Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این باور است که هیچ گونه تخلف و نقض جدیدی از سوی ایران در اجرای مفاد برجام شناسایی نشده است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی در اندیشکده کارنگی برای صلح بین‌الملل در واشنگتن، گفت: آژانس هیچ گونه تخلف و نقض جدیدی از سوی ایران در برجام مشاهده و شناسایی نکرده است، آن هم از زمانی که جمهوری اسلامی ایران پنجمین گام کاهش تعهدات هسته‌ای خود را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گام پنجم، هیچ گونه نقض مفاد برجام از سوی ایران مشاهده نشده است. البته بی شک آنها به غنی سازی ادامه می‌دهند.

مدیرکل آژانس: تهران همکاری در بازرسی‌ها را قطع نکرده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من آنچه را درباره ایران اتفاق می‌افتد، زیر نظر دارم. ما آشکارا فعالیت‌های بازرسی خود را به صورت مکانیکی انجام نمی‌دهیم، بنابر این به آنچه گفته می‌شود گوش می‌دهیم و خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم. البته باید بدانیم که با وضعیت پیچیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران روبرو هستیم.

5 ژانویه ایران اعلام کرد که گام پنجم کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

مدیر کل آژانس اظهار داشت: ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات برجامی، هنوز میزان مواد هسته‌ای خود را افزایش نداده است.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز نیز گفت: کاهش اقدامات برجامی ایران، تخطی از محدوده‌های مشخص شده در این توافق بوده است ولی تهران هنوز مواد هسته‌ای اش را افزایش نداده است.

گروسی گفت: ایرانی‌ها گفته‌اند که دیگر به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم اما هیچ اقدام ملموسی برای حرکت در این مسیر انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام برجام کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدیر کل آژانس سوی ایران هیچ گونه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند