Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:51:35 GMT

شورای اتحاد قرآنی لرستان تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۳۳۴۳

شورای اتحاد قرآنی لرستان تشکیل می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان گفت: مکاتبات و پیگیری‌هایی با نماینده ولی‌فقیه در استان شورای اتحاد قرآنی استان تشکیل خواهد شد.

روح‌الدین بلواسی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان برای رفع مشکلات مؤسسات قرآنی استان، اظهار کرد: یکی‌از مشکلاتی که در حوزه قرآن در استان وجود دارد این است که دستگاه‌های قرآنی هر کدام به‌صورت جداگانه کار می‌کنند و وحدت رویه برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این مطلب که برای رفع مشکلات مؤسسات قرآنی و ایجاد وحدت‌رویه در فعالیت‌های قرآنی لرستان مکاتبات و صحبت‌هایی با بیت نماینده ولی‌فقیه در استان انجام شده است، اضافه کرد: مراحل اولیه تشکیل شورای اتحاد قرآنی استان انجام شده است و موافقت اولیه آن توسط نماینده ولی‌فقیه در استان صورت گرفته است.

بلواسی با تأکید بر لزوم ایجاد وحدت‌رویه در کار قرآنی، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی قرآن باید برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها در قالب یک شورای قرآن، منسجم شوند تا و وحدت‌رویه در فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان به پیشینه و بدنه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: باید نگاه جدید و رویکرد جدیدی نسبت به قرآن ایجاد شود و تمام متولیان، قاریان، حافظان و نهادهای مرتبط با قرآن هم افزایی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم ورود خیران به حوزه قرآن اشاره و با یادآوری این مطلب که پیگیری‌های برای ورود خیران به حوزه قرآنی لرستان صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا می‌توان با مشارکت اوقاف مجمع خیران قرآنی در استان را تشکیل داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کريم سازمان تبلیغات اسلامی نماینده ولی فقیه در استان فعالیت های قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان مؤسسات قرآنی وحدت رویه قرآنی استان حوزه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است