Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@00:19:41 GMT

کاهش تولید پسماند در رودسر

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۰۴۱

کاهش تولید پسماند در رودسر

شهردار رودسر از کاهش چهار درصدی تولید پسماند در این شهر خبر داد.

رضا زنده دل شهردار رودسر در حاشیه برگزاری "همایش مسئولیت شهروندی در مدیریت پسماند در رودسر"  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این همایش با هدف کاهش تولید زباله و مدیریت بهتر پسماند و با شعار شهر پاک من رودسر توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر رودسر در ۱۰ ماه سال ۹۷ در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید شد به همین دلیل شهرداری رودسر از ابتدی امسال تصمیم گرفت تا اقدامات بسیاری خوب و موثری را در مدیریت پسماند انجام دهد و به منظور کاهش تولید زباله و تفیک زباله از مبدا به شهروندان آموزش هایی را ارایه کند.

شهردار رودسر ادامه داد: کارشناسان مدیریت پسماند شهرداری رودسر به درب منازل رفتند و بر اساس سه موضوع زباله چیست؟ چگونه می توان زباله تر را از خشک جدا کرد؟ و با زباله تر و خشک چه باید کرد؟ به شهروندان آموزش هایی را ارایه دادند.

زنده‌دل اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان‌های شمالی به ویژه گیلان وجود دارد و اغلب مردم در منزل خودشان حیاط یا باغچه دارند به شهروندان آموزش داده شد تا زباله تر خودشان را در باغچه منزل دفن کنند تا تبدیل به کودک کمپسوت شود و از آن برای پرورش و کاشت گل و گیاه و سبزی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به شهروندان آموزش داده شد که پسماند خشک چه ضررهایی برای محیط زیست دارد به آنها گفته شد که روزانه این زباله‌ها جمع‌آوری و نگهداری کنند و سه‌شنبه‌های هر هفته مقابل درب منزل به نیروهای خدمات شهری تحویل دهند.

شهردار رودسر افزود: اجرای تئاتر خیابانی و برپایی غرفه آموزش ساخت کاردستی با مواد بازیافتی به کودکان و برگزاری همایش برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و معلمان، آموزش به حدود دو هزار دانش‌آموز در مدارس و اجرای نقاشی دیواری در شهر با مضمون اهمیت کاهش تولید زباله اقدامات بسیار مهمی است که شهرداری رودسر در راستای تفکیک و کاهش زباله انجام داده است.

زنده دل در پایان خاطرنشان کرد : با اقداماتی که امسال مدیریت پسماند شهرداری رودسر انجام داد، تولید زباله در ۱۰ ماه سال ۹۸ به 12 هزار و 960 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، شهر رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 409310

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری شهرداری شهر پسماند شهري تفکیک پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهروندان آموزش کاهش تولید زباله مدیریت پسماند شهرداری رودسر شهردار رودسر شهر رودسر زباله تر زنده دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بهمن میری،رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور گفت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال ۱۴۰۲ بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و روسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد مطالبات و درخواست‌های افراد در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شورا‌های اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهر‌ها و روستا‌ها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند