Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امامزادگان از مولفه‌های تاثیرگذار گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هستند.

حجت الاسلام احمد عابدی شامگاه چهارشنبه 16 بهمن، در همایش استانی وقف و بقاع متبرکه با محوریت حضرت اسحاق ابن موسی‌الکاظم علیه‌السلام شهرستان ساوه بیان کرد: هر کدام از امامزادگان یک امت هستند و نفس حضور آنان در معنویت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان الگو و چراغ هدایت معنوی انسان هستند، اظهار کرد: فرزندان ائمه اطهار(ع) فرهنگ اهل بیت را از مکه، مدینه و کوفه به تمام نقاط منتشر کردند و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلام داشتند.

وی افزود: شیعه بودن ملت ایران مرهون حضور امامزادگان در این سرزمین است و ترویج مذهب تشیع در جای جای این کره خاکی بواسطه حضور فرزندان اهل بیت(ع) و نقش آنان در تبلیغ و ترویج است.

این محقق برجسته کشور در ادامه با تاکید بر اینکه زیارت امامزادگان غنیمت است، تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت در خدمت به بقاع متبرکه و امامزادگان است. امامزادگان برای ترویج دین مبین اسلام مجاهدت کردند و در این راه نیز به شهادت رسیدند و به همین دلیل شایسته تکریم و تجلیل هستند.

وی در ادامه با تجلیل از امامزاده سید اسحاق بن موسی الکاظم علیه السلام گفت: فرزندان موسی بن جعفر از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و کشور ما مزین به حضور فرزندان این امام همام است.

حجت الاسلام عابدی در ادامه با تاکید بر ترویج سنت حسنه وقف در جامعه و لزوم اجرای وقف متناسب با نیازهای جامعه اظهار کرد: وقف در حوزه فرهنگی و تلاش برای اینکه مردم کمتر گناه کنند یک کار عاقلانه و نیاز امروز است.

وی بیان کرد: وقف در حوزه کتابخوانی، توزیع کتاب، قرآن، مدرسه، بیمارستان، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مردم، بهداشت و درمان و علم و فناوری از دیگر نیازهای جامعه است.

شعرخوانی مجید تال از شعرای مطرح کشور، اجرای سرود دسته جمعی و پخش کلیپ معرفی امامزاده اسحاق (ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با حضور مسئولان و علاقمندان آستان مقدس اهل بیت علیه السلام برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وقف امامزادگان و بقاع متبرکه ساوه گسترش فرهنگ اهل بیت ع علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است