی‌مقدم» ‌روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمع شدن میلیون‌ها ایرانی حول اعداد و رنگ شهرآورد اظهار داشت: یکی از مهمترین این نمادها اعداد ۶ و چهار است که هر کدام یادآور یک موفقیت در دیدارهای پیشین محسوب می‌شود. البته فراموش نکنیم در ایران عددی مانند هفت مقدس بوده و به هفت آسمان و هفت گنبد اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعداد مورد علاقه سرخ‌آبی‌ها شاید سابقه و گستردگی مانند عدد هفت نداشته باشد اما واقعیتی که وجود دارد این است که میلیون ها هوادار ۲ آتیشه حول آنها گرد آمدند.  

وی با اشاره به مفهوم رنگ‌های مورد استفاده این ۲ تیم نیز عنوان کرد: روانشناسی رنگ‌ها در ایران نشان از آن دارد که هر رنگی از یک یا چند پیام خبر می‌دهد. رنگ قرمز مورد استفاده تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیام شادی، نشاط، سرزندگی و شور را دارد. همچنین رنگ قرمز از یک تحرک یا هجوم برای رسیدن به هدف حکایت دارد. در سوی مقابل آن، رنگ آبی استقلالی‌ها از آینده خبر می‌دهد. به عبارتی در رنگ آبی‌ پیام‌هایی مانند صفا، صمیمیت و همدلی نهفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز رنگ آبی نگاه به دور دست‌ها  و چشم انداز بلند مدت برای آینده است.

این روانشناس اجتماعی در ادامه با اشاره به ذات فوتبال به عنوان یک ورزش گروهی تاکید کرد: یکی از بارزترین خصیصه‌های شهرآورد تهران ایجاد حس همبستگی بین میلیون‌ها نفر است. هواداران با ابزار فوتبال به این انسجام و یکپارچگی خواهند رسید. فوتبال می‌تواند در نقش یک مکتب جهت دهنده برای آنان ظاهر شود و الگوی رفتاری این جماعت مجذوب را تعیین کند. اگر از تمام ویژگی‌های مثبت شهرآورد تهران استفاده شود، بدون شک این دیدار به ابزاری برای ایجاد یک حس ملی و همبستگی اجتماعی تبدیل خواهد شد.

دیدار سنتی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران ساعت 15:30 امروز (پنج‌شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این دیدار در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج‌ فارس) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها باشگاه استقلال امان الله قرایی مقدم شهرآورد تهران پروندهٔ خبری شهرآورد پایتخت در قلب زمستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه استقلال شهرآورد تهران باشگاه استقلال شهرآورد تهران شهرآورد تهران قرایی مقدم میلیون ها رنگ آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان،هواداران و علاقمندان ورزش فوتبال می توانند برای تهیه بلیط رایگان این بازی با ورود به پایگاه باشگاه مس رفسنجان به  نشانی Https://www.Mesrafsanjan.com و ورود به بخش سامانه فروش بلیط الکترونیکی، برای تهیه بلیط رایگان این بازی اقدام کنند.

بازی تیم های فوتبال مس رفسنجان و پیکان با حضور هواداران بانوان و آقایان و از ساعت ۱۷:۴۵  پنجشنبه ۶ اردیبهشت  درورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار می شود.

این بازی در شرایطی برگزار می شود که ۲ تیم در هفته ۲۳ رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نیز برابر هم صف آرایی کردند اما نتیجه ای بهتر از تساوی حاصل کار این تیم ها نشد.

تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و مس کرمان دیگر نمایندگان استان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | در خط مقدم
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران